پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
12 مهر 1400 - 09:08

هشدار سازمان هواشناسی درباره کاهش میزان بارندگی در پاییز امسال

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی, در ماه مهر در قسمت‌های جنوبی و مرکزی کشور بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود؛ پیش‌بینی‌ می‌شود پائیز امسال, مخصوصاً در ۲ ماه اول، با «کمی بارش» روبه‌رو باشیم.
کد خبر : 9921

پایگاه رهنما :

پس از گذشت ۱۱ روز از پاییز ۱۴۰۰ اثری از بارندگی در قسمت‌های مرکزی و جنوبی کشور مشاهده نشده است و تنها چند مورد بارندگی به طور پراکنده در بخش‌های شمالی و شمال غرب کشور گزارش شده است.

میزان بارندگی از ابتدای مهر ماه ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰، «۱۵۵ میلی متر» بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است!

در همین رابطه، احمد وظیفه؛ رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، در ماه مهر در قسمت‌های جنوبی و مرکزی کشور بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود و بارش‌ها در این ماه محدود به استان‌های شمال غربی و نیمه شمالی کشور خواهد بود.

وظیفه با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته اضافه کرد: از نظر میزان بارندگی پیش‌بینی می‌شود پائیز امسال، مخصوصاً در ۲ ماه اول، با «کمی بارش» روبه‌رو باشیم.

رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی متذکر شد: با توجه به کم‌بارشی و پیش‌بینی کم‌آبی در این سال باید اقدامات جدی در زمینه کشاورزی از نظر رعایت فصل کاشت و برداشت و نوع کشت مناسب هر منطقه صورت گیرد و وزارت جهاد کشاورزی و بخش‌های مرتبط وزارت نیرو نظارت لازم را در رابطه با این موضوع انجام دهند.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات