جمعه ؛ 10 فروردين 1403
08 خرداد 1401 - 15:49

واکنش توییتری نمایندگان به دیدار با رهبر انقلاب

پس از دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری برخی از آن‌ها درباره این دیدار مطالبی را در فضای مجازی نوشتند که در این گزارش می‌خوانید.
کد خبر : 11891

پایگاه رهنما:

 اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که پس از آن برخی از وکلای ملت در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی درباره این دیدار و مطالبی که ایشان مطرح فرمودند، مطالبی را نوشتند که در این گزارش می‌خوانید:

*در بیانات رهبر انقلاب با نمایندگان امید موج می‌زد

علی نیکزاد ثمرین نایب‌رئیس مجلس در همین باره در توئیتی نوشت:

در بیانات رهبر انقلاب با نمایندگان امید موج می‌زد، از بشارت برای تغییر معادلات تلخ به شیرین تا درمان بودن انقلاب برای دردهای جامعه.
وظیفه ما هم انقلابی ماندن به‌معنای واقعی کلمه و تلاش بیشتر برای حل مشکلات و رسیدگی به اولویت‌های اصلی مردم، بیانات چراغ راه بود.

*تأکید رهبر معظم انقلاب بر فعال‌کردن ظرفیت‌های عظیم معدنی کشور

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس  و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:

در دیدار با رهبر معظم انقلاب، فعال کردن ظرفیت‌های عظیم معدنی کشور، مجدداً مورد مطالبه ایشان بود.
امیدوارم دولت محترم و به‌ویژه وزارت صمت در تعامل با مجلس، اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

*تأکید هوشمندانه رهبری معظم بر توجه مسئولان به نظرات نمایندگان در انتخاب مدیران حوزه انتخابیه

همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

دیدار  مقام معظم رهبری و تذکرات ناصحانه ایشان چون همیشه نعمتی بود ماندگار و توصیه هوشمندانه ایشان مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و توجه مسئولان به نظرات نمایندگان در انتخاب مدیران حوزه انتخابیه، تبیین‌کننده وظایف متقابل مسئولان و نمایندگان در انتخاب مدیران بود.

*فرمایشات رهبری؛ چشم‌انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

کلیدواژه‌های مهم سخنان رهبری عزیز انقلاب، چشم‌اندازی برای دولتمردان و نمایندگان مجلس است.
مواضع هوشمندانه معظم‌له و نکات مهم تبیینی و تحلیلی ایشان راهبرد مهمی برای مجلس بوده و تمام‌قد در میدان، به‌سنت پاسداری و انقلابی ایستاده‌ایم و ایستادگی می‌کنیم.

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس نیز در مطلبی با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب نوشت:
با حمایت مجدد رهبر انقلاب از مجلس یازدهم، وظیفه ما در مجلس سنگین‌تر شد.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به نکته مهمی اشاره کردند و آن اینکه دشمن به اشتباهات داخلی بیش از ظرفیت‌های خود امیدوار است.
این موضوع اهمیت سیره و تصمیمات مسئولان را چند برابر کرده و به‌فضل الهی و با هدایت پیر انقلاب نمایندگان مجلس انقلابی بوده و انقلابی خواهند ماند.

* بیان شاخص‌های نماینده انقلابی توسط رهبر معظم انقلاب

محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه و رئیس کمیته رفع موانع تولید کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در توئیتی نوشت:

12 توصیه رهبر معظم انقلاب به مجلس در حوزه قانون‌گذاری.
نکاتی دقیق، کاربردی، کارشناسی و مبتنی بر نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم، اصلاح ساختار بودجه، برنامه هفتم توسعه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس

بیان شاخص‌های نماینده انقلابی توسط رهبر معظم انقلاب

1 ـ ساده‌زیست، 2 ـ امانتدار، 3 ـ مسئولیت‌پذیر، 4 ـ مردمی‌بودن، 5 ـ به‌دنبال حل مسائل اصلی، 6 ـ اجتناب از تبعیض و فساد، 7 ـ همکاری با سایر قوا، 8 ـ پرهیز از عوام‌زدگی و جوزدگی، 9 ـ پایبندی به قانون اساسی.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در مطلبی در فضای مجازی نوشت:

رهبر حکیم انقلاب، بار دیگر بر انقلابی بودن مجلس یازدهم تأکید فرمودند.
امیدواریم در دو سال باقی‌مانده از عمر مجلس، بتوانیم با تمرکز بر ساماندهی اقتصاد کشور و حل مسایل اصلی و معیشت مردم و دوری از حاشیه‌سازی‌ها، همچنان مجلس انقلابی باقی بمانیم.

* تأکید حضرت امام خامنه‌ای بر جهاد تبیین توسط نمایندگان در ابعاد مختلف حائز اهمیت است

همچنین مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب، نوشت:
تأکید حضرت امام خامنه‌ای بر جهاد تبیین توسط نمایندگان در ابعاد مختلف حائز اهمیت بود.
توجه به بعد رسانه‌ای مصوبات، توضیح دلایل عدم امکان برخی درخواست‌های مردمی با زبان گویا و پرهیز از جوّزدگی و جنجال‌زدگی از جمله این موارد بود.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس و عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری نوشت:

راهبرد امسال مجلس؛  انقلابی ماندن:
ساده‌زیستی/ امانت‌داری/ مسئولیت‌پذیری/ مردمی‌بودن/ حل مسائل اساسی/ دوری از تبعیض و فساد/ همکاری با قوا/ جوّزده‌نشدن/ تعهد به قانون اساسی/ عدم نطق عصبانی و اعتراضی
و سه تذکر:
ـ عدم دخالت در انتصاب مدیران، مراقبت از آبروی افراد،  تقویت کارشناسی مرکز پژوهشها.

*حسین‌زاده: امیدوارم تا پایان هم شعارهایمان و هم جهت‌گیری‌هایمان انقلابی باشد

حسین حسین‌زاده نماینده مردم  لارستان، خنج، گراش و اوز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس در مطلبی نوشت:

در آغاز سومین سال نمایندگی همراه با دیگر نمایندگان به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم. امیدواریم همان‌طور که ایشان فرمودند تا پایان انقلابی بمانیم؛ هم شعارهایمان و هم جهت‌گیری‌هایمان انقلابی باشد.

الهام آزاد نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس و عضو فراکسیون زنان مجلس در توئیتی با بیان اینکه نمایندگان این دوره برای اولین بار افتخار دیدار حضوری با رهبری عزیز انقلاب را داشتند، نوشت: ایشان چون گذشته، خدمتگزاران مردم در خانه ملت را مورد لطف و محبت خود قرار دادند. قطعاً عنایت معظم‌له مسئولیت ما را در برابر ملت سنگین‌تر خواهد کرد. ان‌شاءالله همچنان خدمتگزاری صدیق برای مردم و انقلاب باشیم.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نوشت: بَلِ الانسانُ عَلی نَفسِه بَصیره...
رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های یک نماینده انقلابی را بیان فرمودند؛ باید خودمان را با آن ویژگی‌ها تطبیق بدهیم؛ هر کجا مطابقت داشتیم خدا را شکر کنیم و هر کجا فاصله بود از خدا طلب هدایت؛

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی نوشت:
رهبر انقلاب با اشاره به تعبیر خود از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی فرمودند: «بعضی‌ها از این تعبیر خوش‌شان نیامد اما این یک تعبیر حقیقی بود چراکه مردم نمایندگانی را برای این مجلس انتخاب کردند که شعارها و جهت‌گیری آنها انقلابی بود»
این فرمایشات، سند افتخار مجلس انقلابی است.

زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب شخصی خود در فضای مجازی در مطلبی نوشت:

دیدار با رهبر معظم انقلاب فرصتی ناب برایم بود، دقت نظر ایشان، تسلط و نگاه علمی و کارشناسی به موضوعات و اطلاع دقیق از جریانات و اخبار مجلس همه ما را شگفت‌زده کرد.

تأیید دوباره لقب انقلابی بار مسئولیت را برایم سنگین‌تر کرد و ملاطفت ایشان به نمایندگان روحی دوباره در ما دمید.

* تأکید همیشگی رهبر انقلاب بر دوری نمایندگان از امور اجرایی

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب پدرانه و بزرگوارانه نمایندگان را مورد لطف قرار دادند در فضای مجازی نوشت:

فرمایش ایشان که «من مجلس شما را دوست دارم» بزرگترین سند افتخار مجلس یازدهم خواهد بود و امیدواریم طبق رهنمود ایشان در مسیر انقلابی بودن باقی بمانیم.
نکته مهم دیگر تأکید همیشگی ایشان بر دوری نمایندگان از امور اجرایی ـ براساس مصلحت نمایندگان ـ بود
اما در کنار آن دولت را نیز توصیه به مشورت با نمایندگان در مسایل مختلف نمودند.

محمد صفائی دلوئی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دیدار بهارستان‌نشینان با مقام معظم رهبری نوشت که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بار دیگر بر انقلابی بودن مجلس یازدهم تأکید فرمودند.
این تأکید، رسالت مجلس یازدهم را سنگین‌تر کرد، امید است بتوانیم در حل مسائل اساسی کشور، با اقدام جهادی، راهگشا باشیم.

همچنین علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

فرمایشات  رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان  مجلس یازدهم در کنار برخی تأییدات محبت‌آمیزی چون انقلابی بودن این مجلس، مانیفست انقلابی‌گری برای درمان دردها و تغییر معادله به‌نفع مردم می‌باشد که تنها محدود به مجلس و زمان اکنون نمی‌شود و ظرفیت خوانش مکرر در سال‌های آینده را دارا است.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس نیز در توئیتی نوشت:

سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان در پایان دو سال نمایندگی، سراسر پند و اندرز و ریل‌گذاری در جهت ادامه خدمت دو سال پایانی است. مسئله‌محوری، واقع‌بینی، اصلاح ساختاری بودجه، تهیه اسناد بالادستی و ساده‌زیستی از جمله مطالب ارزشمند ایشان بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات