پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
28 آذر 1400 - 15:25
گزارش

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

هفته قبل محمد علی زم اصلاح طلب معروف و پدر نیما زم با خلع لباس اختیاری در بهشت‌زهرا (س) و بازی در نقش پدری رنجدیده و داغدار بار دیگر نمایش گوهر عشقی را بازسازی کرد!
کد خبر : 10492

پایگاه رهنما:

 

در میانه اغتشاشات دی‌ماه سال ۹۶ یک عکس توجه همه را به خود جلب می‌کند. دختری با مشت گره‌کرده رو به نیروهای ویژه پلیس ایستاده است. این عکس در رسانه‌های جهان بازتاب فراوان یافته و برای آن نمادسازی می‌شود. حتی کار به‌جایی می‌رسد که انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در اتفاقی عجیب جایزه سال خود را به آن عکس اختصاص می‌دهد.

یک سال پس‌ازآن ماجرا «یلدا معیری» اعتراف می‌کند که عکس صحنه‌سازی است و حتی جای از اشک‌آور از کپسول آتش‌نشانی استفاده‌شده است. اما صدای اعترافات عکاس در بیان حقیقت به‌خوبی شنیده نشده و روایت تحریفی از آن در خبرگزاری‌های بین‌المللی دست‌به‌دست می‌شود. کار به‌جایی می‌رسد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در حمایت از پروژه آشوب سازی در ایران از همین عکس جعلی استفاده کرده تا با تمسک به آن پروژه زمستان داغ و فشار حداکثری را کلید می‌زند.

بعدها مشخص شد یلدا معیری به سفارش یک روزنامه تندرو اصلاح‌طلب به دانشگاه تهران رفته تا از یک اعتراض خیابانی عکس‌برداری کند؛ او پس از بازگشت به تحریریه از ارائه این عکس خاص خودداری کرده و به‌صورت مستقیم فایل آن را برای بخش رسانه‌ای AP‌ فرستاده است؛ معیری بعدها می‌گوید که این عکس قدرت زیادی داشت!

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین سخنرانی خود در جمع پرستاران بار دیگر به مسئله «روایت تحریف» اشاره کرده و می‌فرمایند: اگر حقایق را روایت نکنید دشمن با دروغ و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. ماجرای گوهر عشقی، پیرزنی که ادعا می‌کرد توسط موتورسواران ناشناس مورد ضرب‌وجرح قرارگرفته نیز بی‌شباهت به داستان عکس جعلی خبرنگار اصلاح‌طلب نبوده و امتدادی از روایت تحریف و بزرگنمایی آن است.

گوهر عشقی سال‌هاست نقش مادر و پیرزن داغ‌دیده را برای رسانه‌های خارجی بازی می‌کند. خانم عشقی در حالی خودش را با عنوان مادر ستار بهشتی در رسانه‌ها معرفی می‌کند که نام‌برده مادربزرگ این وبلاگ نویس بوده است، منزل گوهر عشقی در رباط‌کریم، از سال‌ها پیش به پاتوق برخی افراد با پوشش جعلی فعال حقوق بشر تبدیل‌شده و این گروه با گرفتن نبض احساسات اعضای این خانواده آن‌ها را تحریک می‌کنند. در ساده‌ترین تحلیل از ماجرا گوهر عشقی می‌توان او را پیرزنی ترسیم کرد که ضدانقلاب از سادگی و ناتوانی‌اش سوءاستفاده کرده و روی انگشتانش می‌چرخاند. تا جایی که برخی رسانه ها گوهر عشقی را در نقش مادری دادخواه گریم کرده و به مخاطب داخلی و خارجی عرضه می کنند.

اشراف سیاسی روی گوهر عشقی از سوی ضد انقلاب باعث شد پس از سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا به تهران، میان او و نماینده اروپا  ملاقاتی در یک سفارت خانه خارجی ترتیب داده شود. بعدها مشخص شد که این دیدار با کمک سیامک فرید عضو گروهک تروریستی فدائیان خلق و مجید نیکنام سمپات سازمان نفاق در بروکسل و همکاری نرگس محمدی(همکار شیرین عبادی در تهران) و چراغ سبز یکی از اعضای وقت وزارت خارجه هماهنگ شده است. رد پای این تروریست‌های فراری از کشور در انجام مانورهای به ظاهر حقوق بشری پیش از این در ماجرای فتنه ۸۸ و دیدار نماینده حقوق بشر اتحادیه اروپا با فتنه گران در هتل لاله تهران نیز مشاهده شده است.

اشتون دو روز پس از ترک تهران دربیانیه ای نوشت: کسی نباید از اینکه در سفر من به تهران تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، تعجب کند، من با فعالان زن در ایران درباره شرایط زنان در این کشور گفت و گو کردم، فعالیت هایی که از روزنامه نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش های مختلف جامعه مدنی را در بر می گیرد.

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

دیدار گوهر عشقی و کاترین اشتون با هماهنگی سازمان منافقین در تهران!

پای کارگردان آمد نیوز در میان است!

ارتباط میان خانواده گوهر عشقی و ضدانقلاب تنها به یک سری گعده‌های خاص سیاسی محدود نمی‌شود. از سال‌ها پیش گروهی مجهول بانام «بنیاد ستار بهشتی» به هدایت رسانه‌ای این خانواده مشغول بوده و به اعتبار آن از کشورهای خارجی فاند (حمایت) مالی دریافت می‌کنند.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم مؤسس این بنیاد فردی به نام مجید نیکنام امینی از اعضای مؤسس کانال تروریستی «آمد نیوز» است. نیکنام باسابقه داشتن پرونده قضایی و کلاه‌برداری در داخل با استفاده از شگردهای خاص به خانواده عشقی نزدیک شده و با پوشش حقوق بشری اقدامات مادربزرگ و خواهر ستار بهشتی را هدایت و کارگردانی می‌کند.

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

هدایت خبری بنیاد ستار بهشتی به شیوه آمد نیوز!

مجید نیکنام در گفتگو با تلویزیون وهابی کلمه خود را دانشجوی سیاسی و اخراج شده از دانشگاه معرفی کرده است، نیکنام در بیان بیوگرافی خود عضویت در سازمان منافقین را مخفی کرده و عنوان «روزنامه نگار» را انتخاب می کند. نیکنام با همکاری نیما زم کانال تلگرامی آمد نیوز را در ترکیه تأسیس می‌کنند. نیکنام ادعا می‌کند که هدفش از تأسیس آمد نیوز انتشار و تولید اخباری با محتوای ضد دینی در جامعه بوده است. اما این کانال تلگرامی با مشاوره سازمان های امنیتی اروپایی اقدامات تروریستی از جمله ساخت نارنجک و بمب‌های دستی را به صورت مجازی آموزش می‌دهند. سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منهدم و سر شبکه آن با اقدامات خاص به داخل کشور هدایت و بعدها به دلیل اقدامات خیانت بار خود مجازات می‌شود.

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

مجید نیکنام عضو شبکه آمد نیوز و سمپات سازمان منافقین

 مجید نیکنام با کمک محمد نوری زاد و نرگس محمدی به خانواده عشقی نزدیک شده و کنترل ادراکی آن‌ها را در دست می‌گیرد. در آخرین سکانس‌های تحریف با هدایت از خارج گوهر عشقی با انتشار یک عکس ادعا کرد که توسط افراد ناشناس موتوری مورد سوءقصد قرارگرفته است؛ این خبر بازتاب فراوانی یافته و این سؤال را پدید آورد که چه کسی از این نمایش سود می‌برد!

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

نوری زاد و نرگس محمدی در منزل عشقی‌ها

یک هفته پس‌ازآن سناریوسازی، تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته؛ جزئیات تازه از ماجرا را آشکار کرده و مشخص شد که خانم عشقی نه توسط عوامل ناشناس و نه در راه قبرستان؛ بلکه در مسیر یک درمانگاه برای تزریق واکسن زمین‌خورده و آسیب‌دیده است! انتشار این فیلم در فضای مجازی ؛ هفت روز موج‌سواری ضدانقلاب و روایت تحریف‌شده و دروغین از آن ماجرا را به ایستگاه آخر رساند.

 به اعتقاد کاربران فضای مجازی داستان مصدومیت گوهر خانم بی‌شباهت به فیلم محمد نوری زاد پس از آزادی از زندان نیست. نوری زاد پس از آزادی از زندان با مالیدن سس گوجه‌فرنگی به سروصورتش ادعا کرد که در زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته است؛ این نمایش مضحک با انتشار فیلمی دیگر از او در یک میهمانی شبانه باعث تمسخر نوری زاد در شبکه‌های اجتماعی شد.

 
 
 

دانلود

پیش از این عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار مقیم پاریس در صفحه فیس بوک خود به افشاگری علیه اپوزیسیون و سوء استفاده آنها از مادر ستار بهشتی پرداخته و می‌نویسد: افرادی چون محمد نوری‌زاد و محمد ملکی و نسرین ستوده با دروغ پردازی و جعل خبر حقوق بشر را لوث کرده اند! گاهی مواقع مطالبی به نقل از گوهر عشقی می نویسند که هر کس بخواند متوجه می شود از زنی کم سواد چون او بیان این بیانیه ها غیر قابل قبول است.

 
 
 

هدایت  احساسی گوهرعشقی با کارگردانی نوری زاد و بازیگری نرگس محمدی 

در روایت تحریف از گوهر عشقی تنها راوی داستان خودش و ضدانقلاب نبود؛ بلکه اصلاح‌طلبان نیز ضریب ویژه‌ای به آن ماجرا داده و او را به ستاره خبری تبدیل کردند. سناریوسازی‌هایی از این‌دست از تاکتیک‌های قدیمی اصلاح‌طلبان است، آن‌ها پیش‌ازاین با جنجال‌سازی در پرونده‌هایی چون «نوار سازان» در دولت اصلاحات و نیز پروژه کشته سازی از افرادی چون ترانه موسوی و سپیده پور آقایی در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند. هفته قبل محمد علی زم اصلاح طلب معروف و پدر نیما زم با خلع لباس اختیاری در بهشت‌زهرا (س) و بازی در نقش پدری  داغدار بار دیگر نمایش گوهر عشقی را بازسازی کرد! به نظر می‌رسد این روزها بازار فروش این دست نمایش‌های خیابانی داغ بوده و مخاطب آن زیاد است.

 نعمت احمدی حقوق‌دان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره می‌گوید: اصلاح‌طلبان روی خط خبری سوار شده و سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ به‌عنوان‌مثال در ماجرای دروغین تجاوز و آتش زدن ترانه موسوی من نزدیک آقای کروبی رفته و به او گفتم این قضیه از بیخ و بن دروغ است؛ کروبی به من تبسم زد و گفت من نیز می‌دانم ترانه موسوی کشته نشده است؛ من به راوی (منبع) خبر اعتماد کردم! نعمت احمدی در ادامه می‌گوید که از کروبی خواستم دروغ خود را جبران کرده و حقیقت را بیان کند، او از این کار خودداری کرد!

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ / اکران فیلم تروریست‌های «آمد نیوز» در رباط‌کریم + فیلم و عکس

هم‌زمان با ماجرای دروغین گوهر عشقی یک قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران تصویب شد؛ هدف این اقدام افزایش فشارها در میانه مذاکرات وین به تهران است؛ احتمالا افرادی چون گوهر عشقی بدون آنکه خود بدانند، نقش یکی از قطعات پازل ضد ایرانی را در رباط‌کریم بازی می‌کند. این بازی جز گوهر عشقی، ضدانقلاب و سرمایه‌گذار آمریکایی؛ مخاطبان دیگری نیز دارد!

منبع: مشرق

ارسال نظرات