اخبار اجتماعی - گودرز امیری با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در لرستان  ۱۳۵ تا ۱۶۵ پیش بینی شده است، اضافه کرد: تاکنون ۷۰ میلی متر بارش داشتیم و سطح آب در حال افزایش است.

امیری افزود: پس از اخطار هواشناسی ستاد بحران در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش ها تشکیل و ۴۰۰ اکیپ امدادی به شهرستان‌های خطرپذیر از جمله پلدختر اعزام شدند.

برپایی مکان‌های مناسب اسکان اضطراری در پلدختر

امیری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به خوبی صورت گرفته و اقلام و مواد غذایی در پلدختر انبار شده است، از برپایی مکان‌های مناسب اسکان اضطراری در پلدختر خبر داد و گفت: راه دسترسی ۱۵۰ روستا در استان و گاز شهر معمولان قطع شده است.

خسارت جدی منازل مسکونی در برخی شهرستان ها

امیری با اشاره به اینکه تعدادی از منازل مسکونی در دلفان، خرم‌آباد و چگنی خسارت و زیرساخت‌های استان آسیب جدی دیدند، ادامه داد: رانش در برخی روستاها رخ داده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.

قطع راه ارتباطی ۷۰ روستای دلفان بر اثر سیل

حشمت بهمنی  فرماندار نورآباد اظهار داشت: از دیروز ظهر بارندگی شدید در دلفان آغاز شد که بی‌سابقه بود و تمهیداتی از قبل اندیشیده بودیم و اقدامات لازم به عمل آمد و با آمدگی کامل به مقابله با سیلاب رفتیم.

وی  اظهارداشت: در بخش خاوه دو روستا دچار آبگرفتگی شدند که با اعزام ماشین آلات خطر برطرف شد.

بهمنی افزود:  راه ارتباطی ۶۵ تا ۷۰ روستا به علت تخریب پل‌های بابابزرگ، میرزاآباد و ده یوسفان قطع شده‌است.

تخلیه ۱۰۰۰ واحد مسکونی در ضلع غربی شهر پلدختر

شهردار پلدختر بیان کرد: حداکثر پیش بینی که برای دبی رودخانه کشکان شده چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب است که در این صورت آب وارد شهر پلدختر خواهد شد، ولی به نظر میرسد آب وارد منازل مردم نخواهد شد.

چراغی پور گفت:بیش از هزار واحد مسکونی در ضلع غربی شهر پلدختر تخلیه شده و برخی‌ها وسایل زندگی خود را به طبقات بالاتر انتقال دادند که در صورت ورود آب به داخل شهر حجم خسارات پایین خواهد بود.

مسیر خرم‌آباد به الشتر یک طرفه شد

رئیس پلیس راه لرستان گفت: جاده خرم‌آباد به الشتر در منطقه روستای چشمه‌سرده به علت احتمال تخریب پل، مسیر یک‌طرفه شده‌است.

مصطفی دالوند  اظهار کرد: محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر باتوجه به آسیبی که درابتدای سال براثر سیل دیده بود و هشدار‌های هواشناسی دوشنبه بعدازظهر بسته شد.

سیل لرستان

آبگرفتگی بخش عمده‌ای از معابر الیگودرز

 فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از معابر الیگودرز دچار آبگرفتگی شده است افزود: نیرو‌های امدادی، شهرداری و هلال احمر مشغول رفع آب گرفتگی‌ها هستند.

او  با اشاره به اینکه جاده الیگودرز به زز و ماهرو در گردنه گله بادوش به دلیل ریزش بهمن مسدود شده است، اظهار کرد: رودخانه دز طغیان کرده و بیش از ۱۶۰ میلی متر در بخش ززوماهرو بارش داشته ایم.

آب‌گرفتگی در برخی از مسیر‌های روستایی شهرستان دورود

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود عنوان کرد: هیچ مسیری در این شهرستان که بر اثر شدت بارش‌ها مسدود شده باشد وجود ندارد، اما آب‌گرفتگی در برخی از مسیر‌های روستایی شهرستان دورود رخ داده‌است.

او با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان دورود شرایط پایدار است، بیان کرد: شدت بارندگی‌های شب گذشته در دورود بسیار زیاد بود در سطح شهر نیز دیشب آب‌گرفتگی در منطقه ناصرالدین و خیابان برق داشتیم.

تخریب ۲ واحد منزل مسکونی در بروجرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: عملیات آوار برداری و تعیین خسارت این ۲ واحد که فرسوده بودند هنوز آغاز نشده است.

او ادامه داد: بارندگی‌های شدید ۲ روز اخیر موجب شد تا در سطح شهر بروجرد به ویژه روستا‌ها با وقوع سیل و محاصره روستا‌ها در آب مواجه شویم.

ریاضتی بیان کرد: هم اکنون روستا‌های رحیم آباد، شیروان، کاروانهٌ، همت آٍباد همچنان در محاصره آب هستند.

سیل لرستان

وضعیت نورآباد بحرانی شد

حشمت بهمنی فرماندار دلفان گفت: سیل خسارات سنگینی به منازل مسکونی، واحد‌های تجاری و همچنین زمین‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.

او گفت: راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا در شهرستان نورآباد قطع شده و نیرو‌های امدادی در حال امدادرسانی به مردم هستند.

بهمنی ادامه داد: ازشب گذشته سیلاب در برخی از خیابان‌های شهر نورآباد جاری شده و همچنان این شهر را سیل فرا گرفته است.

قطع برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستای لرستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستابر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در لرستان، قطع شد.

تلاش های تیم های امدادی برای قطع برق مردم منطقه تا وصل برق آخرین مشترک ادامه خواهد داشت.

تامین بنزین و گازوئیل معمولان و پلدختر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: باتوجه به هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران، تمام مجاری انتقال بنزین معمولان و پلدختر از فرآورده پر شده است، بنزین، نفت گاز و کپسول گاز مایع شهر تامین و ۳۶۰ کپسول گاز مایع به مناطق سیل خیز ارسال شده است.

دمای هوا در لرستان سردتر می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان از خروج سامانه بارشی طی غروب امروز و افزایش دمای هوا در لرستان خبر داد.

مراد پور گفت : میانگین بارش سامانه اخیر در لرستان ۱۰۸ میلی متر گزارش شده است.

سیل

آب رودخانه‌ها فروکش کرد

رضا میرزایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان  با بیان اینکه آب رودخانه‌ها فروکش کرد،گفت: دبی آب رودخانه کشکان هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و نسبت به صبح امروز کاهش یافته است

سطح آب رودخانه خرم آباد پایین آمده و به نظر می‌رسد خطر وقوع سیل ویرانگر از این شهر تا حدود زیادی دور شده است.