جمعه ؛ 10 فروردين 1403
12 آذر 1401 - 16:28

اعلام حمايت كشورهاي آمريكاي لاتين از مقاومت فلسطين

كشورهاي آمريكاي لاتين حمايت خود را از مقاومت فلسطين اعلام كردند.
کد خبر : 13114

پایگاه رهنما:

به نقل از تارنمای خبرگزاری پرنسا لاتینا، «فرناندو گونزالس» رئیس «موسسه کوبایی دوستی با ملت‌ها» (ICAP) در مراسم بزرگداشت که به مناسبت «روز جهانی همبستگی با فلسطین» برگزار شد، گفت: ما به پیوندهای برادرانه خود افتخار می‌کنیم.

این مراسم همزمان با چهل‌وهشتمین سالگرد روابط دیپلماتیک کوبا- فلسطین برگزار شد و این مقام کوبایی تصریح کرد: بهترین ادای احترام، کمک به ساختن کشورر فلسطین در داخل مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است. گونزالس از مردم این کشور خواست تا به نبرد برای آزادی این ملت برادر، ملحق شوند.

رئیس این موسسه کوبایی در این نشست که با حضور «اکرم سامهان» سفیر فلسطین در هاوانا برگزار شد، جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی گناه و غیرمسلح فلسطین را محکوم کرد. وی همچنین بر موضع دولت کوبا مبنی بر حمایت از یک راهکار عادلانه، جامع و پایدار برای حل‌وفصل این مناقشه که حق مسلم فلسطینی‌ها برای صلح و تعیین سرنوشت خود را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

گونزالس با رد حمایت آمریکا از اسرائیل و معافیت از مجازات این رژیم اشغالگر خاطر نشان کرد همه انقلابیون جهان باید علیه این جنگ نژادپرستانه اقدام کنند.

سفیر فلسطین در کوبا همزمان با قدردانی از همبستگی تاریخی کوبا با ملت فلسطین، بر تمایل کشورش برای ادامه مبارزه برای دستیابی به صلح و آزادی تاکید کرد.

وی اطمینان داد: به رغم این واقعیت که امسال، سال بسیار ظالمانه‌ای برای ما بود و فقط در ۷۲ ساعت گذشته، ۱۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند، ما آینده‌ای با دیوار (اشاره به تقسیم فلسطین) را نمی‌پذیریم.

سامهان افزود: ما به دفاع از حق خود برای صلح و به رسمیت شناختن مردم فلسطین به عنوان عضو سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

از سوي ديگر، بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین روز پنجشنبه شاهد برگزاری راهپیمایی در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین بود.

بر اساس این گزارش، این راهپیمایی به دعوت نهادهای اجتماعی و جریان‌های چپ برگزار شد و ده‌ها نفر در آن شرکت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، شعارهای همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم از جمله «اسرائیل، دولت فاشیست صهیونیستی» سر دادند.

خوان کارلوس جوردانو،  نماینده چپ‌گرای پارلمان آرژانتین در راهپیمایی اعلام همبستگی با ملت فلسطین حضور داشت و در صفحه شخصی خود در توئیتر، تصویری از حضورش را در میان شرکت کنندگان در این راهپیمایی منتشر کرد.

گفتنی است که در سال ۱۹۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۹ نوامبر هر سال را روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد. این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل در همان روز و در سال ۱۹۴۷، قطعنامه شماره ۱۸۱ را برای تقسیم سرزمین فلسطین به تصویب رسانده بود و «اسرائیل» در سال بعد یعنی ۱۹۴۸ در سرزمین‌های فلسطین تأسیس شد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات