پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
13 آبان 1398 - 10:00

نفی سلطه و سازش با استکبار از اصول مهم انقلاب است

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نفی سلطه و سازش با استکبار را از اصول مهم انقلاب دانست و گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر : 4304

پایگاه رهنما :

حجت‌الاسلام سید علی‌رضا ادیانی در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان‌ماه شهر کرمانشاه، اظهار داشت: ۱۳ آبان‌ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ ایران اسلامی است که هر کدام از آن‌ها نقطه عطفی برای استکبارستیزی ملت محسوب می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تبعید امام خمینی (ره) به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳، اضافه کرد: امام با سخنرانی کوبنده خود در چهارم آبان‌ماه سال ۱۳۴۳ در واکنش به لایحه سرسپردگی پهلوی در راستای مصونیت اتباع بیگانه، ملت را بیدار کرد و همین خشم رژیم پهلوی را در پی داشت که منجر به تبعید امام (ره) شد.

وی شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۳۵۷ را واقعه دوم تاریخ‌ساز ملت ایران دانست و گفت: در این روز بیش از ۷ هزار دانش‌آموز و دانشجو به ملت انقلابی پیوستند، همان بیانیه گام دوم انقلاب برای حضور جوانان و نوجوانان برگرفته از همین بیشینه تاریخی است.

ادیانی در توصیف واقعه سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، خطاب به دانش‌آموزان و جوانان، گفت: چهله آینده انقلاب متعلق به جوانان است.

وی نفی سلطه و سازش با استکبار را از اصول مهم انقلاب دانست و ادامه داد: تاریخ سیاسی ملت ایران نشان می‌دهد هر وقت کشور به سلطه تکیه کرده با شکست مواجه شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا در پاسخ کسانی که مذاکره را راه‌حل برون رفت از مشکلات می‌دانند، متذکر شد: بدانید با این اعتقاد ملت به بن‌بست کشیده می‌شود، تنها راه برون رفت از مشکلات ایستادگی و مقاومت است.

وی گفت: تجربه به خوبی نشان می‌دهد ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا همیشه پیروز و دشمن مغلوب بوده است، چون ما هیچ‌وقت شروع‌کننده نیستیم این دشمن است که مدام در حال طراحی توطئه علیه نظام است، اما دیگر همه می‌دانند قدرت آمریکا چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، روبه افول است.

ادیانی مقاومت را رمز پیروزی ملت‌های ستمدیده دانست و افزود: اتحاد، برادری، نفی سلطه رمز برون رفت و پیروزی است.

*مسؤولان فرصت‌سوزی نکنند

وی توطئه تحریم علیه ملت ایران را چیز جدیدی ندانست و افزود: ما همواره از سوی دشمن تحریم بودیم همین مساله موجب خوداتکایی ملت شده که امروز با اتکا به آن می‌توانیم همه منافع آمریکا را در دریا، زمین و هوا برای او تنگ کنیم.

ادیانی تصریح کرد: ایران با حضور ملت همیشه حاضر در صحنه توانسته با همه بدخواهی‌ها و تهاجمات دشمن در تمامی زمینه‌ها (اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و نظامی) مقابله کند و به سمت قدرتمند شدن و تبدیل به قدرت جهانی شدن پیش رود.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان، گفت: مردم در همه میدان‌ها پای انقلاب ایستاده‌اند، لذا این مردم شایسته خدمت و رسیدگی هستند، مسؤولان فرصت‌سوزی نکنید مردم را، ولی نعمت خود بدانید و برای آن‌ها ایثار کنید.
منبع: فارس

ارسال نظرات