پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
05 فروردين 1399 - 16:01

حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده/مراقبت از سیل‌زدگان در برابر کرونا

مدیرکاهش بلایای وزارت بهداشت گفت: پیشگیری و مراقبت از مردم به خصوص سالمندان و مادران باردار از بیماری کرونا و دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی و مراقبتی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق آسیب دیده از سیل انجام‌ می‌شود.
کد خبر : 5699

پایگاه رهنما:

 

محمد اسماعیل مطلق، مدیرکاهش بلایای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده تا صبح امروز، اظهار داشت: 11 استان شامل هرمزگان،بوشهر، فارس،سیستان و بلوچستان، قم،گیلان، خراسان جنوبی و رضوی، مازندران، سمنان و کرمان تحت تأثیر این حوادث جوی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 21 نفر در این حوادث مصدوم شده‌اند، افزود: در این حوادث 12 نفر جان باختن و 2 نفر نیز مفقود شده‌اند.

مدیرکاهش بلایا وزارت بهداشت افزود: تیم‌های واکنش سریع حوزه سلامت در مناطق آسیب دیده استان‌های کرمان، هرمزگان و بوشهر جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حضور پیدا کردند.

مطلق بیان داشت: پیشگیری و مراقبت از مردم به خصوص سالمندان،مادران باردار و جوانان از بیماری کرونا و دسترسی آسان  مردم به خدمات  پزشکی و مراقبتی به خصوص کودکان از جمله اقداماتی است که  توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق  آسیب دیده از سیل انجام‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان، بهورزان، مراقبین بهداشت،کارشناسان مدیریت کاهش بلایا، خانواده، بیماری‌ها، بهداشت محیط، تغذیه و روان‌شناسی، در روستاها و شهرهای آسیب از سیل مشغول خدمت رسانی هستند.

منبع: فارس

ارسال نظرات