پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
17 خرداد 1402 - 15:41

افزایش حمایت‌های قوه قضاییه از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در چندسال اخیر

یک فعال اقتصادی گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش حمایت‌های قوه قضاییه از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بوده‌ایم و می‌توان گفت در دوران «تحول و تعالی» بستر‌های مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شده است.
کد خبر : 14355

پایگاه رهنما:

 

حمایت از فعالان اقتصادی و توجه ویژه به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران همواره یکی از اهداف مدنظر حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای برای کمک به رشد تولید و اقتصاد کشور بوده است.

در این راستا برخی از استان‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی کمیته‌های حمایت قضایی تشکیل داده‌اند که یکی از شرکت‌هایی که مورد حمایت این کمیته‌ها قرار گرفته، شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران واقع در آذربایجان غربی بوده است.

در همین خصوص ابوذر شکری، مدیرعامل این شرکت، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران با داشتن بزرگترین معدن طلای غرب آسیا در زمینه‌های استخراج، اکتشاف و فرآوری طلا در حال فعالیت است. 

وی با اشاره به اینکه این شرکت با داشتن یک کارخانه طلاسازی سالانه یک تن طلا تولید می‌کند، گفت: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در معدن و کارخانه این شرکت در حال فعالیت هستند. 

شکری در ادامه با تاکید بر اینکه در شهرستان تکاب به واسطه این معدن طلا ۵ الی ۶ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم درآمد کسب می‌کنند، افزود: به گفته متخصصان با ایجاد هر یک شغل مستقیم در حوزه معدن، ۱۰ شغل غیرمستقیم نیز در کنار آن ایجاد خواهد شد و این اتفاق در شهرستان تکاب با وجود فعالیت این معدن، کاملا قابل مشاهده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به حمایت‌های قوه قضاییه در خصوص حل مشکلات این بنگاه اقتصادی گفت: این شرکت از سال ۹۷ درخصوص قرارداد فاز توسعه این معدن با مشکل روبه‌رو بود که با کمک قوه قضاییه این پرونده، بعد از ۵ سال تعیین تکلیف شد. 

وی در ادامه تاکید کرد: با حمایت قوه قضاییه توانستیم مجوز دسترسی به هزار هکتار زمین مربوط به منابع طبیعی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی این معدن طلا را اخذ کنیم. همچنین با پیگیری دادگستری آذربایجان غربی بخشی از جرائم این شرکت، درخصوص پرونده منابع طبیعی مورد بخشودگی قرار گرفت. 

شکری همچنین با اشاره به اینکه شهرستان تکاب قطب سنگ «تراورتن» ایران است، گفت: در صورتی که مجوز احداث کارخانه استخراج سنگ تراورتن به این بنگاه اقتصادی واگذار شود زمینه ایجاد اشتغال ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم فراهم خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه همراه فعالان اقتصادی است، گفت: ما شاهد افزایش حمایت از تولیدکنندگان در این چند سال اخیر بوده‌ایم، می‌توان گفت در دوران «تحول و تعالی» بستر‌های مناسبی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شده و این امر بر تحقق اهداف و شعار «مهار تورم و رشد تولید» اثرگذار است. 

این فعال اقتصادی همچنین تصریح کرد: قوه قضاییه برای حمایت بیش از پیش از فعالان اقتصادی می‌تواند از مشورت‌های مدیران اقتصادی دولتی باسابقه و فعالان اقتصادی بیشتر استفاده کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات