جمعه ؛ 10 فروردين 1403
30 شهريور 1401 - 12:35

اعتراف مقام صهونيست: فلسطيني ها حق دفاع از خود دارند

يك نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي اعتراف كرد كه فلسطيني ها حق دفاع از خود دارند.
کد خبر : 12669

پایگاه رهنما:

یکی از نمایندگان کِنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که فلسطینیان که به سوی نظامیان این رژیم گلوله شلیک می کنند، "تروریست" نیستند و بر اساس قوانین سازمان ملل حق دارند از خود دفاع کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی عربی ۲۱ امروز (سه شنبه) نوشت: به رغم اینکه جریان راست افراطی رژیم صهیونیستی وضعیت نظامی در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی به راه انداخته است و به ارتش این رژیم اجازه داده شده تا برای سرکوب فلسطینی‌ها و پاسخ به حملات استشهادی اخیر وضعیت امنیتی شدیدی را اعمال کند، اما صداهایی از سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد که با سیاست‌های سرکوبگرانه اشغالگران که از سوی ارتش اشغالگران اجرا می‌شود، مخالفت می‌کند.  

به نوشته عربی ۲۱، آخرین این صداها از زبان «عوفر کاسیف» یکی از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب موسوم به «دموکراسی برای صلح و مساوات» (حداش) شنیده شد که در سرزمین‌های اشغالی سر و صدای زیادی به راه انداخته است.  

او در مصاحبه‌ای با رادیو «کول پراما» وابسته به یهودیان دینی افراطی گفت: «فلسطینی‌هایی که به نظامیان ارتش [رژیم] اسرائیل تیراندازی می‌کنند تروریست نیستند، بلکه مبارزان فدائی هستند که شبیه انقلابیونی که در جنگ جهانی دوم با نازی‌های اشغالگر در اروپا جنگیدند، می جنگند.  

این نماینده کنست رژیم صهیونیستی در گزارشی که «یهودا شلیزنگر» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» تهیه کرده، افزود: "تعریف فلسطینی که به نظامی اسرائیلی شلیک می‌کند، این است که او یکی از مبارزان جنگ چریکی است". 

وی تصریح می کند: "درست است که ما با خشونت مخالفیم و از مبارزه مسالمت‌آمیز علیه اشغالگری حمایت می‌کنیم و من نمی‌خواهم کسی کشته شود، اما طبق تعریف پذیرفته شده در سطح بین المللی و تعریف سازمان ملل متحد که می‌گوید مردم اشغال شده حق دارند از وسایل مسلحانه علیه اشغالگر استفاده کنند، هر شبه نظامی (مبارزان فلسطینی) که از نیروی نظامی اشغالگر ضرر دیده است، حق مقابله با نیروی نظامی اشغالگر را دارد. " 

کاسیف ادامه داد: "اگرچه من مخالف هستم، اما نمی‌توان فلسطینی‌ها را تروریست نامید، زیرا ذات اشغالگری تروریسم بزرگ واقعی است."

از سوي ديگر، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواستار تشدید مقاومت فراگیر و همگانی علیه اشغالگران در واکنش به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شد. «فوزی برهوم» سخنگوی حماس گفت که حصارکشی بخش‌های وسیعی از اراضی روستای «احمیر» در بخش «الفارسیه» واقع در اغوار شمالی با هدف سیطره بر آن جهت توسعه شهرک سازی، غارت اراضی فلسطینیان و جنایتی دیگر علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین است.

برهوم اشاره کرد که ادامه سیاست کوچاندن فلسطینیان و تبعیض نژادی علیه آنان، هرگز منجر به محو آثار تاریخی این سرزمین و بازداشتن فلسطینیان از ادامه مبارزات مشروع خود برای رسیدن به آزادی و بازگشت آوارگان نخواهد شد.

وی ضمن تمجید از مبارزات فلسطینیان در کرانه باختری، عموم فلسطینیان را به گسترش دایره مقاومت و درگیری با اشغالگران با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن تا برچیدن آنان از این سرزمین دعوت کرد

منبع: الوقت

ارسال نظرات