جمعه ؛ 10 فروردين 1403
08 تير 1399 - 14:39

هشدار حریرچی به مردم ایران / جوانان، نوجوانان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند / ویروس را عادی‌انگاری نکنیم

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: ابتلا این قشر با علایم کمی همراه است.
کد خبر : 6675

پایگاه رهنما:

 ایرج حریرچی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اظهار تاسف از اینکه با عادی‌انگاری و عادی پنداری شاهد افزایش قابل توجهی از مبتلایان به کرونا در آذربایجان ‌غربی هستیم اظهار داشت: 11 شهر استان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند در غیر این صورت با افزایش قابل توجهی از مبتلایان و کمبودهای جدی روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در آذربایجان ‌غربی با تدابیر مناسبی که اندیشیده شده بود در اسفند و فروردین‌ماه که اوج بیماری در سایر استان‌ها بود در آذربایجان ‌غربی مدیریت خوبی صورت گرفت و با افزایش و پیک بیماری و تلفات در آن ایام روبه‌رو نشدیم.

وی افزود: از اردیبهشت و خردادماه با توجه به بازگشایی‌های کشوری و عادی انگاری و عادی پنداری که در کل کشور حاصل شد رفتار مردم تغییر و با عدم رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی در این استان شاهد افزایش قابل توجهی از موارد بروز بیماری در آذربایجان ‌غربی بودیم.

حریرچی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد ابتلا در استان با تدابیر اتخاذ شده با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن و یا کمبود مواد مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی روبه‌رو نشدیم.

نماینده ویژه وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی به درستی رعایت نشود با افزایش قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا و کمبودهای جدی در استان روبه‌رو خواهیم شد.

وی به وضعیت شهرستان‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی وضعیت قرمز و 6 شهرستان دیگر هم در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به تفویض اختیارات کشوری به استان، تصمیمات خوبی در آذربایجان غربی اتخاذ شده، گفت: مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، مراکز فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها، خانه‌های بازی و سایر مراکز تفریحی از پنجشنبه پنج تیرماه به مدت 2 هفته در این استان تعطیل شده‌اند.

وی افزود: بی‌شک با این اقدام نتیجه مطلوبی خواهد داشت چرا که هر اقدام خوب در فاصله‌گذاری اجتماعی پس از 5 روز باعث کاهش موارد سرپایی، بعد از دو هفته کاهش موارد بستری و بعد از یک ماه کاهش موارد مرگ و میر را در پی دارد.

حریرچی با بیان اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: ابتلا این قشر با علایم کمی همراه است که این کم علامت بودن خود خطرناک بوده و باعث انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده خصوصا افراد مسن خانواده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: باید قدردان زحمات کادرپزشکی و بهداشتی باشیم و تکریم کادر بهداشتی و پزشکی و رعایت موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین خدمتی است که می‌توان در برابر فداکاری و ایثارگری آنها داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات