جمعه ؛ 10 فروردين 1403
17 تير 1399 - 09:27

ایران ترور «هشام الهاشمی» را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی عراق به دست افراد مسلح ناشناس، آن را «اقدامی جنایتکارانه» خواند.
کد خبر : 6765

پایگاه رهنما:

به نقل از المیادین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با صدور بیانیه‌ای به حادثه ترور «هشام الهاشمی» کارشناس مسایل امنیتی عراق در بغداد واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام جنایتکارانه ترور هاشم الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی عراق و دیگر نخبگان این کشور را محکوم می‎کنیم.

پیش از این، هیأت حشدالشعبی عراق نیز با تسلیت گفتن به مناسبت ترور هشام الهاشمی خواستار دستگیری گروه‌های تروریستی شد که وی را ترور کردند.

هیأت حشدالشعبی در بیانیه خود اعلام کرد: الهاشمی از مطرح‌ترین نویسندگان و کارشناسان امور گروه تروریستی داعش بود و نقش بزرگی در افشای اسرار و بازی‌های آن‌ها داشت.

رؤسای جمهور، دولت و پارلمان عراق نیز ضمن محکوم کردن ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی این کشور در بغداد خواستار شناسایی و دستگیری عاملان عملیات ترور شدند.

«هشام الهاشمی» تحلیلگر سیاسی عراقی شامگاه دوشنبه در منطقه «زیونه» در بغداد به دست افرادی مسلح ترور شد که این مساله واکنش مسئولان سیاسی و امنیتی عراق را بر عهده داشته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت عملیات ترور الهاشمی را بر عهده نگرفته است، اما برخی منابع اعلام کردند که گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور هشام الهاشمی، تحلیلگر عراقی را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

لحظه ترور هشام الهاشمی در بغداد+ فیلم

ارسال نظرات