پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
07 فروردين 1399 - 18:07
خبر

در یمن آتش بس موقت برقرار شد/ استقبال طرف‌های درگیر از آتش بس

با پذیرش طرف‌های درگیر در جنگ یمن، اتش بس موقت در این جنگ برقرار شد.
کد خبر : 5726

پایگاه رهنما:

ائتلاف عربی به رهبری عربستان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که از تصمیم دولت مستعفی یمن در پذیرش درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن حمایت می‌کند.

سپهبد «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی تصریح کرد: «فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی تصمیم دولت یمن در پذیرش درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن و مقابله با پیامدهای گسترش ویروس کرونا را تایید و از آن حمایت می‌کند.»

سرهنگ المالکی افزود:«فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن برای ایجاد آتش‌بس، کاهش تنش و اتخاذ گام‌های عملی به منظور اعتمادسازی بین طرفین در سطوح انسانی و اقتصادی حمایت می‌کند.»

پیش از این، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل همه طرف‌های شریک در درگیری‌های مسلحانه در دنیا را به آتش‌بس دعوت کرده و گفته بود که همه حواس‌ها و تلاش‌ها  باید متوجه مقابله با دشمن مشترکی که همان ویروس کروناست، باشد.

او تاکید کرد که سیستم‌های بهداشتی و درمانی در کشورهای جنگ زده در وضعیت فروپاشی است.

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد رَبّـه منصور هادی» شامگاه چهارشنبه از پیشنهاد سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌‌ها در این کشور استقبال کرد.

از سوی دیگر، ضو شورای عالی سیاسی یمن از حمایت ائتلاف سعودی از پیشنهاد آتش‌بس در یمن استقبال کرد.

به گزارش شبکه المیادین، «محمد علی الحوثی» در حساب توئیتری خود گفت: «اعلام حمایت ائتلاف از آتش‌بس، کاهش تنش و برداشتن گام‌های عملی برای اعتمادسازی میان طرفین در ابعاد انسانی و اقتصادی مورد استقبال است.منتظر عملی شدن آن در واقع امر هستیم».

مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن دیروز چهارشنبه وارد ششمین سال خود شده است در حالی که هیچ کدام از اهداف عربستان را محقق نکرد و جز تلفات جانی و مالی برای این کشور ثمره‌ای نداشت.

منبع: الوقت

ارسال نظرات