پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
03 بهمن 1398 - 10:36

سخنان مارک زاکربرگ در مورد چالش‌های فیس بوک در سال ۲۰۲۰ و پس از آن

"مارک زاکربرگ" مدیرعامل فیس بوک در پستی گفته است: "تلاش می‌کند تا به اهداف فیس بوک در سال ۲۰۲۰ و پس از آن متمرکز شود".
کد خبر : 4995

پایگاه رهنما :

"مارک زاکربرگ" مدیرعامل فیس بوک در پستی گفته است: "تلاش می‌کند تا به اهداف فیس بوک در سال ۲۰۲۰ و پس از آن متمرکز شود".  

زاکربرگ گفته است سعی دارد به جای تمرکز بر چالش‌های سالیانه، چشم اندازی فکری خود را به زمان‌های دورتر معطوف کند و امیدواری‌ها و آنچه برای زندگی خود در سال ۲۰۳۰ متصور است را درنظر آورد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند.  

این تغییرِ رویکرد مدیرعامل فیس بوک پس از آن ایجاد شده که این شرکت (که یک غول تکنولوژی است) در سال ۲۰۱۹، درگیر یک فرآیند قضایی و محاکمه شد. در ماه جولای سال ۲۰۱۹، فیس بوک به دلیل نقض حریم خصوصی مشتریان خود با رقم بی سابقه ۵ میلیارد دلار از سوی دولت آمریکا جریمه شد.  

زاکربرگ گفته است: اکنون، اینطور به نظر می‌رسد که در مسیر پیش روی خود باید به کسب و کار‌های کوچک کمک کنیم و برای کمک به نسل‌های آینده، قدم‌های محکمی را برداریم.

مدیر عامل فیس بوک افزوده: "اگر تا آن زمان همه چیز به خوبی پیش رود، دختر من مکس، دبیرستانی خواهد بود و ما تکنولوژی را به اندازه‌ای در اختیار خواهیم داشت که به ما کمک کند تا بتوانیم بدون توجه به فواصل جغرافیایی، در کنار دیگران قرار داشته باشیم. زاکربرگ همچنین گفته است که پیشرفت تکنولوژی به درمان بیماری‌ها و جلوگیری از بروز بیماری‌ها کمک شایانی خواهد کرد و انتظار می‌رود امید به زندگی بشر تا ۲.۵ سال افزایش یابد.  

مدیر عامل فیس بوک همچنین در مورد اهداف فیس بوک در دهه آتی، به پنج حوزه اصلی اشاره کرده است: 

*تغییر نسلی/Generational change

*یک شبکه اجتماعی خصوصی جدید /A new private social network

*تمرکز زدایی از فرصت ها/Decentralization of opportunity

*سکوی رایانش جدید/The next computing platform

*اشکال جدیدی از حکمروایی در فضایی تکنولوژی/New forms of governance

با این حال، مهمترین سوالی که می‌توان از پنج اولویت اصلی زاکربرگ در دهه آتی استخراج کرد این است: چگونه باید جوامع دیجیتالیِ گسترده جدیدی را که اینترنت امکان بروز و ظهور آن‌ها را فراهم کرده، حکمرانی و مدیریت کرد؟

در گذر سال ها، فیس بوک بخاطر بسیاری از ابتکارات و سیاست‌های خود هدف انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. البته که بخشی از این انتقاد‌ها در بحبوحه تشدید تنش‌ها جهت تضعیف این شرکت مطرح شده اند. زاکربرگ گفته است: "شرکت‌هایی نظیر فیس بوک باید حافظ ارزش‌های اجتماعی باشند که همه انسان‌ها آن‌ها را عزیز می‌دارند. در این زمینه به عنوان مثال آن‌ها باید بتوانند تعادل مناسب میان آزادی بیان و امنیت، حریم خصوصی و اجرای قانون، و یا ایجاد سیستم‌های باز و قفل کردن داده‌ها و دسترسی را برقرار کنند".  

مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل شرکت فیس بوک همچنین از پیشنهاد خود مبنی بر تاسیس یک "هیات نظارت مستقل/an independent Oversight Board" خبر داده که بر محتوای ارائه شده در فضای سایبری نظارت می‌کند. وی گفته: "دراین دهه، امیدوارم تا بتوانم از سِمَتم استفاده کنم و بتوانم راه را برای حکمرانی بیشتر (و بهتر) در فضای سایبری و یا ایجاد نهاد‌هایی که این روند را تسهیل کنند، فراهم کنم". وی افزوده: "اگر این امر موفقیت آمیز باشد می‌تواند به مدلی برای دیگر جوامع آنلاین در آینده تبدیل شود".  
منبع: الف

ارسال نظرات