جمعه ؛ 10 فروردين 1403
28 فروردين 1402 - 10:50

مهدی سیار چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۱ شد

در مراسم معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ ، مهدی سیار چهره برگزیده و هدایت الله بهبودی چهره ماندگار هنر معرفی شدند.
کد خبر : 13962

پایگاه رهنما:

مراسم معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی سال۱۴۰۱ و چهره ماندگار هنر در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی دادمان رییس حوزه هنری، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن برمهانی معاون سیما، محمد هاشمی معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، محمد گلریز خواننده انقلاب اسلامی، میلاد عرفان پور شاعر، برخی دیگر از مدیران و جمعی از هنرمندان حضور داشتند. 
دادمان در ابتدا بیان کرد: یاد شهید آوینی را گرامی می داریم که این ایام به یاد او و پاسداشت هنر انقلاب اسلامی دور هم جمع می شویم. هنر انقلاب به برکت مجاهدت هنرمندان انقلاب چشمه جوشان ذوق و زیبایی شده است. 
وی گفت که در اینجا عهدهای پیشین را برای خود در مسیر پیش رویی که داریم، یادآوری می کنیم. 
سپس سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و برمهانی معاون سیما بهمراه دادمان رویداد برگزیده هنری سال ۱۴۰۱ را سرود سلام فرمانده با تک خوانی ابوذر روحانی معرفی کردند. 
سپس قمی رئیس سازمان تبلیغات در سخنانی گفت: روایت هنر مکتبی که حق را روایت می کند که متأسفانه در اینجا کمی کم مارین که امیدوارم این رویداد بتواند در این زمینه اثرگذار باشد. باید برای روایت هنر هنرمندان انقلابی سال های قبل نیز  اهتمام داشته باشیم اگر در این زمینه قصوری داشتیم باید برطرف شود. 
در ادامه مرتضی سرهنگی نویسنده، محسن مومنی رییس قبلی حوزه هنری به همراه حجت‌الاسلام قمی برای معرفی چهره ماندگار انقلاب روی سن آمدند.

بعد از این با پخش کلیپی مشخص شد که هدایت الله بهبودی چهره ماندگار انقلاب اسلامی است. این نویسنده بنیانگذار دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و پایداری در حوزه هنری است. 
بهبودی در سخنان خود گفت: اول اینکه سپاس گذارم که بنده را شایسته این عنوان دانستید. دوم، کاروان حوزه هنری همچنان در حرکت است و کسانی را در ایستگاهی پیاده و سوار می‌کند امیدوارم دانش سوارها با پیاده‌ها یکی نباشد. سوم اینکه امیدوارم جامعه توان دیدن این سه دهه کار دفتر ادبیات را داشته باشد و در نهایت امیدوارم حوزه هنری در نو کردن روزگار آدمیان توانا باشد. 
سپس کلیپی از مراسم شب‌های قبل حوزه هنری نمایش داده شد. 

 رونق ادبیات و هنر انقلابی
 سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صحبت‌های خود روی سن حاضر شد و گفت در ایام انتهایی ماه رمضان آرزوی قبولی طاعات را دارم. یاد و خاطره شهید آوینی را گرامی می‌داریم. از دوستان خود در حوزه هنری برای برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم. بر خلاف تصور برخی هرچقدر جلوتر می‌آییم بر رونق ادبیات و هنر انقلاب افزوده می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی در ادامه افزود: اگر چهل سال قبل اولین شکوفه‌های هنر در حال ظهور بود امروز گلستانی از هنرمندان سرافراز در بخش‌های گوناگون هنری شکل گرفته است. سال قبل شاهد اتفاقاتی بودیم که دشمنان را تشویق کرد که با ابزار رسانه‌ای در جدایی فرهنگ و هنر از نهضت امام تلاش کنند و جریان فرهنگی و هنری را از مردم ایران و انقلاب جدا کنند. اما در سال قبل فرزندان انقلاب در عموم عرصه‌های هنری درخشیدند و جشنواره‌های فجر پشت سر هم برگزار شد.

به گفته اسماعیلی برنامه‌های بسیار خوبی نیز در ایام ماه مبارک رمضان در تلویزیون پخش شد که همه اینها نشانه زایش‌های هنری انقلاب است. امروز همه حوزه‌ها هم افزا کار می‌کنند و اتفاقات خوبی در پیش رو داریم که منجر به درخشش‌های بیشتر هنر انقلاب خواهد شد. به همه هنرمندان برگزیده هفته هنر انقلاب تبریک می‌گویم و امیدوارم که چهره‌های خلاق و جدیدی در حوزه های هنری معرفی شوند. 
در پایان اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات و فروزانفر معاون هنری حوزه هنری مهدی سیار را به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ معرفی کردند. سیار چهره برگزیده بخش موسیقی بود که از میان نامزدهای هنر انقلاب در بخش‌های گوناگون به عنوان چهره هنر اسلامی سال۱۴۰۱ معرفی شد. 

قبل از آمدن سیار کلیپی از این شاعر خوش ذوق و قریحه پخش شد.
سیار در صحبت‌های خود گفت: از نظر لطف دوستان ممنونم و خود را هنوز در ابتدای مسیر می‌دانم این جایگاه را مدیون همسرم می‌دانم. احساسم این است که ایران امروز به نهضت زیبایی و روایت آن نیاز دارد. سرچشمه اعتماد بنفس تمدنی ما هنر بوده است و امروز بیش از قبل به آن نیاز داریم. 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات