جمعه ؛ 10 فروردين 1403
05 دی 1400 - 22:42
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران:

اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده با بیان اینکه تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت: وگو‌ها در این شهر خواهد ماند، تاکید کرد: ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد.
کد خبر : 10558

پایگاه رهنما :

این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با بیان این مطلب، افزود: با توافق درباره مسایل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفت: وگو کنند. اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفت: وگو‌های محتوایی باشند، می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت: وگو‌ها در این شهر خواهد ماند.

او ادامه داد: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است، اما ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد و این ضرب‌الاجل‌ها باعث تغییر خطوط قرمز ما نخواهند شد. برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.

وی افزود: پیشرفت حاصل شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است. الان نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن نیت خود را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل دارد.

این منبع درباره گلایه‌های طرف ایرانی از تیم فرانسوی در مذاکرات گفت: الان قضاوت نمی‌کنیم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا آن‌ها در دور آتی مذاکرات نقش توافق خراب کن یا توافق درست کن خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، دور هشتم گفت: وگو‌های نمایندگان ایران و ۱+۴ فردا (دوشنبه) در وین آغاز می‌شود.

علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح دوشنبه برای حضور در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می‌شود.

قرار است هشتمین دور مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌ها روز دوشنبه در وین در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴ آغاز شود.

این دور از گفت: وگو‌ها در حالی از دوشنبه آغاز می‌شود که انتظار می‌رود طرف‌های اروپایی با جدیت بیشتری بر سر میز مذاکرات حاضر شده و با پرهیز از فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود بردارند.
منبع: ایرنا

ارسال نظرات