جمعه ؛ 10 فروردين 1403
12 مهر 1401 - 14:49
حجت الاسلام رئیسی:

مردم توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند/ همکاری همه قوا می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناکام کند

رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت: باید برای مردم با بصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس ایران خداوند را شاکر باشیم که دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند.
کد خبر : 12762

پایگاه رهنما:

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه شنبه) با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن شکرگزاری از درگاه الهی برای داشتن مردم بسیار با بصیر، زمان شناس و دشمن شناس، گفت: حقیقتاً مردم جلوه دیگری از بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی خود را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند. باید شکرگزار باشیم که هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مردم است. حضور میلیونی مردم در صحنه حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشت.

وی با اشاره به هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در روز گذشته، افزود: حقیقتاً تحلیل جامع ایشان نسبت به حوادث اخیر و دلیل این فتنه‌ها علیه کشور و انقلاب اسلامی برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت قابل درک و استفاده بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تحلیل ایشان نسبت به شرایط و اینکه چرا دشمن، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور و انقلاب ما توطئه و بلوا می‌کنند این بود که کشور ما در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد ایران پیشرفت داشته باشد. نکته محوری مقام معظم رهبری این مسأله بود و ایشان به آن اشاره داشتند.

عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنیم

رئیسی با تاکید بر اینکه دلیل خشم دشمن از ملت ما این است که می‌بیند کشور در حال طی کردن مسیر پیشرفت است، گفت: کشور ما به تمام تحریم‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمن بی توجه است. ما به صورت عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کنیم، اما همزمان برای خنثی کردن تحریم هم تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن رسماً اعلام و اعتراف می‌کند فشارهای حداکثری به شکل مفتضحانه ای شکست خورده و تحریم‌ها علیه ملت ایران کارساز نبوده است. این جای شکرگزاری دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است، تصریح کرد: دشمن می بیند در شرایطی که برخی از ایالت‌های آمریکا یا بعضی از کشورهای اروپایی در وضعیت قرمز به سر می‌برند، به الحمدالله وضعیت ایران در کرونا به نحوی است که روزهایی را بدون فوتی گذارنده و شرایط ابتلاء و فوت در کشور ما کاملاً متفاوت شده و به حداقل ممکن رسیده است.

دشمن می‌خواهد همه زندگی و آب خوردن‌مان را به برجام گره بزند

رئیسی بیان کرد: دشمن این موفقیت را می‌بیند که ۶ شرکت ایرانی که چهار شرکت آن مستقل و دو شرکت با همکاری کشورهای دیگر موفق به تولید واکسن شدند و ما امروز به جای واردکننده بودن، صادر کننده هستیم. دشمن می‌خواست همه زندگی ما و حتی آب خوردن ما به برجام، قرارداد و مسأله تحریم بند شود، اما امروز می بیند علی رغم کمبود نزولات آسمانی در مناطق مختلف کشور در جهت مدیریت آب تلاش شده است.

وی افزود: وضعیت طرح‌هایی مانند خوزستان ظرف چند ماه به دست جوانان برومند و مسئولان به نحوی تغییر پیدا کرده است که امروز استان خوزستان شاهد حل مشکلات آب خود است.

رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت آب همدان، خاطرنشان کرد: وضعیت آب همدان طرح ۱۷ ساله بود که در این چند روز دارد به بهره برداری می‌رسد. آب در کردستان و سنندج نیز ظرف ماه آینده که سال‌ها مردم کردستان چشم انتظار آن بودند در حال حل شدن است.

رئیسی افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت قطعی برق مردم را رنج می‌داد، اما امروز شرایط به گونه‌ای شده است که علاوه بر آغاز به کار نیروگاه‌های مورد نیاز کشور، تولید ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز، برنامه‌ریزی و آغاز شده و ۶ هزار مگاوات به شبکه برق افزوده شده و وضعیت امروز به گونه‌ای است که قطع برق خانگی نداشتیم تا کار بدون مشکل دنبال شود.

وی تصریح کرد: می‌بینند که وضعیت گاز به چه شکل است و فقط چند درصد از کشور مانده که به گاز اتصال پیدا کند و این شبکه سراسری که در کمتر نقطه‌ای در دنیا به این شکل وجود دارد، بتواند به مردم خدمت رسانی کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: می‌بینند وضعیت کشاورزی در زمان آغاز به کار دولت منفی ۵/۸ بود و امروز طبق آمار سیر مثبت وضعیت کشاورزی را شاهد هستیم، یعنی وضعیت رشد کشاورزی ما رو به مثبت شدن است. وضعیت صنایع امروز به ۵ درصد رسیده است. ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات دارای رشد ۶/۲ هستند و می‌بینند که در حوزه صنایع و تولید در کشور شرایط ما در حال تغییر است. بله در حوزه کشاورزی، صنایع و تولید مشکلات داریم اما اراده بخش‌های مختلف در دولت و همکاری دولت و مجلس را هم می‌بینند.

«زاهدی وفا» از صاحب نظران اقتصادی است

رئیسی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هر چند تمامی وزارتخانه‌ها مهم هستند اما این وزارتخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که می‌تواند در تحقق شعار دولت یعنی عدالت اجتماعی نقش آفرینی بیشتری انجام دهد، همچنین این وزارتخانه با اقشار مختلف جامعه، بازنشستگان عزیز، کارگران مختلف و … در ارتباط است و می‌تواند زمینه بهره‌مندی آنها از عدالت را فراهم کند که این موضوع نکته‌ای محوری است.

وی با بیان اینکه هرچند موضوعات مربوط به اشتغالزایی به همه دستگاه‌ها مربوط است اما وزارت تعاون مسئول پیگیری این موضوع است، افزود: در ماه‌های گذشته گام‌هایی در راستای تعاون، میدان‌داری به تعاون‌ها و اقتصاد تعاونی برداشته شد، از سوی دیگر موضوعاتی مانند مسائل اجتماعی و آسیب‌های صندوق‌ها مانند صندوق بازنشستگی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از همه همکارانی که در این وزارتخانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم؛ از دکتر عبدالملکی که در این وزارتخانه تلاش کرد تقدیر می‌کنم، اما این نکته نیز از اهمیت برخوردار است که این وزارتخانه کار بسیاری دارد و باید با استفاده از تجربه همه عزیزان کارهای متفاوتی در آن صورت گیرد.

رئیسی در تشریح سوابق زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با شخصیت او آشنایی داشته و عملکرد وی را در جایگاه‌های مختلف بررسی کردم. وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است، وی دانش مناسبی در مسائل اقتصادی داشته و از صاحبنظران اقتصادی است و بسیاری از افراد نظریه او را قبول دارند.

وی با اشاره به تجربه زاهدی وفا در وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: زمانی که اودر معاونت اقتصادی این وزارتخانه مشغول بود، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را پیشنهاد کرد و پیوست عدالت آن را مطرح کرد که ابتکار خوبی بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت زاهدی وفا در معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور، اضافه کرد: وی همچنین در سال ۹۰ با دستور مقام معظم رهبری در مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی – ایرانی فعالیت داشت.

رئیسی با بیان اینکه در دورانی که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، تعامل خوبی با بیرون و درون وزارتخانه داشت، افزود: دوستان مجلسی به من گفتند که کاش او در این مدت با مجلس شورای اسلامی تماس می‌گرفت، من نیز در پاسخ مطرح کردم از آنجا که مشخص نبود که او حتماً به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد شود، می‌خواستند زمینه‌سازی نشود در واقع این موضوع حُسنی هم دارد، وی به دنبال عرضه خود نبود و این رفتار به معنای بی‌اعتنایی به مجلس، نمایندگان یا کمیسیون اجتماعی نبود، پس از اینکه مشخص شد که وزیر پیشنهادی تعاون، آقای زاهدی وفا است جلساتی برگزار شد، در واقع او به دنبال ارتباط سازمانی بود؛ ارتباط با مجموعه حتماً می‌تواند برای او زمینه خوبی در انجام کارها باشد.

وی در ادامه در توضیح شاخص‌های انتخاب وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: داشتن روحیه مبارزه با فساد و اجرای عدالت به خصوص برای این مجموعه یکی از شروط اساسی انتخاب ما بود. نقش روحیه عدالت خواهی و حق خواهی و تحول خواهی برای همه دستگاه‌ها و به خصوص برای این مجموعه بسیار مهم است و ما این شاخص را در او می‌بینیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر شاخص پاکدستی برای انتخاب وزیر پیشنهادی کار، افزود: همانگونه که بارها اعلام کردم و در سلوک و رفتار خود نشان دادم، موضوع پاکدستی و زندگی پاک و ارتباطات سالم و مبارزه با ارتباطات ناسالم از شروط اصلی بنده برای گزینش و معرفی افراد است، البته گاهی در مورد حضور افراد ناسالم در استان یا شهرهایی به ما گزارش می‌شود که در صورت احراز این موضوع، با آن برخورد کردیم.

رئیسی افزود: علاوه بر سه کمیسیون آموزش، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس که برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون را بررسی کردند، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز اعلام کرد که برنامه‌های این وزیر را بررسی کرده و علاوه بر آن در ارتباط با سلوک شخصی این فرد، وی را پاکدست می‌داند.

معتقد به پیگیری و حل مشکلات بازنشستگان هستیم

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تعامل و همکاری در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: تعامل با مردم و به خصوص بازنشستگان محترم بسیار ضروری است، به خوبی مشاهده کردیم که در این مدت که زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت داشت، مسئله بازنشستگان را مدیریت کرد، این موضوع با رفت و برگشت بین دولت و مجلس حل شد، چرا که همه ما معتقد به پیگیری و حل مشکلات بازنشستگان هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه که قرار است به عنوان تصمیم اتخاذ شود را خودم تصمیم می‌گیرم و تا برای بنده محرز نباشد، اعلام نمی‌کنم. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا به وظایف خود عمل کرده و آنچه رضایت خداوند است را دنبال کنیم و بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی را در نظام جمهوری اسلامی افزایش دهیم.

رئیسی اضافه کرد: دشمن به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی، ناامید کردن مردم و القای یأس و بزرگ کردن کاستی‌ها و ضعف‌ها است، البته منکر وجود ضعف‌ها نیستیم، اما به تبعیت از مقتدای حکیم خود، به دنبال کاهش مشکلات مردم از طریق همکاری و سهل کردن زندگی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و تمام همکاران ما در سراسر کشور به تبعیت از رهبر معظم انقلاب که فریادشان، فریاد ملت است، شعار «ما می توانیم» را دنبال می‌کنیم، افزود: معتقدم در کشور امکان حل مشکلات، باز شدن گره‌ها با اعتماد به داشته‌هایمان وجود دارد. معتقدم دل‌هایمان علی رغم خواست دشمن به یکدیگر نزدیک است و با همکاری هم مردم را روز به روز امیدوارتر و دشمن را مأیوس تر خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور گفت: پاسداری از خون شهدا و به خصوص شهید سردار سلیمانی ایجاب می‌کند با کنار گذاشتن همه نگاه‌های شخصی و با وحدت و انسجام، نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم و بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر مردم بپردازیم و مردم را روز به روز به مجلس و دولت و نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر کنیم.

منبع: مشرق

ارسال نظرات