جمعه ؛ 10 فروردين 1403
07 تير 1398 - 22:15

شارژ فوق سریع موبایل در کمتر از ۱۳دقیقه

شرکت ویوو یکی از برند‌های مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند چینی محسوب می‌شود که در کنار عرضه مدل‌های جالب توجه گوشی هوشمند، فناوری‌هایی مرتبط هم معرفی می‌کند. حال به تازگی این کمپانی از فناوری شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی خود رونمایی کرده که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری را در کمتر از ۱۳ دقیقه شارژ می‌کند.
کد خبر : 3306

پایگاه رهنما :

این روز‌ها معضل شارژ گوشی هوشمند موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده به فناوری شارژ سریع روی آورند. فناوری که طول مدت زمان شارژ را به شدت کاهش داده و موجب می‌شود تا افراد در مدت زمان کوتاهی اسمارتفون موردنظر را با باتری بیش از ۳۰۰۰ میلی آمپر شارژ کنند.

اما شرکت ویوو به این فناوری‌های موجود بسنده نکرده و برای آرامش بیشتر صاحبان گوشی‌های هوشمند به فناوری شارژ فوق سریع روی آورده است. فناوری که برخلاف مدل‌های کنونی در مدت زمان بسیار کوتاهی اسمارتفون را شارژ می‌کند.

یک گوشی هوشمند با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بیش از یک ساعت برای شارژ نیاز دارد، اما در فناوری شارژ جدید Vivo این مدت زمان تنها به ۱۳ دقیقه رسیده که بسیار پایین است. با چنین مدت زمانی افراد نزدیک به ۱۰ دقیقه می‌توانند گوشی هوشمند موردنظر خود را با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری شارژ کنند.

البته مشخص نیست فناوری مورد اشاره ویوو روی چه گوشی‌های هوشمندی قرار می‌گیرد و در این رابط اظهار نظری نشده است. اما انتظار داریم پرچمداران ویوو با فناوری مورد اشاره همراه شوند. Vivo نام فناوری جدید را Super FlashCharge گذاشته که نشان از عملکرد بسیار سریع تکنولوژی جدید دارد. حتی ویوو ویدئویی را هم منتشر کرده که براساس آن درصد شارژ از ۱۰ تا ۱۴ درصد را در کمتر از ۱۶ ثانیه سپری می‌کند. البته در ویدئو مشخص نیست یک تا ۱۰۰ درصد در چه مدت زمانی شارژ می‌شود و اگر کمی محاسبات داشته باشیم به مدت زمان ۱۳ دقیقه می‌رسیم که بی نظیر است.

ما پیش از این فناوری‌های شارژ سریع مختلفی را مشاهده کردیم، اما هیچ یک به سرعت فناوری جدید ویوو نیستند. برای مثال اوپو در سال‌های گذشته فناوری SuperVOOC را با قدرت ۵۰ واتی معرفی کرد. اما فناوری ویوو از نوع ۱۲۰ واتی است و این یعنی قدرتی دو برابر بیشتر در انتقال شارژ داشته و سرعت شارژ آن نیز بیشتر است.

شیائومی هم در سال گذشته فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی خود را معرفی کرد که در ۱۷ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصدی می‌رسید. به هر حال مشخص نیست کدام گوشی هوشمند ویوو به این قابلیت مجهز می‌شود. انتظار داریم گوشی هوشمند اپکس ۲۰۱۹ که با قابلیت ۵ جی همراه است، به این فناوری شارژ بی نظیر نیز مجهز شود.

جزئیات کافی در دست نیست تا به آن پرداخت و باید منتظر ماند تا مشخص شود، برند چینی چه برنامه‌ای در سر دارد.
منبع: الف
برچسب ها: شارژ گوشی هوشمند

ارسال نظرات