جمعه ؛ 10 فروردين 1403
28 مهر 1400 - 08:26
با تاکید برچارچوب‌های قانونی؛

دولت عراق: اعتراض به نتایج انتخابات حق تمام عراقی هاست

سخنگوی هیات وزیران عراق اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور در چارچوب قانون را حق تمام عراقی ها دانست.
کد خبر : 10032

پایگاه رهنما :

به نقل از شبکه سومریه، سخنگوی هیأت وزیران عراق اعتراض به نتایج انتخابات اخیر در این کشور را حق تمام عراقی‌ها دانست.

بر اساس این گزارش، «حسن ناظم» روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: اعتراض به نتایج انتخابات در چارچوب‌های قانونی مشخص خود حقی تضمین شده برای همه است.

وی افزود: نخست وزیر بر حق همه برای اعتراضات در چارچوب قانونی تاکید دارد و دولت تا این لحظه در راستای حمایت از روند دموکراتیک در کشور حرکت می‌کند.

این در حالی است که منابع عراقی از برپایی چادر‌هایی از سوی معترضان به نتایج انتخاباتی که دهم اکتبر برگزار شد، خبر دادند و به خواسته معترضان اشاره کردند.

 به نقل از المیادین، منابع عراقی از برپایی چادر‌هایی از سوی معترضان به نتایج انتخابات در بغداد خبر دادند. تحصن کنندگان خواستار بازشماری دستی آرا هستند. معترضان از کمیساریای عالی انتخابات می‌خواهند که اقدام به شمارش دستی همه آرا کند.

این در حالی است که قبل از آن منابع عراقی اعلام کرده بودند که شماری از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق امروز سه شنبه در ورودی منطقه سبز بغداد تجمع کردند. به دنبال این تجمع، از ساعاتی پیش، صد‌ها نیروی امنیتی عراقی نیز به این منطقه اعزام و در خیابان‌های اطراف آن مستقر شده اند.

همچنین منابع خبری از بسته شدن در‌های سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و حضور بیشتر نیرو‌های امنیتی در اطراف آن خبر می‌دهند.

معترضان می‌گویند که آرای صندوق‌های انتخابات پارلمانی باید بازشماری دستی شود، زیرا تفاوت معناداری بین آرای الکترونیکی و دستی وجود دارد.

یکی از معترضان به المیادین گفت: ما خواسته غیرمعقولی نداریم بلکه می‌خواهیم که کمیساریای عالی انتخابات با شفافیت عمل کند. ما خواهان شمارش آرای همه صندوق‌ها هستیم.

این درحالی است که معترضان با حمل تصاویر پلاسخارت نماینده سازمان ملل در امور عراق با نقش او مخالف هستند.

معترضان شعار‌هایی علیه دخالت آمریکا سر دادند. تظاهرات کنندگان فقط پرچم عراق را در دست دارند.

همزمان منابع عراقی از شنیده شدن صدای انفجار و به صدا در آمدن آژیر‌های هشدار در سفارت خانه آمریکا در بغداد خبر دادند.

السومریه نیوز گزارش داد: سامانه دفاع هوایی C-RAM در سفارت آمریکا فعال شده و همزمان با تظاهرات در منطقه سبز بغداد، آژیر‌های خطر در این مکان به صدا در آمده است.

بر اساس این گزارش، سامانه ضد هوایی مستقر در سفارتخانه آمریکا سه مرتبه اقدام به شکل آزمایشی شلیک کرده است.

تعداد زیادی از نیرو‌های امنیتی نیز در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

همزمان منابع عراقی از نصب چادر‌های اعتراضی از سوی تظاهرات کنندگان به منظور شروع تحصن باز خبر دادند.

این منابع گزارش دادند که هزاران نفر دیگر هم در حال حرکت به سمت میدان محل تحصن هستند.

تصاویر منتشر شده از اعتراض‌های امروز مقابل ورودی‌های منطقه سبز نشان می‌دهد که شماری از معترضان با سر دادن شعار‌های ضد آمریکایی و ضد سعودی، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند و سیاست‌های آن‌ها در قبال عراق را محکوم کردند.

ارسال نظرات