جمعه ؛ 10 فروردين 1403
27 اسفند 1397 - 12:02

ذوالفقار انقلاب

سردار سلیمانی از جمله شخصیت‌هایی است که تا قبل از حضور ایران در عراق و سوریه کمتر در افکار عمومی شناخته شده بود. اما دشمنان انقلاب مرعوب نام سلیمانی شده بودند؛
کد خبر : 2555

سردار سلیمانی از جمله شخصیت‌هایی است که تا قبل از حضور ایران در عراق و سوریه کمتر در افکار عمومی شناخته شده بود. اما دشمنان انقلاب مرعوب نام سلیمانی شده بودند؛ همه سفر‌ها و کنش‌های اورا زیر نظر داشتند، سریال شکست‌های خود در منطقه غرب آسیا را از چشم ژنرال سلیمانی می‌دیدند؛ به خیال موهوم خود در اتاق‌های فکری و جاسوسی طرح ترور او را هم کشیدند. تاجایی که پس ازپیشنهاد طرح ترور مسئولان سپاه قدس توسط نمایندگان کنگره آمریکا، سایت گوگل طی اقدامی از پیش تعیین شده موقعیت منزل سردار سلیمانی را منتشر کرد. اما در مقابل اراده و شهامت سردار، این تهدیدات کوچک‌تر از آن بود که او را از ادامه مسیربازدارد؛ هدف سردار پایان دادن به چند دهه حضور باطل آمریکا در منطقه غرب آسیا بود؛ آمریکا که قصد نداشت میدان را خالی کند با مساعدت صهیونیست‌ها و دلار کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس فتنه‌ای بزرگ به پا کرد که شعله آن دامان بسیاری از شهر‌های سوریه و عراق را گرفت؛ فتنه‌ای که می‌رفت تا کمر مقاومت در منطقه را بشکند؛ سرانجام به درخواست دولت و ملت عراق از جمهوری اسلامی ایران، تصمیم راهبردی در سطح مقامات ارشد لشکری و کشوری اتخاذ شد که بر مبنای آن ایران حضور مستشاری خود در سوریه و عراق را آغاز کرد و از این رو فرماندهی این حضور مستشاری به حاج قاسم سلیمانی تفویض می‌شود؛ ایجاد بسیج مردمی و دفاع وطنی در دمشق و استان‌های مختلف سوریه، جلوگیری از سقوط شهر سامرا، آزاد سازی اربیل با ۷۰ نفر، عملیات آزادسازی القصیر و ایجاد کمربند امنیتی پیرامون دمشق و محور‌های مجاور در حمص، حما، تدمر و پیشروی به سوی حلب، آزادسازی حلب، تنها بخش کوچکی از اقدامات حیرت آور حاج قاسم است که همه رسانه‌های داخلی و خارجی را به تحسین واداشته است.
 
ایشان در ۱۹ اسفند ماه از سوی فرمانده معظم کل قوا مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار شد؛ این نشان اولین بار بعد از انقلاب اسلامی است که به عنوان عالی‌ترین نشان نظامی اعطا می‌شود. حالا با این رشادت‌ها و محبوبیت در داخل و خارج کمتر کسی است که سردار سلیمانی را نشناسد. مأمور ویژه اف بی آی (علی صوفان) در مقاله‌ای اظهار می‌کند «بدون شک سلیمانی، امروز، قدرتمندترین ژنرال خاورمیانه است.». ژنرال پترائوس (رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا) حدود دو سال پیش طی مصاحبه‌ای سردار سلیمانی را: «فردی بسیار توانمند، مدبر و دشمنی شایسته» خطاب می‌کند. از طرفی کنش‌های سیاسی سردار در داخل کشور برای همه سیاستمداران و دولتمردان درس بصیرت و وفاداری به کشور و ولایت است. مواضع حکمت آمیز سردار در عرصه داخلی بسیاری از فتنه‌ها و عملیات‌های روانی را در نطفه خفه کرد حمایت از مواضع رئیس جمهور مبنی بر تهدید آمریکا و برخی کشور‌های همسو با آن در بستن تنگه هرمز، دفع عملیات فریب دشمن در ماجرای بازخوانی کربلای ۴، وعده صادق او در مورد ریشه کن کردن شجره خبیثه داعش در سوریه و عراق، دلجویی از وزیر امور خارجه در ماجرای استعفای ایسنتاگرامی و... همگی تجلی تصویری مردمی و صادق از مالک اشتر زمانه در جامعه است که به نقل از مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی) «مجاهدت‌های در راه خدا با این چیز‌ها قابل مقابله و قابل جبران نیست.» بنابراین اعطای نشان ذوالفقار به منظور پاسداشت بخشی کوچکی از مجاهدت‌های ایشان در راه خداست.

ارسال نظرات