جمعه ؛ 10 فروردين 1403
29 اسفند 1398 - 21:27

خاکریز‌های سلامت در برابر کرونا هراسی

طی یک ماه گذشته تاکنون که ویروس کرونا به ترند اول خبر‌ها و تحلیل‌ها در جهان بدل شده، حجم وسیعی از عملیات روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران از سوی نظام سلطه و خبرگزاری‌های اپوزیسیون و معاند سازمان‌دهی و به‌کار گرفته شده است.
نویسنده :
محمد رضا شبانی
کد خبر : 5638

پایگاه رهنما :

طی یک ماه گذشته تاکنون که ویروس کرونا به ترند اول خبر‌ها و تحلیل‌ها در جهان بدل شده، حجم وسیعی از عملیات روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران از سوی نظام سلطه و خبرگزاری‌های اپوزیسیون و معاند سازمان‌دهی و به‌کار گرفته شده است.
۴۱ سال است که دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم با تمسک به شگرد‌های مختلف نرم و سخت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از کودتا و تحریم تا دستاویز قرار دادن دروغ و تهدید، به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاسته‌اند. این‌بار هم سیلی‌خوردگان از ملت ایران به تکاپو افتاده و با بهانه کردن موضوع کرونا، در مقابل نظام و ملت ایران به شایعه‌سازی، هراس‌افکنی، جوسازی و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده‌اند.
• ضد انقلاب و پمپاژ دروغ و یأس
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در شهر ووهان، مرکز استان هوبی چین، شروع شد، علاوه بر چین به بیش از ۱۸۰ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است. این ویروس به بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران اسلامی نیز وارد شده است. ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین مثل همیشه فرصت را غنیمت شمرده و در راستای هجمه به نظام جمهوری اسلامی، کرونا هراسی را با اهداف ضد انسانی دنبال کردند. آن‌ها با ایجاد وحشت و ترس عمومی در بین مردم با عملیات روانی به دنبال عصبانی کردن مردم هستند. در این میان با تخریب دیوار اعتماد بین مردم و مسئولین، ایران اسلامی را در مدیریت کرونا ناکارآمد جلوه داده و با به هم ریختن امنیت روانی جامعه به دنبال خشمگین ساختن مردم هستند.
درست است روح و روان جامعه کمترین ارزشی برای ضد انقلاب وطن فروش نداشته و ندارد، اما همچنان با خباثت خود منتظر فوران خشم و عصابنیت از سوی جامعه هستند. به طور کلی برخی از مواردی که ضد انقلاب در سرخط خبری خود به آن می‌پردازند عبارتند از:
۱- تحریک مردم به شورش و ایجاد اغتشاش علیه نظام اسلامی: کانال ضد انقلاب صدای آزادی می‌نویسد: «کرونا، بازی جدید نظام ج. ا. است و تنها دلیل این همه پخش فیلم‌ها از بیمار و کارکنان بیمارستانی با لباس‌های مخصوص، فقط و فقط برای جلوگیری از قیام مردمی بوده و بس؛ نباید گول خورد، اما می‌توانیم خیلی زودتر هوشیار شویم و برای آخرین ضربه زودتر اقدام کنیم.»
۲- بزرگنمایی تحریم‌ها و اثرگذاری آن در مدیریت کرونا و محدود نشان دادن امکانات دارویی و تجهیزات پزشکی ایران
۳- تحریک مردم برای مخالفت با مسئولین و تعطیلی بدون برنامه ادارات و نهاد‌ها و بازار با این بهانه که مسئولین به فکر مردم نیستند. (آن‌ها به دنبال اعتصاب سراسری ساختگی به بهانه شیوع بیماری کرونا هستند و برآنند تا با استفاده از فرصت بوجود آمده اعتصابات سراسری و مخالفت با نظام توسط مردم استارت بخورد)
۴- القاء این نکته که شیوع ویروس کرونا زیر سایه‌ی بی‌مسوولیتی و پنهان‌کاری نظام اسلامی بوده و در شرایطی است که حکومت، کمترین اهمیتی به جان و زندگی مردم نداده و فقط به دنبال حفظ نظام با سرکوب داخلی و گسترش تروریسم به دیگر کشورهاست!
۵- متهم ساختن نهاد‌های انقلابی برای شیوع ویروس کرونا! (با توجه به اینکه این بیماری در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا شیوع پیدا کرده است)
۶-متهم کردن مسئولین نظام به پنهان کاری، عدم شفافیت و مصلحت اندیشی بی مورد در مواجهه با بیماری کرونا
۷- ارائه و تحلیل‌های نادرست در خصوص عدم رعایت مسائل بهداشتی در قم و مشهد و عدم قرنطینه شهر.
۸- بزرگنمایی ویروس کرونا و ارائه آمار‌های ضد و نقیض در خصوص تعداد بیماران و تعداد فوت شدگان و پمپاژ کرونا هراسی در بین مردم
۹- متهم ساختن نظام به استفاده سیاسی و امنیتی از ویروس کرونا به دلیل مشارکت پایین مردم در انتخابات، ورود به لیست سیاه F. A. T. F.، حذف برخی افراد حکومتی و پاکسازی داخلی و نیازمند کردن مردم به حکومت و حذف بی درد سر مخالفین و زندانیان سیاسی
۱۰-متهم ساختن نظام به عدم توانایی مقابله با بحران، و ورود عمدی ویروس کرونا به ایران در راستای حمایت از حکومت چین!
۱۱- بی اعتبار سازی رسانه ملی نزد مخاطب و این توصیه که صداوسیما با سفارش مسئولان از ارائه اطلاعات واقعی درباره ویروس کرونا خودداری می‌کنند.
۱۲- افتراق میان مسئولان و نهاد‌ها در خصوص مبارزه با کرونا و جناحی کردن مسئله
۱۳-دوگانه سازی کاذب «دوقطبی بین سلامت و معنویت» یا «سلامت و مذهب».
این‌ها تنها بخشی از اتهامات ضد انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی است. اپوزیسیون خارج نشین با شکست‌های پی در پی از ملت ایران در طول سالیان متمادی بویژه در سال جاری، با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات رسانه‌ای برای برهم ریختن نظم عمومی و القاء یاس و نا امیدی در داخل کشورمان از هیچ تلاشی فراگذار نیست.
کرونا نیز همانند خیلی اتفاقات دیگر تمام خواهد شد و روسیاهی به کسانی می‌ماند که با مزدوری و وطن فروشی به جای اینکه تسکین آلام مردم باشند، نمک بر زخم ملت پاشیده و برای نابودی هموطنانشان کمر همت بسته اند.
• قم هراسی؛ مشت نمونه خروار رسانه‌های ضد انقلاب
در پی تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها در قم و حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد به منظور پیشگیری از ابتلای عموم زائران به بیماری کرونا، عصر روز دوشنبه (۲۶ اسفند) برخی افراد هنجارشکن با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی برخی مردم، در حرکتی ظاهرا هماهنگ با تجمع روبروی در‌های ورودی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم شریف رضوی در مشهد مقدس اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتار‌های خلاف عرف و غیرقانونی درب‌های ورودی حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) را تخریب و تلاش کردند وارد حرم مطهر شوند و در حرم شریف رضوی هم با تجمعاتی شروع به اظهارات تند و بعضا هتاکانه نمودند.
تا همین‌جای کار، اخبار و گزارش‌های میدانی از شعار‌ها و اقدامات صورت‌گرفته توسط این افراد و همچنین اعترافات برخی از لیدر‌های این حرکات، نشان از نقش طرفداران فرقه «شیرازی‌ها» یا همان «شیعه انگلیسی» دارد.
این افراد همان‌هایی هستند که در زمان اوج گرفتن پروژه‌ی «قم-هراسی» و ترور رسانه‌ای قم و روحانیون از خارج و داخل، با انتشار فیلمی از حرکت زشت و زننده‌ی لیسیدن ضریح، لقمه‌های چربی در دامن رسانه‌های وابسته به دشمن گذاشتند و امروز بخشی از اعترافات ایشان منتشر شده که قبل از لیسیدن آن بخش از ضریح، آن را با الکل ضدعفونی کرده بودند!
عملکرد این جریان درست همان چیزی است که دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند! تا بدین وسیله سناریوی اسلام هراسی و شیعه هراسی تکمیل شود و ایرانیان و مسلمانان را انسان‌هایی متحجر و دگم در برابر علم و دانش روز معرفی کنند.
در برابر این قشری گرایی افراطی باید هوشمند بود و مراقب بود که در دام آنان نیفتاده و تقدس شان ما را دچار اشتباه محاسباتی نکرده و مظلوم نمایی‌شان بهانه ترحم و حمایت از آنان نگردد. از سوی دیگر باید توجه نمود که برای حل ریشه‌ای چنین انحرافاتی در جامعه دینی باید با تامل و تدبر پیش رفت. این جریانات یک شبه شکل نگرفته اند که یک شبه از بین بروند، ضمن آنکه مقابله و مهار آنان نیز نیازمند تدبیر و ظرافت‌هایی است که باید اسلام شناسان و بزرگان دینی میدان دار آن گردند.
• بازی با امنیت روانی با فرمان کرونا
آنچه در شرایط فعلی به ناامنی روانی جامعه که بدتر و مخاطره‌آمیزتر از خود ناامنی است، دامن می‌زند، گسترش فضای شایعه‌سازی درباره شیوع ویروس کروناست. این موضوع هم می‌تواند تبعات زیادی در زندگی مردم ایجاد کند و هم تجمیع توان و حواس مسئولان مختلف و مکلف به پایش، کنترل، مهار و مقابله قطعی با این مهمان ناخوانده را دشوار کند. اعلام آمار‌های غیررسمی از تلفات این بیماری در شهر‌های مختلف و جنجال‌سازی در فضای رسانه‌ای و مجازی، وضعیت را به جایی رسانده است که قبل از اینکه بیماری کرونا آسیبی بزند، ترس از ابتلا به آن آسیب‌زا شده و روی اعصاب جامعه تأثیر منفی گذاشته است. منظور این نیست که مردم از آخرین وضعیت مطلع نشوند یا اطلاعاتی غیر واقعی به آن‌ها داده شود، بلکه باید در چنین وضعیتی به کانال‌های رسمی توجه و تعادل جامعه را حفظ کرد و از دمیدن بر فضای ناامنی روانی که گاه حتی با رویکرد سیاسی انجام می‌شود، احتذار کرد؛ چراکه بازی با احساسات روانی جامعه با چنگ زدن به این بیماری علاوه بر ناپسندی اخلاقی، امنیت روانی زندگی مردم را مختل می‌کند، اعتماد را از مسئولان می‌زداید، بر گرمی بازار شایعه‌سازان می‌افزاید، به بی‌نظمی اقتصادی و هجوم بی‌دلیل به خرید و انبار برخی ارزاق و اجناس دامن می‌زند و به راحتی دومینوی مشکلات را به دنبال دارد. همه این‌ها نه تنها کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند، بلکه بازار شایعه‌سازان و کاسبان کرونا را برای تیتربازی رسانه‌ای و هراس‌افکنی داغ می‌کند و منحنی نگرانی مردم عزیزمان را در مدار صعودی قرار می‌دهد و اینها، یعنی مختل شدن فرصت خدمت‌رسانی و علاج بیماران و مهار این ویروس. در حالی که همه‌گیر شدن این بیماری در بسیاری از کشورها، مسئولان آن‌ها را به فکر انداخته و در همین مدت کم اقدامات امیدوارکننده‌ای در دنیا برای مهار و ابداع راه‌هایی برای درمان و علاج آن صورت گرفته است.
• جهاد همه جانبه در برابر کرونا هراسی
آنچه این روزها، کشور ایران و مردم عزیز ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند یکی از مصادیق جنگ‌های بیولوژیک است که حتی در صورت اثبات قطعی طبیعی بودن ویروس کرونای جدید موسوم به کویک ۱۹ و نقش نداشتن نظام سلطه در تولید و انتشار آن، باز هم به طور قطع و یقین می‌توان گفت: نظام سلطه با راه‌اندازی جنگ روانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم امپراتوری رسانه‌ای خود به‌ویژه در مجازی، از این ویروس به‌عنوان ابزاری قوی برای تکمیل طرح‌ها و تحقق اهداف براندازانه خود علیه ایران و محور مقاومت بهره گرفته است.
شیطان بزرگ که طی سه سال اخیر در براندازی نظام اسلامی ایران از طریق جنگ‌های نسل چهارم و ناراضی سازی عمومی مردم ایران و به راه اندازی اعتراضات ملی برای تغییر حاکمیت، در تابستان داغ، جشن ژانویه در تهران، بحران بنزینی آبان‌ماه و... ناکام مانده، اینک بر موج کروناهراسی سوار شده و در حالی‌که بیشتر کشور‌ها درگیر آثار و تبعات کرونا هستند، روی مردم ایران متمرکز شده و تمام ظرفیت خود را علیه مردم ایران به میدان آورده است. حجم سنگین و غیرقابل‌باور دروغ‌پردازی ها، شایعه‌سازی ها، کروناهراسی‌ها که توسط بی. بی. سی، وی. اُو. اِی، ایران اینترنشنال، مراکز سایبری منافقین و سعودی‌ها و... که از سوی امپراتوری رسانه‌ای غرب حمایت می‌شود، تردیدی باقی نمی‌گذارد که نظام سلطه و ائتلاف عبری، غربی، وهابی به ویروس کرونا به چشم فرصتی فوق طلایی برای تضمین پروژه جنگ نسل چهارم و به میدان آوردن مردم برای فروپاشی نظام اسلامی بهره می‌گیرد. واقعیت این است که:
۱- علاوه بر ایران کشور‌های زیادی به این ویروس و مشکلات آن مبتلا شده‌اند.
۲- ایران در کنترل و مبارزه با کرونا نسبت به سایر کشور‌ها موفق‌تر عمل کرده‌است.
۳- غرب برای پیشبرد اهداف خود علیه محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و به‌ویژه ایران، به کرونا به چشم فرصت نگاه کرده و ایران در نوک پیکان عملیات تخریبی و روانی کروناهراسی از سوی غرب قرار دارد.
۴- ظرفیت‌های اکثریت مطلق کشور‌های جهان در مبارزه با این ویروس به هیچ وجه قابل مقایسه به ظرفیت‌های فراوان و استثنایی ایران نبوده و نیست.

۵- صحنه‌های ایثارگری و حمایت‌های مردمی و امدادرسانی ملی به مبتلایان این ویروس بر پلشتی‌ها و فرصت طلبی‌های آن (احتکار، گران‌فروشی و...) به‌شدت غلبه داشته و از این حیث ایران مانند دوران دفاع مقدس در صدر جهان قرار دارد.
۶- به میدان آمدن نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه و بسیج و نیروی انتظامی موج شادی و آرامش بخشی ملی را برانگیخته است و بی تردید کمتر کشوری از چنین ظرفیت بالا و امتحان پس داده‌ای بهره‌منداست.
۷- اگر چه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاکریز اول جهاد همه جانبه با کرونا قرار داشته و اقدامات جهادی این وزارت‌خانه تشکر ویژه رهبر معظم انقلاب را در پی داشته، اما لازم است سایر کارگزاران نیز در عرصه مبارزه با کرونا نقش پررنگ‌تر و حضور چشمگیرتری داشته باشند.
۸- راه غلبه بر این مشکل این است که مسئولان کشور به ویژه در قوه مجریه اولاً صحنه جنگ بیولوژیک را باور کرده و مثل وزارت بهداشت، مستقیماً پشت خاکریز جنگ حاضر و وظایف خود را فراتر از صدور ابلاغیه به زیر مجموعه دنبال کنند و ثانیاً در حوزه مدیریت صحنه نبرد حالت جنگی به خود گرفته و از هدایت میدانی صحنه برای فائق آمدن بر بحران بهره بگیرند.
۹- و بالاخره این ویروس فرصتی طلایی فراروی مدیران نظام در قوه مجریه قرار داده تا هرچه سریع‌تر از نسخه‌های غربگرایانه و دیپلماسی التماسی به اروپا و امریکا و برجام زدگی تحقیرآمیز فاصله گرفته و با مشاهده صحنه‌های استثنایی و جهادی سرمایه انسانی داخلی با دل بریدن از دشمنان و بیگانگان، به حل مشکلات از طریق ظرفیت‌های داخلی و تکیه به سرمایه عظیم انسانی کشور اعتماد کنند.

• نتیجه
در حالی که ویروس کرونا از چین به بیش از ۱۸۰ کشور جهان سرایت کرده و ایران نیز یکی از این کشورهاست که با بسیج همگانی، عزم ملی و همدلی مثال‌زدنی به دنبال مهار و نابودسازی این بیماری است؛ اما خط رسانه‌ای آمریکا همچون ۴۱ سال گذشته و مانند حوادث آبان ۱۳۹۸ و سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی، سوار بر موج حادثه شده است و تلاش می‌کند با مدیریت آن به سمت اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پروژه شکست‌خورده فشار حداکثری را جان تازه‌ای ببخشد و از آن برای به تعطیلی کشاندن کشور و متوقف کردن فعالیت‌های نظام بهره‌برداری کند و از همین‌روست که رئیس لابی صهیونیست FDD می‌گوید: «ویروس کرونا کاری کرده است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند، آن قطع صادرات غیر نفتی ایران است.»
امروز دشمنِ به کمین نشسته و زخم‌خورده از نظام اسلامی، این است که نزدیک‌ترین حادثه به لحاظ زمانی به مقاطع حساسی مثل انتخابات، می‌تواند فضای سیاسی کشور را معطوف به آن حادثه کند و از رونق آن پدیده بکاهد؛ درست به همین دلیل است که در آستانه انتخابات و کمتر از ۲۴ ساعت مانده به آن، کروناهراسی را برای عدم مشارکت شهروندان در انتخابات به کار گرفت و با تمام ظرفیت رسانه‌ای و مجازی خود بر تنور آن دمید، بلکه بتواند اندکی از مشارکت را تنزل دهد.
دشمن حیله‌گر در پی آن است با همین ترفند و خط رسانه‌ای درباره بیماری ویروس کرونا در کشورمان عمل کند. با یک رصد دقیق از فعالیت رسانه‌ای ضد انقلاب در‌می‌یابیم که این جریان لشکر رسانه‌ای خود را برای پمپاژ موضوعات حاشیه ساز به کار گرفته است تا بلکه بتواند پروژه فشار حداکثری را همچنان فعال نشان دهد و سلامت روانی مردم را خدشه دار کند و کشور را در آستانه بحران و محتاج مذاکره برای خروج از بن‌بست نشان دهد.
به نظر می‌رسد در کنار رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، قبل از هر چیز، باید پدیده #کرونا_هراسی را مهار کرد. در این راستا رسانه ملی و نخبگان باید از ضریب دادن افراطی به کرونا اجتناب کنند و آحاد مردم نیز میزان ساعات استفاده از فضای مجازی را کاهش دهند.

ارسال نظرات