جمعه ؛ 10 فروردين 1403
26 ارديبهشت 1401 - 12:04

تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا با چندین کشته و زخمی

تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا چندین کشته و قربانی برجای گذاشت.
کد خبر : 11778

پایگاه رهنما:

دفتر کلانتر شهر «لاگونا وودز» در ایالت کالیفرنیا از وقوع یک تیراندازی به سمت جمعیت در یک کلیسا خبر داده و اعلام کرده است که این حادثه چندین قربانی داشته است.

هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه و شمار قربانیان و مجروحان منتشر نشده است. اما پلیس اورنج کانتی گفته یک نفر در این ارتباط بازداشت و یک قبضه اسلحه از وی ضبط شده است.

در تصاویر منتشر شده تعداد زیادی آمبولانس در حال خروج از محل تیراندازی مشاهده و همزمان یک بالگرد پلیس نیز در حال گشت زنی در منطقه مورد نظر دیده می‌شود.

در تازه‌ترین گزارش‌ها، پلیس اعلام کرده که بر اثر این تیراندازی حداقل یک نفر کشته و 5 نفر دیگرمجروح شده‌اند که حال 4 نفر از آن‌ها وخیم است.

در یک حادثه تیراندازی دیگر در آمریکا، مقامات شهر هریس در تگزاس از وقوع یک تیراندازی در یک بازار دستفروشی در این شهر در روز یکشنبه و کشته شدن حداقل دو نفر خبر داده‌اند.

بر اثر این تیراندازی سه نفر نیز مجروح و در بیمارستان بستری شده‌اند.

پلیس هریس اطلاعاتی درباره مظنون تیراندازی منتشر نکرده اما گفته دو اسلحه کمری در محل حادثه کشف کرده است.

رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه نیز از وقوع تیراندازی کور در شهر «بافِلو» واقع در ایالت نیویورک خبر داده بودند که بر اثر آن 10 نفر کشته شدند. پلیس نیویورک اعلام کرد، شخصی که خودش را «سفید برترپندار» معرفی کرده، در یک سوپرمارکت شروع به تیراندازی کرده است.

پلیس در اعلام آمار نهایی گفت که در این حادثه ۱۳ نفر هدف گلوله قرار گرفتند که ۱۰ نفر از آن‌ها کشته و سه مجروح هم در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند تیراندازی‌های بی‌هدف  در آمریکا طی ۱۲۴ روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. آمارها نشان می‌دهد که در ۱۲۴ روز نخست سال جاری میلادی، دست کم ۱۸۰ تیراندازی کور در آمریکا اتفاق افتاده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات