جمعه ؛ 10 فروردين 1403
16 ارديبهشت 1400 - 12:16
گفت‌وگو|

جلوگیری از بیکاری نزدیک به ۶۰۰ کارگر در ایلام با حمایت قضایی از ۲۰ واحد تولیدی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با تاکید بر لزوم حمایت از تولید، گفت: در سال گذشته از ۲۰ واحد تولیدی حمایت شد و از بیکاری ۵۹۳ کارگر نیز جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر : 8995

پایگاه رهنما:

افشار خسروی زاد با اشاره به عملکرد دادستانی استان ایلام در بخش تولید و حمایت از اشتغال، گفت: فعال سازی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی از اقدامات مهمی بود که در دادستانی استان ایلام پیگیری شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش شد در سال ۹۹، از ۲۰ واحد تولیدی حمایت قضایی صورت گیرد و از بیکاری ۵۹۳ نفر از کارگران نیز جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، تاکید کرد: همچنین بدهی ۲۱ واحد صنعتی و کشاروزی نیز تعیین تکلیف شد و تسهیلات پرداختی آن‌ها نیز امهال گردید.

دستگاه قضایی در دوره تحول در زمینه احیای واحدهای تولیدی و مقابله با موانع و مفاسدی که قصد به تعطیلی کشاندن کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی را دارند، با جدیت و پیگیرانه ورود داشته است و در این راستا، احکام قاطعی را صادر کرده و اقدامات مثمرثمری را انجام داده است.

صدور دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور

علاوه بر بازدیدهای مستمری که مقامات و مسئولان قضایی و در رأس آنها شخص آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضاییه از کاخانجات و واحدهای تولیدی سراسر کشور دارند و دستوراتی که پیرامون رفع مشکلات آنها اعم از مشکلات حقوقی آنها با بانک‌ها و مشکلات ناشی از واگذاری‌های بی‌ضابطه برخی از آنها صادر می‌کنند؛ اخیراً رئیس قوه قضاییه دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور را نیز صادر کردند.      

هشدار قاطع به سوءاستفاده‌کنندگان از تجهیزات و اراضی کارخانه‌ها

آیت‌الله رئیسی، روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه، ضمن صدور دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور، تأکید کرد: اقدام کسانی که با گرفتن واحد‌های تولیدی و تعطیل کردن آن و بیکار کردن صد‌ها کارگر، تجهیزات و اراضی این کارخانه‎‌ها و کارگاه‌‎ها را فروخته و یا دنبال این کار هستند، خیانت و قابل تعقیب است. همچنین اقدامات کسانی که دنبال سوءاستفاده از امکانات و اراضی واحد‌های تولیدی هستند، قابل گذشت نیست و دادستان‌ها و بازرسان با همکاری دولتی‎‌ها موضوع را به‎‌طور جدی دنبال کنند و مانع از چنین اقداماتی شوند. 

اهداف طرح پایش بنگاه‎های تولیدی

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش در همان جلسه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب درباره لزوم راه اندازی بنگاه‌ها و کارخانجات تعطیل شده به واسطه تملک افراد سودجو، دستور داد «ظرف یک ماه طرح پایش بنگاه‎های تولیدی با سه هدف شناسایی بنگاه‎های تعطیل قابل احیا، شناسایی بنگاه‎های نیمه‎فعال نیازمند حمایت قضایی و شناسایی و برخورد کیفری با متخلفان و عاملان تعطیلی کارخانجات در سراسر کشور اجرا شود».

تشکیل کارگروه ویژه برای پایش واحدهای تولیدی

بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه مقرر شد برای اجرای این طرح و پیگیری مشکلات مربوط به این واحد‌های تولیدی، کارگروه مشترکی با مسئولیت دادستانی کل کشور و عضویت سازمان بازرسی صورت گیرد. این دستور رئیس قوه قضاییه را می‌توان جدیدترین و قاطع ترین تصمیم و اقدام برای احیای واحدهای تولیدی در کشور دانست.

ارسال نظرات