جمعه ؛ 10 فروردين 1403
25 مهر 1399 - 23:11

حجت الاسلام مروی: زیارت امام هشتم (ع) مانند زیارت یک حج است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پدر امام رضا (ع) می‌فرمایند، زیارت امام هشتم (ع) مانند زیارت یک حج است، ادامه داد: این برای مردم عادی قابل درک نیست که کسی که امام رضا (ع) را زیارت کند همانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است.
کد خبر : 7460

پایگاه رهنما :

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امشب در مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت حضرت حسن مجتبی(ع) و شهادت امام هشتم(ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) شاگردان زیادی تربیت کردند، ابن ابولعجا یکی از شاگردان است که همه از اینکه با او مناظره کنند می ترسند، امام صادق(ع) به فرزندش می فرمایند، عالم آل محمد فرزند تو امام رضا(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پدر امام رضا(ع) می فرمایند، زیارت امام هشتم (ع) مانند زیارت یک حج است، ادامه داد: این برای مردم عادی قابل درک نیست که کسی که امام رضا(ع) را زیارت کند همانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

وی با بیان اینکه ما باید ارزش و جایگاه ائمه اطهار (ع) را بدانیم، ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند، مومن باید یک سنت از خدا، یک از پیامبر(ص) و یک سنت نیز از ولی خدا داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: یکی از سنت‌های پروردگار صبر است، پروردگار خطاب به بندگان خود فرمودند، ما ائمه اطهار را برای هدایت شما قرار دادیم، صبر ویژگی مهم و مشترک همه ائمه اطهار (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه صبر دارای ویژگی‌هایی است، اضافه کرد: انسان صابر که امام است از همه ویژگی‌های صبر عبور کرده و بهشت نیز برای او فرقی نمی‌کند، زیرا فقط پروردگار را می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه هر چه در جهان است از نظر امام علی(ع) کوچک بوده و فقط پروردگار را می‌بیند، یادآور شد: ایشان برای حفظ اسلام از حقی که خدا برای امام علی(ع) می گذرد و صبر می‌کنند، آنجایی که حق مردم و حق خدا مورد تهاجم قرار بگیرد، امام علی(ع) به میدان می‌آید، صبر، ارشاد و راهنمایی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه همه ائمه اطهار(ع) جلوه‌های باشکوه و باعظمت صبر را به نمایش گذاشتند، افزود: امام رضا(ع) با صبر نقشه مامون را از بین برد.

تولیت آستان قدس رضوی صبر را به معنای ایستادن در مقابل فساد دانست و تصریح کرد: انسان مومن به هر کاری و هر مالی از انسان‌های دیگر دست اندازی نکند.

وی بیان کرد: صبر پذیرفتن هر گونه ذلت نیست، مومن باید تقوای الهی را پیشه کند، با این موضوع کینه و نفرت دشمنان شامل انسان‌های مومن نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه حضرت ولی عصر(عج) چه صبری دارند، خاطرنشان کرد: امام زمان کربلا را می بینند، نگاهی به توس می‌کنند و امام رضا(ع) را می‌بیند که به خاطر مسمومیت چه دردی می‌کشند، امام زمان(عج) واقعا صبر زیادی دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ذهن و قلب میلیون‌ها نفر در حرم مطهر رضوی است و از اینکه نمی توانند در این مناسبت‌ها در حرم مطهر رضوی هستند، بسیار ناراحت هستند، امام هشتم(ع) از شما می‌خواهیم با نظر لطف و رافت خود این بلا را از سرزمین ما کم کنید. 

منبع: فارس

ارسال نظرات