جمعه ؛ 10 فروردين 1403
30 شهريور 1401 - 15:36

یاسر احمدوند: با کمک قوه قضاییه توانستیم ۲ هزار تن کاغذ را آزاد کرده و تحویل بگیریم

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو پرونده شکایت از وارد کنندگان را در اختیار داشت که با رسیدگی قوه قضاییه توانستیم حدود ۲ هزار تن کاغذ را آزاد کرده و تحویل بگیریم و آن را در بین ناشران توزیع کنیم و تاکنون بخشی از بدنه نشر توانسته است از این کاغذها بهره ببرد.
کد خبر : 12675

پایگاه رهنما:

یاسر احمدوند  پیرامون تامین کاغذ مورد نیاز ناشران گفت: تلاش های بسیاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین رئیس جمهور و معاون اول شکل گرفته تا ۲۰ میلیون دلار تامین ارز جهت واردات کاغذ مورد نیاز حوزه نشر شکل بگیرد و این محموله جدید به زودی برای مصرف تولید کنندگان کتاب به کشور وارد می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: برای واردات کاغذ از ارز ترجیحی استفاده شده و سفارش به شرکت های وارد کننده ارائه شده و آنان نیز پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت سفارش اقدام به واردات این کالا کرده اند بدین ترتیب منتظر ورود کاغذها هستیم.

ناشران

وی تاکید کرد: چنانچه کاغذ وارد شود حجم بیشتری از کاغذها در اختیار ناشران قرار خواهد گرفت این کاغذ ها با ارز ترجیحی وارد می‌شوند لذا قیمت های مناسبی را برای مصرف کنندگان و ناشران به همراه خواهند داشت.

احمدوند در مورد زمان ورود کاغذ به کشور ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی کاغذ در اختیار ناشران و مصرف کننده قرار گرفته و جانی دوباره به حوزه نشر منتقل شود.

از تصمیمات راه گشا استقبال می کنیم

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تامین نیاز ناشران اشاره و بیان کرد: وزارت فرهنگ تلاش می‌کند تا شرایط را برای ادامه فعالیت حوزه نشر آن هم با توان بالا فراهم کند لذا با تصمیماتی که بتواند شرایط را برای حوزه نشر فراهم کند همکاری خواهد کرد.

کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی توسط قوه قضاییه

وی در مورد ورود کاغذ به حوزه بورس اعلام کرد: وارد شدن کاغذ به بورس تصمیمی است که از سوی وزارت صمت گرفته شد لذا از آنجا که وزارت صمت تصمیم دارد تا بازارهای مختلف را وارد بورس کند تا از فساد آنان جلوگیری کند تصمیم دارد تا کاغذ را نیز به بورس وارد کرده و البته وارد شدن کاغذ به بورس نیازمند یکسری اقدامات اولیه است.

ناشران

احمدوند ابراز کرد: وزارت صمت تلاش دارد تا با شفاف سازی معاملات دست مفسدان اقتصادی را از کالاهایی همانند کاغذ کوتاه کند اما با این همه هیچگونه تصمیمی همچنان در مورد وارد شدن کاغذ به بورس گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو پرونده شکایت از وارد کنندگان را در اختیار داشت که با رسیدگی قوه قضاییه توانستیم حدود ۲ هزار تن کاغذ را آزاد کرده و تحویل بگیریم و آن را در بین ناشران توزیع کنیم و تاکنون بخشی از بدنه نشر  توانسته است این کاغذها بهره ببرد.

ارسال نظرات