جمعه ؛ 10 فروردين 1403
19 آبان 1398 - 12:27

آرایش و آمادگی نیرو‌های مسلح برای مقابله با فتنه

آشوب‌های خیابانی لبنان و عراق در اعتراض به مسائل اجتماعی و اقتصادی با دسیسه برخی گروه‌های داخلی برای انحراف از مطالبات برحق مردم و مداخله قدرت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای باهدف قرار دادن امنیت ملی آن کشورها، حامل یک پیام روش بود.
نویسنده :
حمیدرضا حاجی محمدجواد خشکه
کد خبر : 4350

پایگاه رهنما :

آشوب‌های خیابانی لبنان و عراق در اعتراض به مسائل اجتماعی و اقتصادی با دسیسه برخی گروه‌های داخلی برای انحراف از مطالبات برحق مردم و مداخله قدرت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای باهدف قرار دادن امنیت ملی آن کشورها، حامل یک پیام روش بود، نکته‌ای که رهبر بصیر انقلاب آن را به‌درستی دریافتند و در جمع دانش‌آموختگان افسری ارتش جمهوری اسلامی بر ضرورت آرایش و آمادگی نیرو‌های مسلح برای مقابله با تهدید‌های پیچیده، چندلایه و ترکیبی تأکید دوباره نمودند و اشاره داشتند که نباید به پیروزی‌ها غره شد و دشمن را ضعیف و بی‌چاره تصور نکنید، قدرت واقعی آن را شناسایی و در محاسبات لحاظ کنید.
در اجرای این امر بیان سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، طی سخنانی در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی یگان‌های نیرو مخصوص و واکنش سریع نزاجا که مؤیدی بر دریافت این فرمان بود. ایشان گفتند: ارتقای مهارت در نیروی زمینی سقفی ندارد، چون تهدیدات پیچیده و متنوع و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و مهارت‌ها هم باید دائماً در حال ارتقا باشند... نیروی زمینی در مسیر نیازمندی‌های انقلاب و جلوتر از تهدیدات با سرعت خوبی در مسیر تحول پیش می‌رود. این نتیجه همان پیامی بود که از حوادث دی‌ماه ۹۶ و آشوب‌های عراق و لبنان استنباط شده بود.

فشار حداکثری واژه‌ای است که مقامات آمریکایی برای تهدید و تحدید ایران مرتب پس از هر بار تحریم شرکت‌ها و افراد تکرار می‌کنند؛ هدف فشار حداکثری درواقع رساندن ملت ایران به آستانه تحمل شرایط بد اقتصادی و اجتماعی است. این سیاست، فشاری خارجی برای ایجاد فشار داخلی  توسط پیاده نظام  دشمن برای تهییج و انحراف مطالبات مردم برای  تغییر سیاست و رفتار نظام جمهوری اسلامی می‌باشد؛ درواقع نمی‌خواهند ایران در شرایط باثبات و از موضع قدرت وارد مذاکرات بشود بلکه می‌خواهند از روی ناچاری و استیصال تن به مذاکره و توافق بدهد.
راه مقابله با این سیاست بسیار روشن است؛ فقط نیاز به همت مسئولان و مقاومت مردم دارد؛ رهبر معظم انقلاب به دولت به‌عنوان متولی امور اجرایی کشور، به‌طور مکرر در سخنان اخیرشان فرموده‌اند که تلاش در جهت حل مشکلات معیشتی مردم در کوتاه‌مدت و در میان‌مدت و بلندمدت رونق تولید با اتکا به ظرفیت‌ها و مزیت‌های داخلی و مدیریتی جهادی مورد انتظار است و از طرفی دیگر به نیرو‌های امنیتی و انتظامی رصد تحرکات دشمن و ایجاد آمادگی و آرایش دفاعی را یادآوری نموده‌اند.
در فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) برای نیرو‌های مسلح دو وظیفه در ایجاد آمادگی و آرایش دفاعی تعیین‌شده است؛ یکی رصد تحرکات دشمن و عدم غفلت از آن در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و دیگر وظیفه، ارتقا و متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیازمندی‌های انقلاب می‌باشد. البته این فرمان، پیش‌ازاین هم در دستور کار نیرو‌های مسلح قرارگرفته بود؛ همین اواخر برای تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که نیروی انتظامی خبر از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی داد و در شروع کار نیز گزارش‌های ارائه‌شده این پلیس تخصصی امیدوارکننده و حاکی از کارآمدی آن می‌باشد؛ در حقیقت این همان مطالبه‌ای است که در فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خواسته‌شده است.
خلاصه کلام اینکه، رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان درجمعدانش‌آموختگان افسری ارتش می‌خواهند برای فتنه آماده باشند. این امر حاکی از آن است که باید در جنگ حداکثری از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده نمود و آموزش‌ها را متناسب با تهدید‌ها تعریف کرد و ازآنجایی‌که فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) عبارت نیرو‌های مسلح را در جمع فرماندهان نظامی بکار بردند؛ این فرمان، فراگیر و مختص به نیروی خاصی نیست و کلیه نیرو‌های مسلح باید با آرایش مناسب با تهدیدات و نیازمندی‌های نظام اسلامی ایجاد آمادگی نمایند.

ارسال نظرات