جمعه ؛ 10 فروردين 1403
20 تير 1400 - 20:19

وصیت‌نامه شهید عبدالله‌زاده منتشر شد/ عَلَم انقلاب همیشه بر دوش بسیجی است، حتی اگر تنها بماند

من همیشه به بسیجی بودن خویش افتخار می‌کردم و می‌کنم و هیچگاه خود را پاسدار قلمداد نکرده‌ام، من یک بسیجی‌ام، یک بسیجی پابرهنه انقلاب، یک بسیجی صفر رهبری و آماده‌ام در هر جای این کره خاکی تحت فرمان او جان خویش را فدا کنم.
کد خبر : 9500

پایگاه رهنما :

وصیت‌نامه شهید مدافع حرم حسن عبدالله‌زاده که 12 خردادماه سال جاری به همراه شهید سعید مجیدی در تدمر سوریه به شهادت رسیده بود، منتشر شد.

متن وصیتنامه این شهید بزرگوار را در ادامه می‌خوانید: 

بنام خدا

عشق به شهادت و شهید شدن

با خواندن آیات قرآن درباره قتال، دیگر دهانم بسته است از توصیف و گفتن قدر و عظمت قتال فی سبیل الله و شهادت در راه خدا خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند...

ما نمک خورده ی عشقیم به زینب(س)سوگند

پاسداران دمشقیم به زینب (س) سوگند

من همیشه از خداوند متعال درخواست داشتم که من را به فیض و مقام شهادت برساند و من هم لیاقت این را داشته باشمم تما در زمره   شهدا به حساب آیم و از این فیض نامتناهی خدا نسبت به بندگان مخلصش برخوردار گردم، هر چند من کجا و شهدا ! من کجا و مقام و منزلت این عارفان مخلص خدا !!! ولی در دل همیشه دوستدار این آرزو  بزرگ بوده ام و باز هم از خدا می خواهم که نصیب من و تمامی کسانی که آرزو  شهادت در دل و قلب و جانشان شعله می کشد،  گرداند که به قول مولا  متقیان علی(ع): اگر شهید نشو  می‌میری! و این مردن بدترین چیز است که می شود برا مشتاقان اتفاق بیافتد و در بستر و یا گوشه بیمارستان جان دهمیم ، انشاالله و به مدد مولا و مادرمان حضرت زهرا سلام ا...علیها من نیز در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم زینب کبر(س) و بی بی سه ساله رقیه سلام ا... جان ناقابل خویش را فدا کنم و مُهر مدافع حرم ناموس آل الله نیز بر پیشانی و سنگ قبرم حک گردد، شاید بدین وسیله من نیز بتوانم با خون خویش این شجره طیبه را به قدر قطره‌ای آبیاری  کرده باشم و خدمتی کوچک در راه اعتلا پرچم اسلام و تشیع انجام داده باشم یک نکته هست و این نکته این است که ما بالاترین و پر ثمره ترین و پر فایده‌ترین کار که می توانیم انجام دهیم تا بلکه سبب حرکت و جوششی در جامعه شده باشیم و بالاترین کار فرهنگی و تبلیغی که می توانیم انجام دهیم تا شاید سبب خیر شده باشیم این است که در راه خدا شهید شویم.

زیرا خون شهید می جوشد و سبب حرکت در جامعه می شود. این خون است که سبب بیدار شدن دوستان و اطرافیان و هم محلی‌ها و همشهری‌ها می شود و این بالاترین کار است که یک انسان می تواند در طول زندگی خویش انجام دهد.دوستان و رفقا و خانواده عزیزم، از خدا بخواهید تا من و شما هم به خیل عظیم شهدا بپیوندیم و در جوار حضرت سیدالشهدا(ع) تا ابدیت بمانیم که:

باشد قرار و وعده ی ما جنت الحسین                        دنیا برای سینه زدن جایمان کم است

مادرم: یک خواهش دارم و این که اگر خبر شهادتم به گوشتان رسید بی تابی نکنید و بلکه افتخار کنید به اینکه خداوند ما را قابل دانست و حاصل زندگی شما را به این افتخار نائل آورد و توفیق شهادت در راهش را به من ارزانی کرد باشد کمه از فیض ایمن لطف الهی سیراب گردیم و رو سفید در محضر پیغمبر اسلام (ص) و خاندان طیب و طاهرش باشیم.

همسر عزیزم سلام: من به آن چیز که همیشه می خواستم رسیدم ، هر چند برا  تو که عزیز دلم هستی خیلی سخت است. برای  تو که حالا علاوه بر بزرگ کردن و تربیت بچه ها، یک وظیفه سنگین دیگر رو دوشت آمده است و آن پاس داشتن و زنده نگه داشتن این راه در دل و جان علی‌اکبر و مهدیه (و عباس) است تا آنها بدانند باباشان برا  چه رفت و برا چه شهید شد. همیشه سرت را بالا بگیر و در جامعه از غربت بچه های مدافع حرم و خون ها  ریخته شده آنان در غربت دفاع کن!!! 

اظهار ارادت به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت رسول الله (ص)

نکته ی دوم اینکه این بنده حقیر هرچه در طول عمر ناچیز خود کسب کرده ام ، تمامی آن را از صدیقه ی کبری(س) و حضرت سیدالشهدا(ع)میدانم و به این ایمان دارم که تمام زندگی و دارایی من فقط و فقط بخاطر نوکری آستان دردانه و عزیز اربابمان حضرت علی اکبر (ع) است و هر برکت و فیضی است از پایین پای اربابمان به زندگی ما سرازیر شده است.  

لذا خودم و شما را به این نوکر  و آستان بوسی دعوت می کنم و ان شالله الله تا ابدیت در جوار حضرت علمی اکبر(ع) و پدر بزرگوارشمان ارتزاق رزق کنیم و بقدر لحظه ا  از این خانه و خانواده جدا نشویم ، باشد که گوشه چشمی به ما کرده و از خزانه کرم خویش توفیق شهادت و جهاد در راهشان را نصیب ما کنند، انشاالله...

من و جدا شدن از کوی تو خدا نکند                       خدا هرآنچه کند از توام جدا نکند

فرزندم:  بابایی من همیشه دوست داشتم و دارم که تو یک بچه هیئتی خوب و فهمیده باشی بابا یک مداح یا میون‌دار خوب یا یک آخوند خوب که مردم از برکات وجودش استفاده کنند! هیچوقت دستگاه امام حسین(ع) را رها نکن و تمام زندگیت را غرق در محبت امام حسین(ع)کن تا آبرویی داشته باشی در دنیا و آخرت. 

بابا غیر از این دستگاه امام حسین(ع) هیچ جای دیگه خبری نیست و همه عشق ها مقطعی و گذری هستن و جز خراب کردن روح و روان آدم کار دیگه‌ایی نمی کنند و قدرت دیگه ای ندارند. به هیچ چیز این دنیا دل نبند که به قول پدر مادرت حاج آقا  مقدسی: دنیا کشکه آقا!!!

پسرم بابات  هرچی داشت و اگر یک ذره‌ای  آبرو داشت همه را از صدقه سر حضرت علی اکبر(ع) داشت چه مادی و چه معنوی.  

پسرم زیارت کربلا را هیچگاه رها نکن و بر آن مداومت داشته باش که کربلا امتحان همیشگی انسانهاست. حتما سالی یکبار به زیارت حضرت اباعبدا...(ع) برو و از جانب من هم زیارت کن .پسرم از زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) غافل نشو که ما حتی نمک سر سفره مان هم از کرم وجود این آقاست و هرچه داریم. اگر اندک محبتی هم به علی(ع) و آل علی(ع) داریم بخاطر عنایت بی حد این آقاست ، مسجد گوهرشاد من را یاد کن و برایم زیارت جامعه کبیره بخوان . پسرم با زیارت عاشورا و جامعه کبیره انس بگیر و اهل نماز و نماز شب باش که هر چقدر آدمی غرق در این مسائل شود باز هم کم است. 

پشتیبانی از انقلاب و حمایت از رهبری  

نکته سوم این است که دوستان و آشنایان و بزرگواران و فرزندان عزیزم ،هیچگاه پشت انقلاب و ولایت فقیه را خالی نکنیم و همواره گوش به فرامین رهبری داشته باشیم که اگر ما از امتحان ولی فقیه سربلند بیرون بیاییم در امتحان ظهور و سرباز  حضرت ولیعصر(عج) نیز موفق خواهیم بود و جلو  این امام عزیز که تمام عالم به فدای او باد سرافراز خواهیم بود و شرمنده هزاران و میلیون ها شهید راه قیام تشیع نخواهیم بود.

نکته بعد  این است که ما راه خویش را بر پایه خدمت و اگر بشود تاثیرگذار انتخاب کرده ایم یعنی آمده ایم تا کارکرده باشیم و بار برداشته باشیم و بتوانیم تاثیر مثبتی در جامعه بگذاریم نه بخاطر شخص مشخصی و واحد و نه برای حزب و گروهی! تمام تلاش ما و انگیزه ما بالا بردن پرچم اسلام است و هرکه در این مسیر باشد ما نیز پشت سر او و حامی او هستیم و الا ما را بخیر و او را به سلامت! ما نیامده‌ایم که کسی را بالا ببریم و یا پایین بیاوریم ما در خدمت اسلام و رهبری هستیم و تمام هوش و حواسمان به فرمایشات ایشان است.

اگر قرار باشد، پیوسته در میدان کارزار خواهیم بود و در جبهه حق علیه باطل و جهاد مقدس شرکت خواهیم کرد و تمام زندگی خود را وقف جهاد خواهیم کرد و از هیچکس و هیچ چیز نمی ترسیم و هدف ما انجام وظیفه است ! چه پیروز شویم و چه به شهادت برسمیم ! ما پیوسته در محور حق و حقیقت که شخص علی ابن ابیطالب(ع) است می چرخیم و سرهایمان را بخدا سپرده ایم و مشت هایمان گره کرده است و دندان هایمان فشرده و به پیروز حق علیه باطل فکر میکنیم ! به امید فتح  قدس و آزادی فلسطین و خدمت در جوار صاحب الزمان(عج) و پیروز نهایی.

چه کسی باشد ما را یاری کند و چه نباشد فرقی ندارد ، تکلیف ما را سیدالشهدا(ع) روشن کرده است و انشاللها... در این راه استقامت می ورزیم تا شامل الطاف خفیه الهی گردیم و از نصرت حضرت بار  تعالی بهره مند گردیم.

برادر و خواهرم:  از شما می خواهم که در راه این انقلاب محکم و استوار بمانید و از هیچ ناملایمتی نرنجید و پیوسته تحت رهبر  سید القائد حضرت سید علی بمانید و فرزندانتان را هم تشویق کنید که در راه این انقلاب که با خون شهدا رنگین است بمانند و مدافع راه حق و حقیقت باشند و اسیر و درگیر این اراجیف دهن پرکن افراد ضد انقلاب و مریض نگردند و به این راه ایمان واقعی داشته باشند که ما با چشم باز و هوشیار  کامل این راه را انتخاب کردیم و در این راه جان دادیم .

پسرم:  همیشه پشتیبان ولایت فقیه باش. یک بسیجی مخلص و مومن به انقلاب باقی بمان، چرا که ما برا  برپایی و ابقا این انقلاب خون‌های  زیادی داده ایم از صدر اسلام تا الان. و با این خون ها و عرق هایی که ریخته شده و گریه مادران و همسران شهدا این انقلاب تا الان حفظ شده است و انشاالله وظیفه من و تو این است که کمک کنیم تا پرچم این انقلاب به دست صاحب حقیقی‌اش یعنی حضرت حجت(ارواحنا فدا) قرار بگیرد. 

پسرم خیانت و پشت کردن به این اصول خیانت به راه سیدالشهداء است و کسی نمی تواند جواب گو  این خیانت باشد و گرفتار عذاب بزرگ و سخت خداوند قرار خواهد گرفت. خائن به این راه و انقلاب و شهدا.

پسرم دنبال شخص و گروه و حزب و فرد و ... نرو که هر که رفت یا سرخورده شد و یا اینکه پشیمان. راه ما راه ولایت فقیه و اسلام ناب است و با کسی کاری نداریم جز شخص ولی فقیه که عالم عادل و آگاه است و اوست که حرف اول و آخر را می زند و وظیفه ی ما این است که پیوسته از او حمایت و طرفداری کنیم و نگذاریم اوامر او روی زمین بماند و بدخواهان و کج فهمان او را ضایع کنند، پیروی از او پیروی از شخص صاحب الزمان است بدون شک ، شهادت در راه او شهادت در راه اسلام ناب محمدی(ص) است. 

عشق به بسیج و افتخار به بسیجی بودن  

یکی از عواملی که ما میتوانیم سربلند باشیم خدمت صادقانه و با اخلاص در بسیج است، ما همواره باید یک بسیجی باشیم و یک بسیجی بمانیم! بسیجی بودن به گذراندن دوره‌های مختلف و شرکت در کلاس‌های مختلف نیست! بسیجی بودن به صفا و صمیمیت و تقوا و اخلاص و کار برای رضای خداست. یک بسیجی مردم دار است، راز دار است، کار راه انداز است، در تمامی سختی ها و مشکلات پای کار انقلاب است، هیچ موقع دست از تلاش مقدس خویش بر نمی دارد گرچه سایرین با او هماهنگ نباشند، گرچه خسته باشد ، ترد بشود، مسخره بشود و ...!!! عَلَمَ انقلاب همیشه بر دوش اوست حتی اگر تنها بماند، بسیجی بودن عشق است، عشق! عشق به اسلام و انقلاب و عشق به خمینی(ره)و نائب بر حقش امام خامنه‌ای (حفظه ا...) و این عشق سبب حرکت اوست، اگر ما عاشق باشیم خسته نمی‌شویم و انگیزه‌مان کم رنگ نمی‌شود، باید عاشق بود، عشق علی(ع) در دل‌هایمان شعله می‌کشد! چطور بنشینیم و نگاه کنیم؟؟ باید خود را خرج این محبت و ولایت کنیم باید در راه علی و آرمان اسلام ناب حتی اگر بشود و قابل باشیم جان ناقابل خود را نیز بدهیم ! بسیجی یعنی عاشق علی و علی یعنی تمام خوبی ها من همیشه به این بسیجی بودن خویش افتخار میکردم و میکنم و هیچگاه خود را پاسدار قلمداد نکرده ام، من یک بسیجی‌ام، یک بسیجی پا برهنه‌ی انقلاب، یک بسیجی صفر رهبری و آماده ام در هرجای این کره ی خاکی تحت فرمان او جان خویش را فدا کنم، باشد که مورد رضایت حضرت باری تعالی قرار گیرم و روسفید در محضر حضرت صدیقه طاهره (س) گردم.  

توصیه به رفتن به مسجد و هئیت  

فرزندانم:  از بچگی به رفتن به مسجد و هئیت همت بگمار تا درون تو نهادینه شود و با مجلس روضه و وعظ انس و الفت بگیر  و درخت باورهایت تنومند و قو  بشود و با هر باد  به این سو و آن سو نروی. 

توصیه به اهمیت دادن به حجاب  

دخترم: بابایی، دختر خوب بودن آن هم در جامعه امروز خیلی سخت شده و کار مشکلی است که آدم آنطور که باید خودش را حفظ کنه. ولی من از تو دختر خوبم می‌خواهم که تمامی اصول و واجباتت را انجام دهی و یک دختر به تمام معنا خوب باشی، هم اخلاقی، هم دینی، هم علمی و هم ورزشی. از تو می خواهم که همیشه به حجابت اهمیت بدهی و از آن دفاع کنی در مقابل بی حجابان و کج فهمان. بابایی از تو می خواهم که به دینت اهمیت بدهی و یک آدم با فهم دینی بشوی که دیگران از آن استفاده کنند و بهره ببرند نه اینکه تو از بقیه تاثیر بد بگیری.  

درخواست حلالیت از خانواده ، دوستان و آشنایان

سلام میکنم خدمت همه، خانواده ام، دوستان و آشنایان و از همه تقاضا دارم که این بنده حقیر و سراپا تقصیر را حلال کنند، من با توجه به شناختی که از خودم دارم می دانم که حق‌های زیادی از شما دوستان و آشنایان ضایع کرده‌ام، لذا عاجزانه از شما تقاضا دارم که این بنده سراپا تقصیر را حلال کنید و بدی‌های من را به بزرگی و کرم خود ببخشید، که من خیلی حقیرتر و عاجزتر از اینم که بتوانم جبران کنم.

دوستتان دارم

خداحافظ

حسن عبداله زاده

19 آبان 1395

 

منبع: فارس

ارسال نظرات