پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
26 فروردين 1399 - 16:38
فرهنگ و هنر تدارک تلویزیون برای ماه میهمانی خدا؛

کدام سریال‌ها در رمضان ۹۹ روی آنتن می‌روند؟

سریال تلویزیونی ۸۷ متر، زیر خاکی، پدر پسر، می‌جان و بچه مهندس از جمله آثاری هستند که احتمال پخش آن‌ها در ماه رمضان سال ۹۹ بیش از سایر آثار است.
کد خبر : 6010

پایگاه رهنما:

 

سریال‌های مناسبتی همواره در میان ایرانیان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بوده است، این سریال‌ها با توجه به جنبه‌های مخصوص به زمانه خود ساخته شده و ارتباط بسیار زیادی را با مخاطبان تلویزیونی برقرار می‌کنند.

سریال‌های مناسبتی عید نوروز، ایام ماه محرم و سریال‌های ماه رمضان از جمله آثاری هستند که طی سال‌های گذشته با استقبال پرشمار مخاطبان روبرو بوده اند، این ایام تاثیر فراوانی در دیده شدن آثار داشته‌اند، حتی می‌توان گفت موفقیت بسیاری از سریال‌ها مدیون زمان پخش آن‌ها بوده و شاید اگر در زمان دیگری پخش می‌شدند با چنین استقبالی روبرو نمی‌شدند.  

سریال ملکوت، او یک فرشته بود، پایتخت، شب دهم، صاحبدلان، میوه ممنوعه و مدینه از جمله آثار موفقی هستند که شاید مهمترین دلیل موفقیت آن‌ها قرارگیری در جدول پخش آثار مناسبتی بوده است، ایام ماه رمضان سال ۹۹ نیز همچون سال‌های گذشته شاهد پخش آثاری متنوع از شبکه‌های مختلف سیما خواهد بود.  

سریال تلویزیونی ۸۷ متر، زیر خاکی، پدر پسر، می‌جان و بچه مهندس از جمله آثاری هستند که احتمال پخش آن‌ها در ماه رمضان سال ۹۹ بیش از سایر آثار است، البته در این میان فصل دوم سریال تلویزیونی «نون. خ» پیش از این در کنداکتور پخش قرار گرفته اما مشخص نیست که این مجموعه تلویزیونی تا پایان ماه مبارک رمضان روی آنتن خواهد بود و یا در غیر این صورت آیا جایگزینی برای آن در نظر گرفته شده است یا نه.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به آثاری که احتمالا در رمضان سال جاری روی آنتن تلویزیون می روند نگاهی انداخته است. 

«زیرخاکی» سریال رمضانی شبکه یک شد/ پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر در قاب تلویزیون

***«زیرخاکی»

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و کارگردانی جلیل سامان که در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود٬ در حال آماده‌سازی و انجام مراحل فنی برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما است.

«زیرخاکی» از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند، این مجموعه در لوکیشن‌های متعددی جلوی دوربین رفته و داستان آن درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود.

رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده تلویزیون به همراه جلیل سامان کارگردان سریال پس از ساخت سریال «نفس» دومین تجربه مشترک خود را رقم می‌زنند.

نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. همچنین هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده٬ گوهر خیراندیش و... نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از: تهیه کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی٬ مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

 

***«پدر پسری»

سریال طنز «پدر پسری» ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی رضا جودی در حال آماده سازی در ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه ۵ سیما است که از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری پخش می‌شود.

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک (هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد) پخش می‌شود.

«پدر پسری» در قالب طنز موقعیت ساخته شده و نویسندگی آن بر عهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است.

«پدر پسری» این روزها با حضور بازیگرانی، چون مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور٬ کتایون بختیاری و یدالله شادمانی درحال تصویربرداری است.

عوامل اصلی سریال عبارتند از: تهیه‌کننده: رضا جودی، کارگردان: محمدرضا حاجی‌غلامی.

تصویربردار: رامین راستجو، تدوین: مهدی جودی٬ تولید: آریا اردستانی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، برنامه‌ریز: افشین سنگ‌چاپ، طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، صدابردار: بابک نیازی، موسیقی: حمیدرضا صدری، گریم: احسان روناسی، دستیار کارگردان: حسن یاسائی، منشی صحنه: مریم روزبهانی، روابط عمومی: بهنام توفیقی، عکاس: سمیرا بختیاری

فصل دوم «نون.خ» برای رمضان 99 ساخته  می شود

***«نون. خ»

شبکه یک سیما فصل دوم مجموعه «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی را برای مخاطبان در نظر گرفته بود که با شیوع کرونا و تغییرات در کنداکتور شبکه‌های سیما، سریال زودتر از ماه رمضان پخش می‌شود و سریال «زیر خاکی» برای ماه رمضان شبکه یک در نظر گرفته شده است.

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و کارگردانی جلیل سامان که در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود٬ در حال آماده‌سازی و انجام مراحل فنی برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما است. «زیرخاکی» از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند.

این مجموعه در لوکیشن‌های متعددی جلوی دوربین رفته و داستان آن درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» می‌گردد و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود. رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده تلویزیون به همراه جلیل سامان کارگردان سریال پس از ساخت سریال «نفس» دومین تجربه مشترک خود را امتحان می‌کنند. نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. همچنین هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده٬ گوهر خیراندیش و... نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی٬ مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

***«بچه مهندس»

فصل سوم سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی است که تیرماه ۹۸ آغاز شد و تصویربرداری آن ادامه دارد. فصل سوم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» در ۳۵ قسمت به قلم حسن وارسته ساخته می‌شود.

در فصل یک این سریال، لوکیشن اصلی پرورشگاه (خانه خورشید) بود که در بوستان ولایت قرار داشت و شهرک دفاع مقدس، خیابان‌های تهران در دهه ۸۰ نیز از لوکیشن‌های این سریال در فصل دو بودند.

داستان سریال «بچه مهندس» در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است.

روزبه حصاری نقش جوانی جواد جوادی را در فصل سوم ایفا می‌کند که تا به حال در سریال‌های «یادآوری» و «تاریکی شب روشنایی روز» و... به ایفای نقش پرداخته است.

کارگردان: علی غفاری، تهیه کننده: سعید سعدی، مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سعید کریمی، طراح و سرپرست نویسندگان: حسن وارسته، نویسندگان: امیر شاداب، رضا خمسه، مدیر تصویربرداری: یونس سبزی، تدوین: ناصر فخری، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح چهره پردازی: محسن بابایی، صدابردار: محمد شیوندی، دستیار یک کارگردان: کتایون درخشان، مدیر تولید: یاسر سلیمانی.

بازیگران عبارتند از:روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، محمود خسرو منش، فرناز رهنما، کاوه سماک باشی، خیام وقار کاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، یاسمن قلی پور، نسیم باقریان، امید ماهر، مهرزاد جعفری، سیاوش چراغی پور، عباس جمشیدی، سلمان فرخنده و مانی رحمانی.

***«می‌جان»

پخش سریال رمضانی «می‌جان» به نویسندگی و کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی که تصویربرداری آن مدت هاست به جهت شیوع بیماری کرونا متوقف شده و تنها بخشی از سکانس‌های پایانی آن باقی مانده است، به زمان دیگری موکول شد.

پیش از این قرار بود «می‌جان» به عنوان سریال مناسبتی در ماه مبارک رمضان هرشب روی آنتن شبکه سه سیما برود.

به احتمال زیاد سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. پیش از این قرار بود سریال «می جان» گزینه اصلی ماه رمضان شبکه سه باشد.

منبع: مشرق

ارسال نظرات