پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
10 تير 1400 - 16:54

انتخاب محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه هم‌اعتقادی سه قوه را فراهم کرد

یک حقوقدان گفت: انتخاب آقای محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه عنایت الهی است؛ زیرا همدلی، همراهی و هم‌اعتقادی سه قوه را فراهم کرده است.
کد خبر : 9430

پایگاه رهنما:

حسن تردست، حقوقدان : یکی از مشکلاتی که ما در گذشته با آن مواجه بودیم انتخاب رؤسای قوه قضائیه از بیرون از قوه بود که یک مقدار به امور نا آشنا بودند و در شروع به کار دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی صادر می‌کردند که بعضاً معضلاتی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: اما آقای محسنی‌اژه‌ای سال‌ها هم به عنوان رئیس دادگاه و هم به عنوان معاون اول در دستگاه قضا تجربه دارد و سیستم قضائی را به خوبی می‌شناسد و انتخاب او به مقام ریاست قوه قضائیه می‌تواند انتخاب مبارکی باشد. ضمن اینکه او معاون اول آقای رئیسی در زمان ریاست او بر قوه قضائیه بود و زمانی را با همدیگر کار کرده‌اند.

تردست تأکید کرد: یکی از نعمت‌هایی که بعد از 42 سال در جمهوری اسلامی فراهم شده این است که همه نهادها و تصمیم‌گیرندگان قوای سه‌گانه یکدست شده‌اند. رئیسی و اژه‌ای به عنوان رؤسای قوای مجریه و قضائیه و قالیباف به عنوان رئیس مجلس فعالیت دارند و انتظار داریم که انرژی این قوا در برخوردها و اختلاف سلیقه‌ها هرز نرود.

قاضی سابق و وکیل دادگستری در ادامه اظهار کرد: انتخاب آقای محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه به نظر من عنایت الهی است؛ زیرا همدلی و همراهی و هم‌اعتقادی سه قوه را فراهم کرده است.

تردست در پایان با تأکید بر اینکه بنیان جمهوری اسلامی حکومت عادلانه است، گفت: هر چند مقدمه عدالت در قوه مقننه و مجریه است؛ اما عدالت از دستگاه قضائی رواج داده می‌شود و امیدواریم با حضور آقای محسنی‌اژه‌ای دستگاه قضائی همچنان مرجع تظلمات آحاد مردم باشد و عدالت شیعی در تراز مولا علی ابن ابیطالب در جامعه تحقق یابد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات