پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
14 مهر 1398 - 12:21

انتقاد ترامپ از دومین افشاگر اطلاعاتی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا از دومین افشاگر اطلاعاتی که ظاهرا قصد دارد شکایتی را علیه ترامپ در ارتباط با تماس‌های وی با رئیس جمهور اوکراین مطرح کند، انتقاد کرده است.
کد خبر : 4022

پایگاه رهنما :

در حالی که دموکرات‌های کنگره روند تحقیقات از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به خاطر شکایت یک افشاگر اطلاعاتی در خصوص گفتگوی تلفنی جنجالی 25 جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین آغاز کرده‌اند، ظاهرا یک افشاگر اطلاعاتی دیگر نیز قصد دارد شکایت مشابهی را علیه ترامپ مطرح کرده و در کنگره آمریکا شهادت دهد.

رئیس جمهور آمریکا نیز به شدت از افشاگر دوم اطلاعاتی انتقاد کرده است.

ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: این مقام که نامش هنوز محرمانه است، یک عضو توطئه عمیقی است که قصد ضربه زدن به ریاست جمهوری من را دارد.

گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با زلنسکی به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.وال استریت ژورنال و سایر رسانه های خبری آمریکا گزارش داده اند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

این افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

کمیته های اطلاعات، امور خارجه و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا تلاش های وسیعی را برای دسترسی به جزئیات گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور آمریکا آغاز کرده و تاکنون احضاریه هایی را برای پامپئو وزیر خارجه و 5 نفر دیگر از مقام های ارشد وزارت خارجه ارسال کرده اند.رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ نیز برای ارسال اسناد و مدارک تا 15 اکتبر احضار شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات