جمعه ؛ 10 فروردين 1403
03 آبان 1399 - 16:45

۹۵ عضو طالبان در حملات نیروهای دولتی افغانستان کشته شدند

وزات دفاع افغانستان از کشته شدن 95 عضو طالبان خبر داده است.
کد خبر : 7521

پایگاه  رهنما:

وزارت دفاع افغانستان در اطلاعیه‌ای از کشته شدن ۹۵ عضو گروه طالبان طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه ضد حملات نیروهای ارتش در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های مختلف، ۹۵ جنگجوی طالبان کشته و ۴۳ تن زخمی شدند. همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات به دست نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افتاده است.

در اطلاعیه آمده است که در حملات هوایی ارتش در شهرستان «شیرزاد» استان ننگرهار ۲۶ جنگجوی طالبان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در شهرستان سرخرود و خوگیانی این استان ۱۶ جنگجوی طالبان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان افزوده است که در حملات هوایی ارتش در شهرستان میوند استان قندهار، شهرستان«شینکی» استان زابل، شهرستان «قادس» و «آبکمری» استان بادغیس، شهرستان «زاول» استان هرات، «دولتیار» استان غور، «ناوه» استان هلمند و «دشت ارچی» استان قندوز؛ تلفات سنگین به طالبان وارد شده است که مجموع کشته شدگان به ۹۵ نفر می رسد.

رسانه های افغانستان همچنین از استان نیمروز در غرب این کشور خبر داده اند که ۲۰ سرباز ارتش در شهرستان «خاشرود» این استان در حمله طالبان کشته شدند.

امروز شنبه نیز گزارشی از استان نیمروز مخابره شده است که چهار سرباز محافظ سد در حال ساخت این استان در حمله طالبان جان باخته اند.

در حالی‌که با ادامه مذاکرات در قطر جبهات جنگ نیز در افغانستان گرم‌تر شده است و به صورت اوسط روزانه 35 تا 40 تن از نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان شهید می‌شوند؛ آگاهان می‌گویند که دلیل تشدید جنگ از دو حال خارج نیست یا برای امتیازگیری بیشتر طالبان است و یا این‌که حامیان طالبان و حکومت در تلاش ناکام ساختن طرح صلح امریکا در افغانستان هستند.

مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور ماه برگزار شد اما اکنون باوجود گذشت بیش از یک ماه، تیم‌های دولت افغانستان و طالبان هنوز دو طرف به نتیجه روشنی دست نیافته اند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات