پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
01 تير 1398 - 11:56
رئیس قوه قضاییه:

مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود

رئیسی با بیان اینکه مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود، گفت: حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد.
کد خبر : 3251

پایگاه رهنما:

به نقل از مشرق، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در جریان تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام (ره) و میثاق با امام و آرمان‌های ایشان برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام راحل (ره) را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهل سال قبل پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها، برافراشت، ادامه داد: در مورد دستگاه قضایی چه در سخنان ایشان در این ده سال و چه جلوه بسیار ارزشمندی که در وصیت نامه امام راحل (ره) آمده است، بندهایی وجود دارد که به توجه همه مسئولین به اجرای عدالت و به ویژه توجه مسئولین قضایی در همه ادوار به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در همه شرایط تاکید دارد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز هم که ما در آغاز هفته قوه قضاییه، زیارت مرقد نورانی امام راحل (ره) نصیبمان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم تا برای ما و همه مدیران و دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که در اجرای اهداف بلند ایشان و ارزش‌های الهی تلاش کنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل (ره)، توجه به خدا و نگاه به مردم موج می‌زند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) محور اخلاص و به جهت دلدادگی به خدا و خداباوری، توجه به مردم و گره گشایی از زندگی مردم الگو بودند، انشاءالله ما هم در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.

وی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق عامه را از موارد مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در سیره و روش امام خمینی (ره) توجه به حق الناس بسیار مورد تاکید است است، لذا مدیران اجرایی، دستگاه‌های مسئول و مسئولان تقنین و قانونگذاری و همکاران قضایی باید دیدگاه و تاکید امام (ره) را نسبت به حق الناس و حقوق عامه مورد توجه قرار دهند.

آیت الله رئیسی در پایان با اشاره به اینکه از مسائل مورد تاکید در این دوره توجه به حقوق عامه خواهد بود، خاطرنشان کرد: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

منبع: مشرق

ارسال نظرات