جمعه ؛ 10 فروردين 1403
28 آبان 1400 - 21:13

هند درخواست بایدن برای عرضه ذخایر نفت به بازار را رد کرد

در پی تلاش رئیس جمهور آمریکا برای همراه‌سازی ۴ کشور عمده واردکننده نفت به منظور کاهش دادن قیمت جهانی، هند با این درخواست مخالفت کرد.
کد خبر : 10254

پایگاه رهنما :

به نقل از راشا تودی، بر اساس گزارشات، هند آخرین تلاش بایدن آزادسازی ذخایر نفتی کشورها به منظور کاهش قیمت جهانی را ناکام گذاشت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل این هفته از هند و دیگر کشورها نظیر چین، کره شمالی و ژاپن درخواست کرده بود که با عرضه یکجای ذخایر نفتی به بازار باعث افت قیمت شوند.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت هند در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ ضمن رد این تقاضا گفته است ذخایر نفت استراتژیک بسیار باارزش و مهم است و نمی‌توان آن را به یکباره آزاد کرد. این ذخایر برای شرایط حساس و حیاتی است. اگر زلزله‌ای رخ بدهد و یا اتفاق جهانی بیفتد و عرضه جهانی نفت متوقف شود، آن موقع آن ذخایر به کار می‌آید.

قیمت جهانی گاز، زغال سنگ، نفت و برق پس از بهبود نسبی اوضاع پس از پاندمی کرونا به بیشترین میزان افزایش یافته و شرایط عرضه در برابر تقاضا هم به مرحله هشدار رسیده است. اواخر اکتبر قیمت نفت خام بیشترین میزان را طی سه سال اخیر رکورد زد و به بشکه‌ای 85 دلار رسید.

در حال حاضر واشنگتن تلاش‌های متعددی را برای افت قیمت در بازار با فشار آوردن به برخی کشورها برای آزادسازی ذخایر نفت اعمال می‌کند.

اوایل این هفته سئول سیگنال داد که با درخواست بایدن موافقت نمی‌کند، اما چین اعلام کرد که با عرضه نفت و کاهش قیمت موافق است.

منبع: فارس
برچسب ها: نفت هند قیمت نفت

ارسال نظرات