پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
16 فروردين 1399 - 15:09
خبر

نماینده پارلمان عراق خبر داد: افشای طرح آمریکا علیه سه گروه عراقی

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از طرح آمریکا علیه سه گروه عراقی خبر داد.
کد خبر : 5823

پایگاه رهنما:

به نقل از النهرین، کریم علیوی عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره طرح آمریکا در هدف قرار دادن سه گروه در عراق هشدار داد.

وی افزود: واشنگتن به دنبال برنامه ریزی عملیات نظامی در عراق است که ماهیت آن و اینکه زمینی است یا هوایی مشخص نیست.

علیوی تاکید کرد: آمریکا از طریق این عملیات به دنبال هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی و گروههای مقاومت عراق و نیز برخی شخصیت های سیاسی عراقی است.

این در حالی است که روز گذشته کمال الحسناوی معاون دبیر کل جنبش الابدال عراق گفته بود: ما اطلاعات دقیقی در اختیار داریم که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ما داده است که از قصد آمریکا برای حملاتی به مواضع نظامی حشد شعبی حکایت دارد.با توجه به این اطلاعات، همه اقدامات امنیتی پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارات مادی و انسانی در صورت حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی و گروههای مقاومت و نیز به فرماندهان و رهبران آن، به عمل آمده است.در صورتی که آمریکا به حشد شعبی و گروههای مقاومت حمله کند، واکنش ما این بار شدید خواهد بود. این حمله آمریکا سبب خواهد شد که گروههای مقاومت به نظامیان آمریکایی حمله کنند زیرا به مثابه نیروهای اشغالگر محسوب شده و همه چیز برای رویارویی و واکنش آماده است.

روز گذشته نیز، محمد کریم نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق بر ضرورت آمادگی برای مقابله با آمریکا و به شکست کشاندن نقشه های آن تاکید کرده بود.

وی افزوده بود: آمریکا با سلاح بیولوژیک به ویژه ویروسی که آنرا در آزمایشگاه ایجاد کرده است، با دنیا می جنگد.

کریم در ادامه گفته بود: مرجعیت دینی عامل امنیت است و موفق به درهم شکستن طرح های آمریکا با رهنمودهایش شده است. فتوای مرجعیت طرح های آمریکا را به شکست کشاند و مردم عراق را بر تروریسم پیروز کرد. واشنگتن به دنبال هدف قرار دادن مرجعیت و حشد شعبی و شخصیت های وطن پرست عراقی است. باید برای نقش برآب کردن طرح های آمریکا آماده باشیم به ویژه که آمریکا بازوهایش را در عراق به ویژه در روند سیاسی در خدت منافعش به حرکت درآورده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات