پنجشنبه ؛ 09 فروردين 1403
17 آبان 1400 - 01:05

رئیسی:راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم است

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان راهبرد مأیوس کردن مردم را در پیش گرفته‌اند، گفت: آنان از اینکه فضای امیدواری در کشور ایجاد شده ناراحت و عصبانی هستند لذا همه باید در مقابل اینگونه هجمه‌ها، هوشیار باشند.
کد خبر : 10170

پایگاه رهنما :

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به طرح شبهات مختلف در رسانه‌ها از جمله موضوع توجه بعضی از وزرا نسبت به انتصاب بستگان خود، گفت: وزرا و مسئولان اجرایی به خبرسازی و ادعا‌های کذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنیت منفی در جامعه بوجود آید.

وی با بیان اینکه دشمنان راهبرد مأیوس کردن مردم را در پیش گرفته‌اند، ادامه داد: آنان از اینکه فضای امیدواری در کشور ایجاد شده ناراحت و عصبانی هستند و با طرح ادعا‌های غیرواقع به دنبال ایجاد یأس در بین آحاد مردم هستند، لذا همه باید در مقابل اینگونه هجمه‌ها، هوشیار باشند.

رئیس جمهور تاکید کرد: هدف از تکرار شبهات، ایجاد یأس و ناامیدی در بین آحاد مردم است و در این زمینه متأسفانه بعضی‌ها نادانسته با راهبرد دشمن همراهی می‌کنند.

رئیسی افزود: مسئولین ضمن اینکه مراقب هستند وارد حاشیه‌های کاذب نشوند باید به افکار عمومی اهمیت قایل شوند و به شبهات، پاسخ مستند و مستدل بدهند.

وی تبعیض در پرداخت حقوق و قرارداد‌های کاری مختلف در سازمان‌ها و ادارات دولتی را غیرقابل قبول دانست و تأکید کرد: یکی از جلوه‌های مهم اجرای عدالت در دولت سیزدهم نظام عادلانه پرداخت است و باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا تبعیضی وجود نداشته باشد.

رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست موانع فعالیت این شورا را برطرف کند.

رئیس جمهور در ادامه جلسه پس از رأی اعتماد هیئت دولت به محمدمهدی اعلایی به عنوان استاندار قزوین، مجتبی عبداللهی به عنوان استاندار البرز و سیدمحمود حسینی‌پور نوری به عنوان استاندار مازندران، گفت: در هر ۳ استان ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال و فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دیجیتال و نیز اقتصاد دریا در سواحل مازندران وجود دارد و باید همه ظرفیت‌ها را برای رفع مشکلات مردم بویژه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بکار گرفت.

رئیسی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: تفاوت بودجه امسال با سنوات قبل در این است که دیگر استانداران برای بودجه و اعتبار به مسئولین مرکز کشور مراجعه نمی‌کنند و به هر استان اعتباری داده شده تا سهم خود را در راستای تحقق رشد ۸ درصدی ایفا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: رشد اقتصادی بدون حضور همه دستگاه‌ها و اعطای سهم به هر یک از آن‌ها اتفاق نمی‌افتد، لذا بر این اساس برای ایجاد رشد ۸ درصدی همه دستگاه‌ها، استان‌ها و استانداران باید نقش جدی ایفا کنند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از نیرو‌های کارآمد و انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی، اظهار داشت: همه مسئولیت داریم تا متناسب با انتظارات مردم با تلاش شبانه‌روزی، دغدغه‌ها و نگرانی ان‌ها را برطرف نموده و اعتماد عمومی را جلب کنیم و لازمه این کار استفاده از نیرو‌های انقلابی و کار جهادی است.

در این جلسه وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به بازدید یکماه قبل رئیس جمهور از انبار سازمان اموال تملیکی در استان بوشهر و دستور رئیس جمهور برای ساماندهی این اموال در مدت ۳ ماه، افزود: پیش‌نویس مصوبه اصلاح اختیارات سازمان اموال تملیکی برای تصویب به دولت ارایه شده است ضمن اینکه رئیس جدید سازمان اموال تملیکی نیز با همین مأموریت انتخاب شد تا بتواند ظرف ۳ ماه آینده موضوع ساماندهی و فروش اموال را پیگیری کند.

خاندوزی افزود: انتظار داریم با اجرای دستور رئیس قوه قضائیه برای صدور احکام قضایی در مهلت ۱۵ روزه در محاکم و تعزیرات، بلافاصله در دولت فروش اموال و ساماندهی انبار‌ها را ۳ ماهه، با سرعت عملیاتی کنیم.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنانی با تشریح اخلاق و مدیریت از دیدگاه اسلام بر اهمیت رعایت اصول و ارزش‌های دینی در حوزه مدیریت و توجه جدی مسئولین به اقامه نماز به عنوان اولویت در دستگاه‌های اداری تأکید کرد.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات