به پایگاه خبری تحلیلی رهنما خوش آمدید.      آخرین اخبار ایران و جهان را در پایگاه خبری تحلیلی رهنما دنبال کنید.      

کشتی ۷۰ هزار تنی حامل گندم یکی از کشتی‌هایی است که هم اکنون در حال تخلیه بار خود در این بندر است و در هر ساعت ۶۰۰ تن گندم در این اسکله تخلیه می‌شود.

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
کد خبر: ۱۲۰۸۹

پایگاه رهنما:

موقعیت جغرافیایی و استراتژیک دریای مکران به‌دلیل قرارگرفتن در خارج از محدوده خلیج‌فارس و تنگه هرمز باعث شده تا پیوند ما به اقیانوس هند و آب‌های آزاد به صورت مستقیم امکان پذیر باشد. بندر شهید بهشتی در چابهار و کرانهٔ دریای عمان و اقیانوس هند نیز زمینه مساعدی برای بازرگانی و دسترسی به آب‌های آزاد ایجاد کرده است..
این بندر در وسعتی به مساحت ۲۴۰ هکتار و محوطه‌های بارانداز ۱۶ هکتاری با ۳۰ هزار متر مربع انبار‌های مسقف امکان ورود انواع شناور‌های تجاری به ویژه کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد.
تخلیه محموله‌های غلات یکی از مهمترین اقدامات درحال انجام در بندر شهید بهشتی چابهار است و تجهیزات مکنده غلات که به صورت مکانیزه انواع غلات را از کشتی‌های باری تخلیه و در کشنده‌ها بارگیری می‌کنند، این امکان را فراهم کرده که تخلیه کشتی‌های بزرگ با آبخور‌های چند ده متری، به سرعت در اسکله‌های این بندر انجام شود.
کشتی ۷۰ هزار تنی حامل گندم یکی از کشتی‌هایی است که هم اکنون در حال تخلیه بار خود در این بندر است و در هر ساعت ۶۰۰ تن گندم در این اسکله تخلیه می‌شود.
با توجه به وقوع جنگ اوکراین و روسیه، جهان با معضل تامین گندم و غلات مواجه شده و تامین گندم در این شرایط زمانی، یک اقدام استراتژیک در جهت تامین امنیت غذایی کشور است.
با وجود تمامی ظرفیت‌های مهم و حیاتی منطقه چابهار و بندر شهید بهشتی، متاسفانه این منطقه نتوانسته رونق قابل قبولی در صادرات و واردات داشته باشد و همین عدم رونق، باعث محرومیت ساکنان این منطقه شده است؛ رونقی که بار‌ها در تاکیدات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و عمل به این تاکیدات، کار ویژه‌ای را طلب می‌کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: