جمعه ؛ 10 فروردين 1403
16 مرداد 1398 - 12:25

اسامی ۹۷ مرکز عرضه بهداشتی دام زنده برای عید قربان در تهران اعلام شد

اسامی و آدرس ۹۷ مرکز عرضه بهداشتی دام زنده برای عید قربان در تهران اعلام شد، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تعداد ذبح دام در تهران در سال جاری ۱۰ هزار راس در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.
کد خبر : 3651

پایگاه رهنما :

اسامی ۹۷ مرکز عرضه بهداشتی دام زنده استان تهران برای عید سعید قربان اعلام شد که شامل ۳۵ مرکز در شهر تهران و ۶۲ مرکز در شهرستان‌های استان تهران است، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که ذبح دام زنده برای این مراسم مذهبی در سال جاری کاهش یابد.

در سال گذشته حدود ۴۰ هزار راس دام در تهران  تحت نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی ذبح شد، اما امسال پیش بینی شده است که این رقم در سال جاری به ۳۰ راس برسد که این به معنی آن است که تعداد ذبح در سال جاری ۱۰ هزار راس کاهش می‌یابد و معادل سه چهارم سال قبل خواهد بود.

به نظر می‌رسد که افزایش قیمت بی سابقه دام زنده دلیل  این پیش بینی دامپزشکی استان تهران برای کاهش ذبح بهداشتی در سال جاری باشد.

قیمت هر کیلوگرم دام زنده در حالی در سال گذشته ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان بوده که رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم دام زنده (مرغوب) را در آستانه عید قربان  ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرده است؛ بنابراین گزارش ۳۷ اکیپ سیار از روز عرفه تا پایان عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۷ شب در سطح استان حضور دارند. علاوه‌بر اکیپ‌های سیار، ۱۴۰ دکتر دامپزشک، ۱۱۵ بازرس گوشت و ۸۹ ناظر ذبح شرعی در جایگاه‌های عرضه دام زنده حضور دارند.

*برای مشاهده 62 مرکز عرضه بهداشتی و شرعی دام به مناسبت عید قربان در شهرستان‌های استان تهران اینجاکلیک کنید.

 *برای مشاهده 35 مرکز عرضه بهداشتی و شرعی ذبح بهداشتی دام در شهر تهران اینجا کلیک کنید.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات