پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
29 ارديبهشت 1400 - 00:03

طومار اعتراضی ۷۰۰ فعال صنعت نشر به تخفیف‌های غیرقانونی در فضای مجازی

طومار اعتراضی صنف نشر در سراسر کشور به تخفیفات غیرقانونی فضای مجازی (بدون مجوز از اتحادیه مربوط) امروز تحویل معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شد.
کد خبر : 9111

پایگاه رهنما :

 طومار اعتراضی صنف نشر در سراسر کشور به تخفیفات غیرقانونی فضای مجازی و سطح شهرها امضا و به محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد تحویل شد.

بیش از ۷۰۰ کتابفروش، ناشر و موزع فعال سراسر کشور طوماری در اعتراض به تخفیفات غیرقانونی فضای مجازی به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ارسال کردند.

بر اساس این گزارش، مجوز هر تخفیف یا طرحی باید از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام شود. چرا که به خاطر سود بسیار پایین صنعت نشر، هر تخفیفی به دلیل رعایت نکردن حقوق مولفان و مصنفان، غیرقانونی تلقی شده و احتمال تکثیر و افست غیررسمی آن وجود دارد. 

متن این طومار به شرح زیر است:

به نام خدا 

ریاست محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران 
با سلام و احترام 

بدینوسیله به استحضار می‌رسانیم نابسامانی‌های فروش کتاب و تخفیف‌های لجام گسیخته و خارج از عرف و مقررات صنفی در فضای مجازی و فضاهای عمومی شهر به طور جدی منافع صنفی درازمدت و کوتاه‌مدت کتابفروشان، پخش‌گران، ناشران،  اهالی قلم، محققان و دست اندرکاران فرهنگی را به خطر انداخته و موجب جو بی‌اعتمادی بین مخاطبین شده است. 

لذا امضا کنندگان ذیل خواهان اقدام فوری و موثر متناسب با شرایط اضطراری حال حاضر هستیم. 

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم اعلام کرد: بدیهی است اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با استفاده از تمام ابزارهای قانونی ممکن برای احقاق حق همکاران اهتمام لازم را خواهد داشت.

منبع: فارس
برچسب ها: کتاب نشر طومار

ارسال نظرات