جمعه ؛ 10 فروردين 1403
29 اسفند 1398 - 23:25

ترامپ اعتراف کرد: اوضاع آمریکا بد است

رئیس جمهور آمریکا اوضاع کشورش را بد عنوان کرد.
کد خبر : 5640

پایگاه رهنما :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد امروز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است.

ترامپ درباره شرایط پیش از شیوع کرونا در آمریکا گفت: «اقتصاد هیچ‌وقت تا این اندازه خوب نشده بود» و ادعا کرد که اقتصاد آمریکا بعد از این بیماری، قوی‌تر از گذشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش با اشاره به نام یک داروی ضد بیماری مالاریا که به تازگی شواهدی از اثرگذار بودن آن برای مبارزه با کرونا یافته شده گفت که از این دارو برای درمان کرونا در آمریکا استفاده خواهد شد.

او گفت: به زودی «هیدروکسی کلروکین»، با نام تجاری «پلاکونیل» را در دسترس قرار خواهد داد. ترامپ گفت: توافق شده که از این دارو برای درمان ویروس کرونا استفاده شود.

پیشتر، یک شرکت داروسازی فرانسوی بامداد چهارشنبه مدعی شده دارویی به نام «هیدروکسی کلروکین»، با نام تجاری «پلاکونیل» که برای درمان «مالاریا» مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس «کرونای جدید» را نیز درمان کند.

شرکت «سانوفی» که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را نویدبخش توصیف کرده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی روز پنج‌شنبه به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۷۲۵ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند.

بر اساس آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) تاکنون ۱۶۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: الوقت

ارسال نظرات