جمعه ؛ 10 فروردين 1403
02 آذر 1400 - 09:56

دمشق: کشور‌های شناخته شده‌ای به تامین تسلیحات داعش پرداخته‌اند

نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنرانی در این نهاد بین‌المللی گفت که کشور‌های شناخته شده طی ۱۰ سال گذشته اقدام به تامین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های تروریستی و در راس آن‌ها داعش پرداخته‌اند.
کد خبر : 10282

پایگاه رهنما :

«بسام صباغ» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنرانی بر ضروت تضمین جامعه بین‌المللی در عدم رسیدن تسلیحات به سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

وی که در جلسه‌ای در سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «کشور‌های شناخته شده‌ای طی ده سال گذشته اقدام به تامین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های تروریستی و در راس آن‌ها داعش و جبهة النصره با انواع تسلیحات کردند که همین رویکرد خصمانه، باعث طولانی شدن بحران و از دست رفتن جان شهروندان سوری شد».

صباغ اضافه کرد: «اقدام برخی کشور‌های شناخته شده به تامین مالی گروه‌های تروریستی برای خرید تسلیحات با هدف ایجاد ناامنی در دیگر کشورها، نقض فاحش منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی و روابط دوستانه میان کشور‌ها به شمار می‌آید».

وی افزود که آسان بودن دسترسی به تسلیحات کوچک و سبک برای سازمان‌های تروریستی، تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی بوده و زندگی غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را با خطر مواجه می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار تعیین چارچوبی برای صرف تلاش‌های مشترک در راستای جلوگیری از نقل و انتقال و تجارت غیرقانونی تسلیحات شد.
منبع: فارس

ارسال نظرات