پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
04 فروردين 1399 - 12:19

پزشکان انگلیسی مرگ اختیاری شهروندان مبتلا به کرونا را انتخاب می‌کنند!

کشور انگلیس به دلیل کمبود دستگاه تنفسی در بیمارستان‌های این کشور، راهنمایی را منتشر کرده است که به پزشکان در انتخاب بیماران واجد شرایط برای استفاده از دستگاه کمک می‌کند!
کد خبر : 5657

پایگاه رهنما :

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در کشور انگلیس، به پزشکان انگلیسی یک راهنمای آموزشی داده خواهد شد تا در شرایطی که دستگاه تنفس مصنوعی و تخت بیمارستان به تعداد کافی فراهم نباشد، در مورد انتخاب و تصمیم‌گیری در مورد مرگ و زندگی در میان قربانیان کرونا، به آن‌ها کمک کند!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی نوشت، این راهنما که روز شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که بیمارستان‌های انگلیس به احتمال زیاد در هفته‌های آینده با این تصمیم دشوار که چه کسی را نجات دهند و چه کسی را به حال خود رها کنند، روبه‌رو خواهند شد.

در این راهنما بیمارانی که به مشکلات تنفسی، سرطان، بیماری قلبی و دیابت دچار هستند، گنجانده شده است، اما معلوم نیست آیا شامل سالمندانی هم می‌شود که به خاطر سنشان از درمان محروم می‌شوند یا خیر.

در عمل، ممکن است بیماری که هم اکنون به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است، از آن جدا شود تا بیمار دیگری که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد، از آن استفاده کند.

این اقدام، به دنبال صحنه‌های وحشتناک شیوع بیماری در ایتالیا که به «آخر زمان» شهرت یافته است، انجام می‌گیرد؛ بیمارستان‌های ایتالیا از درمان بیماران سالمند و کسانی که زمینه بیماری‌های دیگر را دارند، خودداری می‌کنند و تنها افرد جوانتر و سالم‌تر را درمان می‌کنند.

این راهنما که به سرعت عمل در نحوه درمان بیماران مبتلا به کرونا تاکید دارد، تنها چند روز پس از اظهارات "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس، منتشر شده است که گفت تصمیم به درمان یا عدم درمان بیمار برعهده مراکز درمان محلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: تسنیم

ارسال نظرات