جمعه ؛ 10 فروردين 1403
23 آبان 1401 - 08:44
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

برنامه‌های مدون برای مقابله با آلودگی هوا نیاز داریم

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز اتوبوس‌های لازمی را که فکر می‌کردیم می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار نداریم.
کد خبر : 12992

پایگاه رهنما:

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن گفت: از روز گذشته کار بررسی ساختمان‌های ناایمن توسط تیم‌های متخصص با یک اولویت بندی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این تیم به دنبال این هستند تا به ساختمان‌های ناایمن هشدار‌های لازم را بدهند و در مرحله نخست کار بررسی ساختمان‌های بیش از ۶ طبقه آغاز شده است.

چمران با بیان اینکه بررسی این ساختمان‌ها در گذشته تنها از بستر ایمنی‌های آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته بودند گفت: بسیاری از ساختمان‌ها ناپایدار هستند و ارتباطی با بحث‌های آتش نشانی ندارند برای این کار باید برنامه‌ای تدوین شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره آلودگی هوا گفت: باید از ابتدای سال به صورتی برنامه‌ریزی شود تا این موضوع حل شود رفع آلودگی هوا ممکن است، اما امکانات و وسایل آن را نمی‌توان در مدت یکسال و دوسال فراهم کرد و زمان بر است.

وی ادامه داد: در بستر قانون هوای پاک وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شده است، اما خیلی از دستگاه‌ها مسئولیت‌های خود را انجام نداده بودند و البته شهرداری پاسخگوی وظایف خود بود، ولی برای به نتیجه رسیدن باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند برای مثال باید سوخت اصلاح شود، منابعی که منجر به آلودگی می‌شوند را اصلاح کرد، اما برنامه‌های مدون هنوز اجرایی نشدند.

چمران تصریح کرد: شاید نیاز باشد تا دوباره جلسه‌ای با تمامی دستگاه‌ها برگزار شود تا بدانیم کدام یک از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند، اما مهمترین علت آلودگی هوا، خودرو‌ها و اتوبوس‌های فرسوده هستند و تا آنجایی که من می‌دانم حدود ۲۰ درصد آلودگی هم متعلق به موتورسیکلت‌ها است و اگر این موتور‌ها را برقی کنیم ممکن است هزینه آن‌ها گران شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز اتوبوس‌های لازمی را که فکر می‌کردیم می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار نداریم و باید واگن‌های مترو اورهال و خریداری شوند. ما به عنوان نماینده مردم تقاضا داریم تا دستگا‌های متولی پای کار بیایند تا این مشکل حل شود.

ارسال نظرات