پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
07 دی 1398 - 16:43

ولایتی: مخالف ایجاد منطقه حائل به‌وسیله بیگانگان در سوریه هستیم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است گفت: ما مخالف ایجاد منطقه حائل به‌وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم.
کد خبر : 4729

پایگاه رهنما :

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با هیئتی از رؤسا و شیوخ قبایل و عشایر سوریه با بیان اینکه "شما استوانه‌های مقاومت در سوریه هستید" تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است و در برابر ظلم، توطئه‌ها، تجاوز و نقشه‌های شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشور‌های منطقه کنارشان ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، به مواضع نابخردانه رئیس جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: این‌که رئیس جمهور آمریکا به‌صراحت اعلام می‌کند که "به‌دلیل استفاده از نفت در سوریه حضور داریم" اقدام نامشروع، دزدی آشکار و در تضاد با قوانین بین‌المللی است و اموال هر کشور به همان ملت تعلق دارد و این مواضع نشان‌دهنده توطئه‌چینی و اقدامات شوم دشمنان برای کشور‌های اسلامی منطقه است و باید در برابر این تجاوزات آشکار و سرقت اموال ملت مظلوم منطقه ایستادگی کرد.

وی راجع به موضوع ایجاد منطقه حائل در سوریه هم تصریح کرد: ما مخالف ایجاد منطقه حائل به‌وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم چرا که به‌معنای تغییر بخشی از منطقه و جدا کردن کشور‌ها و سپردن اداره آن به بیگانگان است که بی‌تردید در تضاد با منافع سوریه قرار دارد و معارضان جدی و ریشه‌ای حکومت و مردم سوریه در منطقه حائل قرار گرفته و از آن‌ها حمایت می‌شود، در حالی که آنان جنایت‌های زیادی در سوریه مرتکب شدند و چگونه ممکن است برایشان امنیت ایجاد کنیم و منطقه‌ای از سوریه را به آن‌ها بدهیم که این اقدام به‌معنای تجزیه عملی سوریه خواهد بود.

ولایتی گفت: اگر تغییری در قانون اساسی سوریه باید انجام شود فقط توسط مردم سوریه و بدون دخالت هیچ کشور و مردم دیگری است و اطمینان داریم ملت و دولت سوریه به‌زودی ادلب را آزاد خواهند کرد و به شرق فرات دست خواهند یافت چرا که این منطقه به ملت سوریه تعلق دارد و بیش از ۹ سال هرگونه ظلم و جنایت را به مردم سوریه تحمیل کردند و اگر مردم منطقه در برابر این ظلم سکوت کنند، این جنایت‌ها روزی علیه خود آنان نیز انجام می‌شود چرا که این توطئه و نقشه شوم دشمنان برای منطقه و کشور‌های اسلامی است.

وی با یادآوری دلایل اساسی ارتباط و اشتراکات راهبردی و استراتژیکی ایران و سوریه همچون اسلام، ضرورت آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تعلق به یک منطقه و... افزود: سرنوشت ما اقتضا می‌کند که اگر کشوری در منطقه مورد تعرض و دست‌اندازی و غارت قرار گرفت نباید سکوت کرد و با همکاری و همراهی یکدیگر باید در برابر ظالم ایستادگی نمود.

در ادامه این دیدار نیز رؤسا و شیوخ قبایل با ابراز خرسندی از دیدار با مشاور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تشکر از رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت ایران در حمایت از ملت مظلوم سوریه و منطقه، در خصوص موضوعات منطقه‌ای، مسایل سوریه و... مطالبی را ارائه نمودند.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات