جمعه ؛ 10 فروردين 1403
22 مهر 1398 - 09:51

واجب‌ترین واجبات

دکترین مقاومت همچنان در حال پیش روی است. دشمنان این جبهه نیز از سوریه و فلسطین گرفته تا یمن، نای رویارویی با عناصر مؤمن و انقلابی را ندارند.
نویسنده : محمد رضا شبانی
کد خبر : 4086

پایگاه رهنما:

دکترین مقاومت همچنان در حال پیش روی است. دشمنان این جبهه نیز از سوریه و فلسطین گرفته تا یمن، نای رویارویی با عناصر مؤمن و انقلابی را ندارند. مقاومت بااقتدار هرچه‌تمام‌تر فاتح میدان‌های نبرد است؛ به چالش کشیده شدن هژمونی آمریکا در منطقه پرآشوب غرب آسیا و شکست‌های تحقیرآمیز آنان نتیجه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و دکترین مقاومت است؛ دکترینی که به دنبال بسط و توسعه هویت مقاومت در منطقه است و روزبه‌روز نیز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود و بر جغرافیای مقاومت می‌افزاید؛ روندی که موازنه قوا را به طرز فزاینده‌ای به نفع انقلاب اسلامی تغییر داده و توجه آمریکا و متحدانش را به آن جلب کرده است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جمع فرماندهان سپاه با اشاره به روند روبه رشد در عرصه عمق راهبردی می‌فرمایند: «ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا؛ این حدیث از معصوم (علیه‌السلام) است که آن‌کسانی که در خانه نشستند تا به آن‌ها حمله بشود دچار ذلت شدند. این‌جوری نباشد که یک چهاردیواری را انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار چه کسی است، چه تهدیدی وجود دارد. این نگاه وسیع فرامرزی، این امتداد عمق راهبردی گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است که مورد توجّه قرار بگیرد.» (۱۰/۷/۱۳۹۸)

نگاه موسع و فرامرزی به «جغرافیای مقاومت» و یا امتداد عمق راهبردی از جمله کلیدواژه‌هایی است که برآیند راهبرد کلان انقلاب اسلامی در گام دوم است که البته ماهیت چندگانه نظامی، فرهنگی و عقیدتی دارد؛ از حیث نظامی که همه‌چیز به صوت وارونه برای دشمنان جبهه مقاومت تعبیر شد؛ از نفت‌کش انگلیسی که در تنگه هرمز به گل نشست و عقابی که در آسمان ایران هیبتش شکست و پروبالش ریخت تا پالایشگاه و فرودگاهی که طعمه پهپاد‌های یمنی شد. از حیث فرهنگی نیز جبهه مقاومت در حال قدرت‌نمایی است؛ برای نمونه فوق حماسه اربعین حسینی که ریشه فرهنگی دارد و هرساله شعله‌های آن دامن آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش را می‌گیرد، همچون خاری در چشم آنان می‌خَلد؛ به همین خاطر برای کم‌رنگ کردن این حرکت عاشقانه به ترفند‌های توطئه افکنانه روی می‌آورند تا در بستر آن در لایه‌های اجتماعی ملت عراق انشقاق ایجاد کنند و پیام رویداد تمدن ساز اربعین را کم‌فروغ کنند که تاکنون ناکام مانده‌اند. اربعین آوردگاهی است برای نمایش قدرت نرم مقاومت که درحال‌توسعه جغرافیایی و جهانی‌شدن است. بنابراین، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان طلایه‌دار جبهه مقاومت مقتدرتر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد و علت پایداری و مانایی آن در برابر جنگ سخت و نرم دشمن و همچنین ارتقای عمق راهبردی در جغرافیای منطقه، همان هوشمندی رهبر معظم انقلاب در به‌صف کردن ملت و مسئولان در برابر زیاده‌خواهی دشمن و اتخاذ راهبرد مقاومت فعال است؛ راهبردی که مشق ایستادگی و عزت زیستی را به ملت‌ها و گروه‌های آزادی‌خواه و عدالت‌جو در منطقه و حتی جهان عرضه کرده و شعله‌های «سازش» و «تسلیم» را خاموش کرده است. اکنون‌که برگ برنده در دست مقاومت است و آوای آن در چهارگوشه جغرافیایی منطقه طنین‌انداز شده و آمریکا، صهیونیسم و گاو‌های شیرده خلیج‌فارس به این نقطه رسیده‌اند که با دم شیر نمی‌توان بازی کرد، امتداد مسیر مقاومت و توسعه عمق راهبردی در شرایط فعلی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از «واجب‌ترین واجبات» است.

ارسال نظرات