جمعه ؛ 10 فروردين 1403
17 بهمن 1398 - 10:02

مدیرکل آژانس: ایران اقدامی در راستای نقض برجام انجام نداده است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این باور است که هیچ گونه تخلف و نقض جدیدی از سوی ایران در اجرای مفاد برجام شناسایی نشده است.
کد خبر : 5092

پایگاه رهنما :

رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی در اندیشکده کارنگی برای صلح بین‌الملل در واشنگتن، گفت: آژانس هیچ گونه تخلف و نقض جدیدی از سوی ایران در برجام مشاهده و شناسایی نکرده است، آن هم از زمانی که جمهوری اسلامی ایران پنجمین گام کاهش تعهدات هسته‌ای خود را اعلام کرده است.

وی افزود: پس از گام پنجم، هیچ گونه نقض مفاد برجام از سوی ایران مشاهده نشده است. البته بی شک آنها به غنی سازی ادامه می‌دهند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من آنچه را درباره ایران اتفاق می‌افتد، زیر نظر دارم. ما آشکارا فعالیت‌های بازرسی خود را به صورت مکانیکی انجام نمی‌دهیم، بنابر این به آنچه گفته می‌شود گوش می‌دهیم و خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم. البته باید بدانیم که با وضعیت پیچیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران روبرو هستیم.

5 ژانویه ایران اعلام کرد که گام پنجم کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

مدیر کل آژانس اظهار داشت: ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات برجامی، هنوز میزان مواد هسته‌ای خود را افزایش نداده است.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز نیز گفت: کاهش اقدامات برجامی ایران، تخطی از محدوده‌های مشخص شده در این توافق بوده است ولی تهران هنوز مواد هسته‌ای اش را افزایش نداده است.

گروسی گفت: ایرانی‌ها گفته‌اند که دیگر به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم اما هیچ اقدام ملموسی برای حرکت در این مسیر انجام نداده‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات