جمعه ؛ 10 فروردين 1403
22 مهر 1398 - 09:55
اخبارویژه روزنامه‌ها

۲۲ مهرماه / آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله مکارم شیرازی/ دستور به بانک‌ها برای معرفی دستگاه‌هایی که قسط نمی‌دهند/ مادر با نوزادش روی سکوی قهرمانی!

استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در هیئت دولت درباره انتخابات مجلس اول، اظهارات ایشان را خلاف واقع و تعجب‌آور دانست.
کد خبر : 4089

پایگاه رهنما :

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

***********

 

کیهان

 

هم پمپئو عصبانی شد هم نماینده لیست امید!

 

پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا از عدم تصویب لوایح FATF توسط ایران به‌شدت انتقاد کرد و مدعی شد که اقدامات ایران تهدیدی برای امنیت جهانی به شمار می‌آید!، عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا با انتقاد از طولانی شدن روند تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد که اگر این لوایح تصویب نشود دیگر تقریباً کره‌زمین با ما کار نمی‌کند.

وی گفت: «اینکه می‌گویند FATF تحت نفوذ قدرت است، باید پاسخ داد که سازمان ملل هم تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ است. اصلاً سازمان ملل را چه کسی ساخته است. بالاخره سازمان ملل در جنگ جهانی اول و دوم درست شده است، پس اگر این‌طور باشد از سازمان ملل هم باید جدا شویم»!

هاشم‌زایی افزود: «اگر عضو FATF نشویم، حتی کشورهای دوست مثل چین و روسیه هم با ایران کار مالی انجام نمی‌دهند.»

لازم به یادآوری است که وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت: «اگر ایران در مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پایبندی به استانداردهای ضدپولشویی جدی است، کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به‌صورت فوری تصویب کند.» وی در ادامه مدعی شد که اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی به شمار می‌آید.

 

انتصاب سؤال‌برانگیز در دفتر رئیس‌جمهور!

 

پس ‌از آنکه پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری از سمت خود کنار رفت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته در حکمی علیرضا معزی را به سمت «معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور» منصوب کرد.

گفتنی است علیرضا معزی که پیش‌ازاین دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، مدیرمسئول روزنامه خبر ورزشی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول سایت خبر آنلاین بود، به اذعان بسیاری از خبرنگاران و مدیران مطبوعاتی، در مواجهه با رسانه‌ها سابقه خوبی از خود به‌جای نگذاشته و در شکایت کردن از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری ید طولایی دارد. جالب آنکه برخورد تند و افراطی وی با رسانه‌ها به حدی زبانزد است که در میان اصحاب رسانه به ردیف‌سازی در اتهامات خلق‌الساعه شهرت دارد.

اکنون جای سؤال دارد که چگونه می‌شود مدیرمسئول یک سایت غیرحرفه‌ای که شایعه‌پراکنی علیه زوار عراقی امام رضا (ع) و هتاکی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انتشار اخبار ضد امنیت ملی را در کارنامه خود دارد و حتی صاحب نظریه منتقدان دولت «سگ» هستند در جایگاه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور قرار بگیرد!

گفتنی است که بیش از ۶۰۰ فعال رسانه‌ای، ماه گذشته در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا، به خاطر اقدامات ضد امنیت ملی سایت خبر آنلاین خواستار محاکمه مدیر آن شده بودند. گویا نتیجه شایعه‌پراکنی و شیطنت رسانه‌ای و التهاب‌آفرینی و توهین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتقا جایگاه در دولت روحانی است.

 

انتخابات مجلس در هیچ دوره‌ای بدون نظارت نبوده است

 

دکتر فیروز اصلانی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در هیئت دولت درباره انتخابات مجلس اول، اظهارات ایشان را خلاف واقع و تعجب‌آور دانست.

آقار روحانی در جلسه هفته گذشته هیئت دولت گفته بود «در آن مجلس [مجلس اول]، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت‌نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت‌نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت‌نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود»!

دکتر اصلانی در این خصوص گفت؛ طبق اصل 62 قانون اساسی، قانون‌گذار عادی عهده‌دار تعیین شرایط نامزدهای مجلس شورا بود و از آنجا که هنوز مجلس به عنوان قانون‌گذار عادی تشکیل نشده بود تا قانون لازم تدوین شود، لاجرم این امر بر عهده مرجع وقت قانون‌گذاری یعنی شورای انقلاب اسلامی نهاده شد که بعد از پیروزی انقلاب با اراده حضرت امام(ره) و در فقدان مجلس شورا، مسئول وضع  قوانین لازم برای کشور بود.

شورای انقلاب اسلامی بر همین اساس قانون انتخابات دور اول مجلس را تدوین کرد. مطابق مواد 9 و 14 و 17 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (مصوب شورای انقلاب)  شرایط نامزدها را اعلام گردید و با مشخص کردن هیئت اجرایی موضوع ماده 14 و انجمن نظارت موضوع ماده 17 نحوه تشخیص شرایط و نظارت بر انتخابات را مقرر داشت.

ماده 9 قانون یادشده - که 61 ماده و 15 تبصره داشت-، شرایط لازم برای نامزدهای انتخابات مجلس را در 6 محور مشخص کرده بود.

تابعیت ایران، 25 سال سن، عدم اشتهار به فساد و نادرستی، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، ابراز وفاداری به قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن به حد کافی.

 ماده 15 نیز در فقدان شورای نگهبان- هیئت اجرایی را موظف می‌کرد که «در مدت پنج روز به تقاضاها رسیدگی نموده و نامزدهای واجد شرایط قانونی را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای ‌ملی حوزه انتخابیه تعیین نماید.» و ماده 17 نیز  از شکل‌گیری انجمن نظارت صحبت می‌کرد.

دکتر اصلانی پس از  این توضیح حقوقی سخنان رئیس جمهور را که اظهار داشته بود در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی، نظارتی وجود نداشته است، مردود و تعجب‌آور ارزیابی کرد و گفت؛ اظهارات آقای رئیس‌جمهور درباره فقدان شورای نگهبان برای دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از جانب ایشان به عنوان رئیس‌جمهور و حقوقدان، دور از انتظار بود، زیرا ایشان می‌دانند که انتخاب شش عضو حقوقدان شورای نگهبان بر عهده مجلس است و بدیهی است که تا مجلس شکل نگرفته، تشکیل شورای نگهبان ناممکن خواهد بود.

 

 

 

 

ایران

 

شکایت مطهری از دادستان سابق مشهد رد شد

 

 خبر اول اینکه،شکایت علی مطهری و هنگامه شهیدی به ترتیب از دادستان سابق مشهد و وزیر پیشین اطلاعات در دادستانی ویژه روحانیت رد شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی ترک همدانی، وکیل مطهری با اشاره به پرونده شکایت 2 سال پیش علی مطهری از دادستان وقت مشهد که مانع از سخنرانی نایب رئیس وقت مجلس در مشهد شده بود، توضیح داد:  پرونده با عنوان اتهامی سلب آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و صدور دستور خلاف قانون در دادسرای ویژه روحانیت مطرح شد که در نهایت این دادسرا اخیراً با رد شکایت موکل برای دادستان سابق مشهد قرارداد منع تعقیب صادر کرده است.

ترک همدانی که وکالت هنگامه شهیدی را نیز برعهده دارد، افزود: چند سال پیش حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات از خانم شهیدی تحت عناوین منافی عفت یاد کرده بود که در این ارتباط شکایتی تحت عنوان قذف و توهین مطرح کردیم که در این ارتباط دادستان ویژه روحانیت رأی به منع تعقیب متهم داده است.

 

امام جمعه شیراز از روز کوروش حمایت نکرده

 

 خبر دیگر اینکه،دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس ادعای حمایت امام جمعه شیراز از گرامیداشت روز کوروش را تکذیب کرد.  بر اساس توضیح این دفتر، برخی رسانه‌ها سخنان آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را که ۱۷ مهرماه برگزار شده، تحریف کرده‌اند.

به گزارش جماران، در این توضیح سخنان امام جمعه شیراز در جلسه یاد شده بدین شرح بوده: «موضوعی که به عنوان یک دغدغه ملی وجود دارد و البته فارس بیش از جاهای دیگر درگیر آن است و چند سال است که به یک مسأله تبدیل شده، مسأله ۷ آبان است که به عنوان یک مسأله امنیتی ما را درگیر کرده حال آنکه این قضیه یک ریشه فرهنگی دارد که باید با یک راهکار فرهنگی به سراغ آن برویم.»

همان گونه که در متن سخنان امام جمعه محترم شیراز نیز واضح و مبرهن است، در این سخنان هیچ اشاره‌ای به کوروش یا تأیید این مناسبت مجعول به عنوان روز بزرگداشت کوروش موجود نیست و اتفاقاً تأکید شده است که این مناسبت جعلی، یک «مسأله» و معضل برای استان فارس است که البته ریشه فرهنگی دارد و برای حل آن باید به دنبال راهکار فرهنگی باشیم.

 

پهپاد امریکایی را ارتش زد نه سپاه

 

 شنیدیم که،عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادعا کرده که پهپاد امریکایی متجاوز به حریم هوایی ایران را ارتش زده است نه سپاه. به گزارش جماران، ابوالفضل توکلی بینا در بخشی از گفت‌وگوی مفصل خود گفته است: بحمدالله ما بر همه جهان مسلط هستیم. پهپادی که زدند را سپاه نزد؛ ارتش زد. هشت نفر از این افسران را برای تشویق به حج برده بودند.

همه درجات عالی داشتند. همین‌ها جت ساختند. من در مدینه با پنج نفر از آنها و در مکه با سه نفر دیگر هم اتاق بودم. آقا برای کسی که دکمه را زده بود انگشتر می‌فرستد. اما به نام سپاه تمام شد. وی در پاسخ به سؤالی درخصوص اعدام هویدا هم گفته: هویدا خیلی آدم حرافی بود. خیلی آدم کثیفی بود. حتی بازرگان از امام نامه می‌گیرد که فعلاً هویدا را نکشند. آقای خلخالی خبردار می‌شود و قبل از اینکه بازرگان وارد زندان قصر شود، او را می‌کشد و می‌گوید دیر آمده‌اید.

 

 ادعای حذف اتهام «افساد فی الارض» از پرونده فعالان محیط زیست

 

 دست آخر اینکه، فاطمه قدیریان، خواهرطاهر قدیریان یکی از متهمان پرونده محیط زیست، دیروز دراینستاگرام خود از لغو اتهام افساد فی الارض از پرونده چهارمتهم محیط زیستی خبر داد.

محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری هم ضمن تأیید خبر لغو اتهام افساد فی الارض متهمان پرونده محیط زیست در گفت‌وگو با ایرنا پلاس گفت: چهارنفرازفعالان محیط زیست بازداشتی، اتهام افساد فی‌الارض داشتند که این اتهام از آنها برداشته شده است. البته سایراتهام‌ها هنوز به قوت خود باقی است. وی ادامه داد: روز شنبه دادگاه آقای مراد طاهباز برگزار شد و در روزهای آینده دادگاه دیگر متهمان برگزار خواهد شد.

آقاسی که پیشتر وکالت سام رجبی یکی از فعالان محیط زیستی بازداشتی را برعهده داشت، گفت: وکالت این متهمان را وکلای تسخیری و یا وکیلانی که مشمول تبصره ماده ۴۸ می‌شوند، برعهده دارند. دیروز پیام درفشان، وکیل خانواده کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، گفت که شکایت خانواده سیدامامی از صدا و سیما بخاطر برنامه «منطقه ممنوعه» از سوی  بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، پذیرفته نشده است.

 

 

 

 

خراسان

 

دستور به بانک ها برای معرفی دستگاه هایی که قسط نمی دهند

 

یک مقام مسئول اقتصادی در دولت در نامه جدید خود به تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی از آن ها خواسته است با توجه به برنامه ریزی ها و تلاش های دولت برای اطلاع دقیق از تسهیلات پرداختی به طرح ها، اقساط وصول شده بابت این پروژه ها و اقساط معوق اعم از سررسید گذشته یا مشکوک الوصول، ضمن گردآوری دقیق این موارد و ثبت آن در دفاتر مربوطه، نسخه ای از آن را برای مدیریت بدهی های دولت ارسال کنند.

 

 

 

 

آرمان

 

رد شکایت خانواده کاووس سیدامامی

 

شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در پرونده شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما به‌خاطر پخش مستندی تحت‌عنوان «منطقه ممنوعه»، قرار منع تعقیب صادر کرد.

پیام درفشان وکیل خانواده کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان قضائی در زندان اوین خودکشی کرد، با اعلام این خبر به خبرنگار قضائی «ایرنا» گفت: به‌دنبال پخش مستندی تحت‌عنوان «منطقه ممنوعه» از صداوسیما درباره کاووس سیدامامی، فرزندان او به‌عنوان اولیای دم، از رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیاسی این سازمان، مدیر شبکه دوم سیما، تهیه‌کننده و مسئول سازمانی برنامه 30: 20 و تهیه‌کننده و عوامل تولید و آمر تهیه برنامه «منطقه ممنوعه» شکایتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه دایر بر توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و اقدام علیه امنیت ملی مطرح کردند. این وکیل دادگستری افزود: به‌تازگی و پس از گذشت بیش از یک‌سال از طرح این شکایت، بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مطروحه را نپذیرفته و اقدام به قرار منع تعقیب کرده است.

 

استقلال اجازه افشای متن دادگاه را نداد!

 

دادگاه بین‌المللی عالی ورزش (CAS) چند روز قبل سرانجام به شکایت مطروحه توسط باشگاه استقلال پیرامون حکم صادره توسط فدراسیون فوتبال مبنی بر برنده‌شدن پرسپولیس در سوپرجام سال ۹۷ پاسخ داد و با وارد ندانستن این شکوائیه، حکم صادرشده توسط مرجع ایرانی را تایید کرد.

براساس اعلام یکی از مسئولان دادگاه CAS، این نهاد می‌خواست طبق رویه مرسوم، تصویر رأی صادره به همراه تمام جزئیات را روی سایت CAS بگذارد، اما این کار نیازمند کسب مجوز از هر دوطرف درگیر بود. به همین خاطر با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تماس گرفته شد تا نظرشان در این رابطه پرسیده شود، ولی مدیران استقلال (براساس اعلام دادگاه فوق) اجازه انتشار متن حکم صادره را ندادند و چون یکی از طرفین دعوا زیر بار نرفت، انتشار آن عملا منتفی شد.

 

حال عمومی آیت‌ا... مکارم خوب است

 

یکی از اعضای دفتر آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی با رد برخی شایعات در فضای مجازی درخصوص وضعیت جسمانی این مرجع تقلید گفت: الحمدا... وضعیت جسمانی حضرت آیت‌ا... مکارم شیرازی خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی محمد طباطبایی افزود: ایشان مقداری ضعف جسمی داشته که برطرف شده و ان‌شاءا... بهتر خواهند شد. وی ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی یک نفر مطلبی را منتشر و بقیه آن را انتشار می‌دهند و شایعات در مورد بیماری آیت‌ا... مکارم شیرازی نیز از این دست است.

طباطبایی بیان داشت: رسانه‌ها باید اطلاعات موثق را از کانال دفتر حضرت آیت‌ا... مکارم شیرازی پیگیری کنند. برخی کانال‌ها در فضای مجازی خبری مبنی بر تداوم بیماری آیت‌ا... مکارم شیرازی منتشر کرده بودند.

 

تغییر اتهام برخی متهمان محیط زیستی

 

وکیل مدافع تعدادی از فعالان محیط زیست بازداشتی خبر از تغییر عنوان اتهامی موکلانش داد. محمدحسین آقاسی با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه فعالان محیط زیست، ضمن بیان اینکه اتهام افساد فی‌الارض از عناوین اتهامی تعدادی از متهمان حذف شده است، اظهار کرد: در مرحله دادسرا در کیفرخواست صادره برای متهمان اتهام افساد فی‌الارض ذکر شده بود.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل چند جلسه دادگاه‌ از چهار نفر از متهمان این پرونده اتهام افساد فی‌الارض برداشته شد، امااین موضوع به معنی تبرئه این افراد نیست. آقاسی با بیان اینکه اسامی این متهمان نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، هومن جوکار و مراد طاهباز است، گفت: روز شنبه نیز دادگاه رسیدگی به پرونده مراد طاهباز برگزار شد.

 

مرگ 2نفر بر اثر تزریق سرم

 

دادستان سیستان‌وبلوچستان از پلمب مطب پزشکی فاقد مجوز و بازداشت پزشک ۶۰ساله به اتهام تزریق سرم منجر به فوت در زاهدان خبر داد. حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی‌راد گفت: در پی شکایت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طبابت پزشکی در مطبی فاقد مجوز، این مطب توسط اداره تعزیرات پلمب شده بود که پزشک دوباره اقدام به فک پلمب می‌کند.

وی ادامه داد: طی دستوری معاون دادستان به‌همراه قاضی ویژه و تیمی از پزشکی قانونی استان سیستان‌وبلوچستان و آگاهی به محل رفته و در بازرسی از مطب مشخص شد، موارد بهداشتی رعایت نشده و مقادیری داروی غیرمجاز و سقط جنین نیز کشف شد. موحدی‌راد افزود: این مطب غیرمجاز و فاقد مجوز پلمب شد و پزشک نیز که ۶۰سال دارد در حال حاضر بازداشت است.

 

واکنش تماشاگر فوتبال به انتشار عکسش

 

سارا حلم‌زاده، یکی از تماشاگران بازی ایران- کامبوج در ورزشگاه آزادی که کیهان دوروز پیاپی عکس وی را با عنوان قربانیان آزادی در صفحه اول منتشر کرد، در توئیتر خطاب به کیهان نوشت: بگذار کنار هم زندگی کنیم.

در پی انتشار عکس دو دختر تماشاگر ورزشگاه آزادی در صفحه اول روزنامه کیهان در روز شنبه و تکرار آن در روز یکشنبه با تیتر «قربانیان آزادی»، سارا حلم‌زاده یکی از آن دو دختربا انتشار متنی خطاب به کیهان در توئیتر خود نوشت: «آقای کیهان! اگر دومیلیون‌بار هم عکسم رو چاپ کنی و توضیح بدی، من به قربانی تبدیل نمی‌شم! کاش بذارین کنار هم زندگی کنیم.»

 

بازداشت ۱۰ آتش‌افروز بوستان چیتگر

 

شهردار منطقه ۲۲ تهران از بازداشت ۱۰ آتش‌افروز که بخش‌هایی از بوستان چیتگر واقع در غرب تهران را به آتش کشیدند، خبر داد. علی نوذرپور، درباره آتش‌سوزی‌های بوستان چیتگر می‌گوید: آتش‌سوزی‌هایی که صورت می‌گیرد به دلیل رشد خوب علف‌ها در ابتدای امسال بود.

برنامه‌ای را برای علف‌تراشی در بوستان گذاشتیم. برخی از علف‌ها در معرض حریق است. حریق‌ها چند منشأ دارد؛ یکی از منشأ‌ها، مربوط به شهروندان و بازیگوشی جوانان است. موردی داشتیم یک پدر و پسر مسابقه آتش‌افروزی گذاشته بودند که دستگیر شدند.

 

شوخی مدافع روسیه با آزمون

 

مدافع تیم‌ملی روسیه به سوتی مجری تلویزیونی این کشور پرداخت که مهاجم ملی‌پوش ایرانی را عضو تیم‌ملی روسیه کرده بود. گاف کاندیلاکی، مجری مشهور روس در برنامه زنده تلویزیونی در قراردادن نام سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان در ترکیب تیم‌ملی روسیه باعث شده رسانه‌های روسیه چند روزی روی این سوژه مانور دهند. در جدیدترین خبر فیدور کوردیاشوف، مدافع تیم‌ملی روسیه با این اشتباه مجری روس شوخی کرد و گفت: آیا سردار آزمون در دیدار فردا حضور دارد؟ بله(باخنده) همه‌چیز را بررسی خواهند کرد. نکته جالبی بود.

 

سفر لاریجانی به صربستان

 

رئیس مجلس جهت حضور در یکصدوچهل‌ویکمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه جهانی بین‌المجالس با پرواز غیراختصاصی و عادی به صربستان سفر کرد. علی‌لاریجانی به‌منظور حضور در اجلاس بین‌المجالس جهانی عازم بلگراد پایتخت صربستان شد.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران، مسعود گودرزی نماینده ممسنی، شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و جلیل مختار نماینده آبادان در این سفر رئیس مجلس را همراهی می‌کنند. همچنین‌ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان با حضور در فرودگاه امام خمینی(ره)،رئیس مجلس را بدرقه کردند.

 

بی‌پولی مانع از اعزام وزنه‌برداران

 

تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به دلیل مشکلات مالی به مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌شمالی اعزام نخواهند شد. رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ نوجوانان و جوانان آسیا ۲۷مهرماه تا ۲ آبان‌ماه در پیونگ‌یانگ کره‌شمالی برگزار می‌شود. با توجه به مشکلات مالی، تیم‌های ملی پایه‌ای کشورمان به این مسابقات اعزام نخواهند شد. تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری ایران ماه‌هاست که برای حضور در این رقابت‌ها در اردو به‌سر می‌برند.

مادر با نوزادش روی سکوی قهرمانی!

اولین دور مسابقات موتورکراس بانوان قهرمانی کشور به میزبانی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان با حضور بانوان موتورسوار سراسر کشور در پنج‌کلاس برگزار شد. نکته جالب این مسابقات حضور قهرمان این مسابقات با فرزند نوزادش روی سکوی قهرمانی بود.

منبع: مشرق

ارسال نظرات