پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
16 فروردين 1399 - 14:29
وبلاگ

حجاریان در انتظار "اغتشاش" پس از کرونا! / فتنه‌گران ۸۸ در پشت پرده تخریب "مجلس یازدهم"

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پشت پرده تخریب مجلس یازدهم و اخلال در روند کاهش مشکلات مردم؛ "فتنه‌گران ۸۸" قرار دارند.
کد خبر : 5837

پایگاه رهنما:

 

«وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

*** 

 

حجاریان در انتظار "اغتشاش" پس از کرونا!

سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص طی یادداشتی با عنوان «راه میان‌بُر؟» که اخیراً در یک وبگاه اصلاح‌طلب منتشر شد، در اشاره به ویروس کرونا نوشته است:

"در دوره‌ای که قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورش‌های اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است و تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار همچنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد."[+]

 

*آقای حجاریان دیرسالی است که حتی از افتادن گربه از سر دیوار هم نتیجه "شورش" می‌گیرد.

کما اینکه او پیش از این بواسطه تجمعات سوگواران برای درگذشت یک خواننده جوان هم دعوت به شورش و فشار خیابانی کرد [۱] و در جریان سیل ابتدای سال ۹۸ نیز با کنایه از این گفت که مردم هم به مانند سیل در خیابان‌ها جاری خواهند شد! [۲]

اکنون و بواسطه کرونا هم کاملا قابل پیش‌بینی بود که "فرماندهان فتنه اقتصادی" با امید بستن به تعطیلی کسب و کار مردم در قرنطینه و سوار شدن این مقوله بر سیاه‌نمایی‌های اقتصادی؛ دوباره نوید اغتشاشات خیابانی و تکرار "آبان ۹۸" را بدهند. (رفتاری که در اثر تأکید و تکرار، می‌توان آنرا به خط‌دهی نیز تعبیر کرد)

در همین زمینه باید اشاره کرد که حجاریان بر اساس یکی از تقریرات خود؛ جامعه ایرانی را "عام‌البلوی" می‌داند و از همین روست که تصور می‌کند روز صفر یا همان طلوع "فتنه اقتصادی" نزدیک است و از این رو حاکمیت و مردم توانایی برنامه‌ریزی‌های کلان ندارند.

فلذاست که می‌بینیم در یادداشت فوق‌الذکر تأکید دارد که "سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند"!

ما البته نمی‌دانیم که پیش‌بینی حجاریان محقق خواهد شد یا خیر و اغتشاشاتی نظیر دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بر سر مسائل اقتصادی به راه خواهد افتاد یا خیر!؟ اما قدر متیقّن آنست که نبایستی به بهانه کرونا و قرنطینه، کار و کاسبی مردم تعطیل و اقتصاد کشور نقش زمین شود.

زیرا در این صورت اساساً کشوری نخواهد ماند که کسی بخواهد بیماری خود را در ذیل حاکمیت عادل آن بصورت رایگان درمان کند.

از همین رهگذر بایستی به مسئولان امر هشدار داد که در کنار توجه به سلامت مردم، اقتصاد جامعه را نیز در نظر بگیرند و همچون دولت‌های دیگر درگیر کرونا در جهان که توجهات ویژه‌ای را به اقتصاد مبذول داشته‌اند؛ با واقع‌بینی، نسبت به امر اقتصاد اهتمام کنند.

گفتنیست، وزیر بهداشت اخیرا با اشاره به آغاز ورود مردم به کسب و کارها تأکید کرد: -در- گام دومی به نام فاصله‌گذاری هوشمند تلاش خواهیم داشت که برای بازگرداندن کسبه که باید خدمات خاصی به مردم ارائه کنند و یا برخی مراکز علمی، فرهنگی و خدماتی که باید دوباره بازگشایی شوند، با یک پروتکل‌هایی در شرایطی که کارشناسان ما اعلام می‌کنند شرایط عادی‌تر شده، وضعیت کشو را از حالت انقباضی دربیاوریم. [۳]

 

***

 

فتنه‌گران ۸۸ در پشت پرده تخریب "مجلس یازدهم"

علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا اظهار کرده است:

"متأسفانه اگر ما با این واقعیت روبه‌رو نشویم، حتی سال جدید از پارسال سخت‌تر خواهد بود؛ چراکه بسیاری از بحران‌های کشور خودساخته هستند و تدبیر و درایت حکم می‌کند که جلوی آنان را بگیریم. بالاخره ما مجلسی را تشکیل داده‌ایم که نمایندگان آن، نماینده اکثریت جامعه نیستند.  درست است که مجلس و دولت، تصمیماتی را به نام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌کنند، اما چقدر مردم، همراه این تصمیمات هستند؟ ما باید با مردم شفاف‌تر باشیم. "[۴]

 

*عناد عناصر ستادی اصلاحات با قانون و رأی مردم، رخداد امروز و دیروز نیست و سابقه‌ای دیرینه دارد.

چه اینکه امروز حتی نوجوانان دبیرستانی هم در ایران می‌دانند که برای این عناصر، ملاک احترام به نظر مردم و انتخابات؛ نه "قانون" که هاضمه این افراد است و مردمسالاری در ایران صرفا زمانی رسمیت دارد که نزدیکان این افراد در مناصب انتخابی قرار گیرند!

آقای تاجرنیا بعنوان یک فعال سیاسی باید این صداقت را در بیان به خرج می‌داد که به مردم بگوید حضور اکثریتی در یک انتخابات اگرچه امری ممدوح است اما ملاک یک انتخابات قانون است و تمامی ۱۱ پارلمان تشکیل شده در پس از انقلاب اسلامی، با تأیید قانون کشور رسمیت یافته‌اند.

این در حالی است که از لحاظ منطق دموکراسی، یک نهاد یا فرد انتخابی، نماینده تمام مردم است و جز خیانتکاران، کسی در این میانه فاصله‌گذاری نمی‌کند...

از طرفی این نکته هم محل سؤال‌ها و تأملات جدیست که عدم حضور اکثریتی مردم در انتخابات اخیر، آیا جز به دلیل عملکرد ضعیف و ناکارآمدی مجلس اصلاح‌طلب دهم و دولت نماینده اصلاح‌طلبان است!؟

امر بدیهی آنست که ستاد اصلاحات قصد فتنه‌گری دارد و مایل است در سال‌های پایانی عمر خود به نظاره پایان عمر نظام اسلامی نیز بنشیند اما کید دشمنان به فضل الهی نقش بر آب خواهد بود و مردمی که برای تشییع سردار سلیمانی بصورت میلیونی به صحنه آمدند؛ در همه عرصه‌های دفاع از نظام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی پای کار خواهند بود.

ضمن اینکه "گام اول" مردم برای آغاز روند کاهش مشکلات در مجلس یازدهم، باطل‌السحر سیاه‌نمایی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها است.

 

***

 

۱_ mshrgh.ir/۹۱۶۵۰۳

۲_ mshrgh.ir/۹۴۷۲۲۷

۳_ https://tn.ai/۲۲۳۴۵۶۸

۴_ plus.irna.ir/news/۸۳۷۱۹۷۷۹/

منبع: تسنیم

ارسال نظرات