جمعه ؛ 10 فروردين 1403
19 شهريور 1401 - 23:54

تمهیدات ستاد خدمات سفر برای برگشت زائران اربعینی

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: تمام استان‌های غربی کشور بسیج شده‌اند و امکانات متعددی را برای زائرین فراهم کرده‌اند که شامل ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید، کانکس، سایه‌بان و موکب می‌شوند.
کد خبر : 12603

پایگاه رهنما:

مصطفی فاطمی در یک برنامه رادیویی با اشاره به در پیش بودن سه پیک سفر طی روزها و هفته‌های آتی از تشکیل مجدد ستاد خدمات سفر در استان‌های غربی به جهت استقبال از زائران اربعین در مسیر بازگشت به شهرهای خود و ارائه خدمات لازم به آنها خبرداد.

 مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این مطلب که فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با بحث سفرهای اربعین حسینی در قالب ستاد مرکزی اربعین، راهبری و مدیریت می‌شود، گفت: در یک ماه آینده با سه پیک سفر مواجه خواهیم بود.

وی در توضیح این سه پیک تصریح کرد: پیک اول مربوط به بازگشت زائران گرامی اربعین از عراق به کشور است. پیک دوم نیز شامل سفرهای خانواده‌ها به مناسبت پایان تابستان بوده و پیک سوم نیز مرتبط با سفرهای دهه آخر صفر است که عمدتاً و غالباً معطوف به شهر مقدس مشهد خواهد بود.

فاطمی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه هفته گذشته نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر را به جهت بررسی ابعاد سه پیک سفر مورد اشاره و مدیریت صحیح آن برگزار کردیم، اظهار کرد: در خصوص بازگشت زائرین اربعین، تمام استان‌های غربی کشور با یک تعامل سازنده و هم‌افزا بسیج شده و امکانات متعددی را برای رفاه حال زائرین فراهم کرده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید، نوسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی گذشته، استقرار تعدادی کانکس و سایه‌بان‌ها و تشکیل موکب‌های مختلف در مسیر بازگشت زائران از جمله اقدامات مناسبی است که در این راستا اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین توضیح داد: در مسیر بازگشت زائران اربعین و با هدف معرفی جاذبه‌های محلی در طول مسیر، موکب‌هایی برای خدمات‌رسانی تدارک دیده شده که علاوه بر خدمت‌رسانی به فروش و عرضه صنایع دستی و سوغاتی نیز خواهند پرداخت.

 وی در پایان‌ صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: حسب هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی ستادهای هماهنگی سفر در کلیه استان‌های غربی در حال شکل گرفتن و آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به زائران در مسیر بازگشت به شهرهای خود هستند و امیدواریم با کمترین مشکل شاهد ارائه خدمات لازم به زائران در بهترین و بالاترین سطح و شکل ممکن باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات